73 Α' 2014

ΝΟΜΟΣ 4249/2014

Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις.

ΜΕΡΟΣ Α΄ - ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
24 Μαρτίου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 73
24 Μαρτίου 2014

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4249
Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΜΕΡΟΣ Α΄ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Άρθρο 1Αναβάθμιση Επιτελικής ΜονάδαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Επιτελική Μονάδα του π.δ. 79/2011 (Α΄ 196) αναβαθμίζεται σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης και μετονομάζεται σε Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού υποβοηθά το έργο του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, πέραν των τομέων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 79/ 2011 και στους τομείς που αποτελούν την αρμοδιότητα των Υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτήν και συντονίζει το έργο τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού διαρθρώνεται σε τρεις Διευθύνσεις ως ακολούθως: α. Τη Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης. β. Τη Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών. γ. Τη Διεύθυνση Δημοσιονομικής Διαχείρισης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Τη θέση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού κατέχει ανώτατος αξιωματικός των Σωμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ή πολιτικός υπάλληλος του Υπουργείου με βαθμό τουλάχιστον Β΄, ο οποίος επιλέγεται και τοποθετείται με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη μεταξύ των στελεχών του Υπουργείου, τα οποία διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα και εμπειρία στα αντικείμενα της Γενικής Διεύθυνσης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού ασκεί τις αρμοδιότητες του άρθρου 7 του π.δ. 79/2011, όσον αφορά στις Διευθύνσεις, τα Τμήματα και τα Γραφεία που υπάγονται σε αυτήν, καθώς και αυτές του άρθρου 3Β του ν. 2362/1995 (Α΄ 247), όπως ισχύει.

Άρθρο 2Σύσταση Διεύθυνσης Επιτελικής ΥποστήριξηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη συνιστάται Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης, η οποία υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τη θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επιτελικής Υποστήριξης κατέχει ανώτερος ή ανώτατος αξιωματικός των Σωμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ή υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ με βαθμό τουλάχιστον Β΄, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ευθύνεται για την ομαλή λειτουργία αυτής και την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής της. Στο πλαίσιο αυτό ιδίως: α. Αξιολογεί τις ανάγκες των Τμημάτων και κατανέμει το προσωπικό σε αυτές, βάσει των ειδικότερων γνώσεων και ικανοτήτων του. β. Ορίζει τους προϊσταμένους των Τμημάτων βάσει των ισχυουσών διατάξεων, του βαθμού και των ειδικότερων προσόντων τους. γ. Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα και Υπηρεσίες των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και με οποιαδήποτε άλλη αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής της Διεύθυνσης της οποίας προΐσταται. δ. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση επί θεμάτων αρμοδιότητας της Υπηρεσίας και συμμετέχει σε επιτροπές, συνέδρια και συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο αυτής. ε. Καθορίζει τις προτεραιότητες της Διεύθυνσης, οργανώνει τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών και παρέχει στο προσωπικό τις απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις για την ακριβή εκτέλεση των καθηκόντων του. στ. Ορίζει εκπροσώπους για τα διάφορα συνέδρια, επιτροπές και συναντήσεις, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης. ζ. Γνωματεύει στις εκθέσεις αξιολόγησης που συντάσσονται από τους υφισταμένους του για το προερχόμενο από το Σώμα στο οποίο ανήκει προσωπικό της Διεύθυνσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 4 του παρόντος. η. Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής της Διεύθυνσης.

Άρθρο 3Διάρθρωση Διεύθυνσης Επιτελικής ΥποστήριξηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στη Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης υπάγονται τα Τμήματα Νομικής Υποστήριξης και Καλής Νομοθέτησης, το οποίο μετονομάζεται σε Τμήμα Νομικής Υποστήριξης και Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, και Διεθνών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Επιτελικής Μονάδας του άρθρου 1 παρ. 3 του π.δ. 79/2011, τα οποία διατηρούν τη διάρθρωση, τις αρμοδιότητες και τις θέσεις του προσωπικού τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στη Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης υπάγεται το Τμήμα Οργανωτικών Μελετών και Διακλαδικού Συντονισμού του άρθρου 1 παρ. 3 εδάφιο α΄ του π.δ. 79/2011, το οποίο μετονομάζεται σε Τμήμα Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Οργάνωσης και διατηρεί τη διάρθρωση και τις θέσεις του προσωπικού του. Το Τμήμα Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Οργάνωσης, εκτός των προβλεπόμενων στο άρθρο 2 του π.δ. 79/2011 αρμοδιοτήτων, ασκεί και τις ακόλουθες ιδίως αρμοδιότητες: α. Καταρτίζει το πενταετές Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Λειτουργίας και Ανάπτυξης (Σ.Ε.Π.Λ.Α.) του Υπουργείου σε συνεργασία με τα εποπτευόμενα Σώματα και Υπηρεσίες, το οποίο αναθεωρείται κάθε έτος. Το Σ.Ε.Π.Λ.Α. ολοκληρώνεται το μήνα Ιούλιο του κάθε έτους και αφορά στην περίοδο που αρχίζει τον Ιανουάριο του ερχόμενου έτους. Το Σ.Ε.Π.Λ.Α. εγκρίνεται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Το Σ.Ε.Π.Λ.Α. περιλαμβάνει τα ακόλουθα επιμέρους Τομεακά και Επιχειρησιακά Σχέδια (Τ.ΕΠΙ.ΣΧ.): − Προϋπολογισμός λειτουργίας, συνολικά και ανά εποπτευόμενο φορέα. − Επενδύσεις, συνολικά και ανά εποπτευόμενο φορέα. − Ανθρώπινοι πόροι – προσλήψεις, εξέλιξη, ανάγκες εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ανά φορέα. − Ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων ανά φορέα. Μετά την έγκριση των Τ.ΕΠΙ.ΣΧ. μέχρι το μήνα Σεπτέμβριο του κάθε έτους καταρτίζονται Ετήσια Προγράμματα Δράσης (Ε.Π.Δ.) ανά τομεακό πρόγραμμα και ανά φορέα για την εκτέλεσή του. Το Σ.Ε.Π.Λ.Α., τα Τ.ΕΠΙ.ΣΧ. και τα Ε.Π.Δ. αποτελούν το πλαίσιο λειτουργίας κάθε επιμέρους προγράμματος δράσης των φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου. β. Παρακολουθεί την υλοποίηση των σχεδίων και δράσεων σε τριμηνιαία βάση και στις αρχές του επόμενου μήνα υποβάλει αναφορά προόδου και αποκλίσεων στα ιεραρχικά ανώτερα διοικητικά όργανα του Υπουργείου. γ. Μελετά και προτείνει τους βασικούς στόχους του Υπουργείου. δ. Μετρά την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, εκτιμά τα αποτελέσματα και διατυπώνει συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και των υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτό, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 5 και 6 του ν. 3230/2004 (Α΄ 44). ε. Συντάσσει εκθέσεις αποτελεσμάτων για επιμέρους αξιολογήσεις του, σε ετήσια δε βάση εκθέσεις απολογισμού της δράσης του, τις οποίες υποβάλλει στον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και συγχρόνως τις διαβιβάζει στη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 5 και 6 του ν. 3230/2004. στ. Έχει την εποπτεία εκ μέρους του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη επί του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ) του άρθρου 94 του ν. 3655/2008 (Α΄ 58), όπως ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

α. Στη Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης υπάγεται το Τμήμα Διοικητικής και Οικονομοτεχνικής Μέριμνας του άρθρου 1 παρ. 3 εδάφιο δ΄ του π.δ. 79/2011, το οποίο μετονομάζεται σε Τμήμα Προσωπικού και Διοικητικής Μέριμνας. Στο Τμήμα συστήνονται Γραφείο Προσωπικού και Γραφείο Εσωτερικών Λειτουργιών. Το Τμήμα διατηρεί τις αρμοδιότητες, εκτός των περιπτώσεων δ΄ και ε΄ του άρθρου 5 του π.δ. 79/2011, και τις θέσεις του προσωπικού του. Στις αρμοδιότητες του Τμήματος Προσωπικού και Διοικητικής Μέριμνας, εκτός αυτών που αναφέρονται στο άρθρο 5 του π.δ. 79/2011, περιλαμβάνονται ιδίως και οι ακόλουθες: αα. Η μέριμνα για τη στελέχωση των Τμημάτων και των Γραφείων του Υπουργείου με το απαραίτητο για τη λειτουργία τους προσωπικό, η παρακολούθηση της υπηρεσιακής κατάστασης και των μεταβολών του προσωπικού αυτού και γενικά ο χειρισμός όλων των υποθέσεων που το αφορούν. ββ. Ο χειρισμός θεμάτων διοικητικής φύσεως που ανάγονται στην αρμοδιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και αφορούν το προσωπικό των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου, σε συνεργασία με τα οικεία Επιτελεία και Υπηρεσίες. γγ. Ο χειρισμός θεμάτων γενικού ενδιαφέροντος του προσωπικού των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου, η παρακολούθηση της διοικητικής νομοθεσίας και η διατύπωση εισηγήσεων για τη βελτίωσή της, σε συνεργασία με τα Επιτελεία των Σωμάτων και τις Υπηρεσίες και η προετοιμασία της έκδοσης σχετικών οδηγιών. δδ. Η επεξεργασία προτάσεων και εισηγήσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου για οικονομικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά θέματα του προσωπικού του και η μέριμνα για την προώθησή τους. εε. Η μέριμνα για την παραλαβή, διακίνηση και διεκπεραίωση της αλληλογραφίας του Υπουργείου, τη διάθεση του προσωπικού στις τακτικές και έκτακτες υπηρεσίες, την ευταξία και καθαριότητα των χώρων, τον εξοπλισμό των Διευθύνσεων, Τμημάτων και των Γραφείων του Υπουργείου με τα αναγκαία μέσα και υλικά και την καλή συντήρηση και λειτουργία τους. στστ. Η μέριμνα για την παράδοση στους οικείους Υπασπιστές της αλληλογραφίας που προορίζεται για τον Υπουργό, τον Υφυπουργό και τους Γενικούς Γραμματείς και η παράδοση στον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού της αλληλογραφίας που προορίζεται για αυτόν, με την ένδειξη «προσωπική». ζζ. Η μέριμνα για τη στέγαση των Υπηρεσιών του Υπουργείου και ο χειρισμός των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού για την αγορά, μίσθωση, επισκευή και συντήρηση κτιρίων των υπηρεσιών του Υπουργείου. ηη. Η μέριμνα για την επισκευή, συντήρηση και κίνηση των οχημάτων του Υπουργείου και η έγκριση των σχετικών πιστώσεων για το σκοπό αυτόν. θθ. Ο προσδιορισμός των αναγκών του προσωπικού του Υπουργείου σε ατομικά εφόδια και είδη εξάρτησης και η κατανομή αυτών. ιι. Ο χειρισμός των θεμάτων καταλογισμού της αξίας των δημοσίων υλικών του Υπουργείου σε βάρος των υπαιτίων, για απώλεια, βλάβη ή φθορά τους. ιαια. Η έγκριση της βιβλιοδεσίας, εκτύπωσης και χορήγησης εντύπων των υπηρεσιών του Υπουργείου από το τυπογραφείο της Ελληνικής Αστυνομίας. ιβιβ. Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν συνταξιοδοτικές υποθέσεις του ως άνω προσωπικού. ιγιγ. Η παρακολούθηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας και της λειτουργίας των ασφαλιστικών φορέων του ανωτέρω προσωπικού. ιδιδ. Η μέριμνα για τη χορήγηση στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου των προβλεπόμενων για αυτό εφοδίων. ιειε. Η διεκπεραίωση των μετακινήσεων του προσωπικού του Υπουργείου. β. Οι ανωτέρω αρμοδιότητες κατανέμονται με απόφαση του Προϊσταμένου του Τμήματος στα Γραφεία που υπάγονται σε αυτό.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στη Διεύθυνση Επιτελικής Υποστήριξης μεταφέρονται το Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της περίπτωσης γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2800/2000 (Α΄ 41) και το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της περίπτωσης δ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2800/2000, διατηρουμένων κατά τα λοιπά των σχετικών διατάξεων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Κατά τα λοιπά διατηρούνται σε ισχύ οι διατάξεις του π.δ. 79/2011.

Άρθρο 4Σύσταση Διεύθυνσης Έρευνας και YποδομώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη συνιστάται Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών, η οποία υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών είναι ιδίως αρμόδια για: α. Τη σύνταξη των τεχνικών δελτίων των προς συγχρηματοδότηση δράσεων στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ταμείων του Χώρου των Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Τομεακών, Περιφερειακών, Επιχειρησιακών και λοιπών Προγραμμάτων, καθώς και των αναπτυξιακών δράσεων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων και Σωμάτων, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή άλλες ευρωπαϊκές και αναπτυξιακές πηγές χρηματοδότησης. β. Τη σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών για τις διαγωνιστικές διαδικασίες προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων στο πλαίσιο των ανωτέρω Προγραμμάτων και δράσεων. γ. Τη διενέργεια ερευνών αγοράς για τη σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών στο πλαίσιο των ανωτέρω Προγραμμάτων και δράσεων του Υπουργείου. δ. Τη διενέργεια των ανωτέρω διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης και τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων στο πλαίσιο των ανωτέρω Προγραμμάτων και δράσεων του Υπουργείου. ε. Την παρακολούθηση της εκτέλεσης των ανωτέρω συμβάσεων, την παραλαβή των παραδοτέων και την ανάθεση συντήρησης και καλής λειτουργίας τους στο πλαίσιο των ανωτέρω προγραμμάτων και δράσεων του Υπουργείου. στ. Την επίβλεψη και εκτέλεση έργων και μελετών στο πλαίσιο των ανωτέρω προγραμμάτων και δράσεων του Υπουργείου. ζ. Τη διεκδίκηση και αξιολόγηση πιστώσεων, καθώς και την παρακολούθηση υλοποίησης δράσεων, μέσω των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. και άλλους οργανισμούς προγραμμάτων, για τη χρηματοδότηση δράσεων των φορέων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών ασκεί τις αρμοδιότητες της Αρχής Πιστοποίησης που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 20 του ν. 3448/2006 (Α΄ 57), καθώς και τις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 3979/2011 (Α΄ 138).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η κατά τα ως άνω αρμοδιότητα ασκείται και για κάθε προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, εκπόνηση μελετών και εκτέλεση έργων του Υπουργείου, εξαιρουμένων των εποπτευόμενων φορέων και Σωμάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Τη θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Υποδομών κατέχει ανώτερος ή ανώτατος αξιωματικός των Σωμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ή υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ με βαθμό τουλάχιστον Β΄, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ευθύνεται για την ομαλή λειτουργία αυτής και την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής της. Στο πλαίσιο αυτό ιδίως: α. Αξιολογεί τις ανάγκες των Τμημάτων και κατανέμει το προσωπικό σε αυτές, βάσει των ειδικότερων γνώσεων και ικανοτήτων του. β. Ορίζει τους προϊσταμένους των Τμημάτων βάσει των ισχυουσών διατάξεων, του βαθμού και των ειδικότερων προσόντων τους. γ. Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα και Υπηρεσίες των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και με οποιαδήποτε άλλη αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής της Διεύθυνσης της οποίας προΐσταται. δ. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση επί θεμάτων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης και συμμετέχει σε επιτροπές, συνέδρια και συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο αυτής. ε. Καθορίζει τις προτεραιότητες της Διεύθυνσης, οργανώνει τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών και παρέχει στο προσωπικό τις απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις για την ακριβή εκτέλεση των καθηκόντων του. στ. Ορίζει εκπροσώπους για τα διάφορα συνέδρια, επιτροπές και συναντήσεις, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης. ζ. Γνωματεύει στις εκθέσεις αξιολόγησης που συντάσσονται από τους υφισταμένους του για το προερχόμενο από το οικείο Σώμα προσωπικό της Διεύθυνσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 4 του παρόντος. η. Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής της Διεύθυνσης.

Άρθρο 5Διάρθρωση Διεύθυνσης Έρευνας και ΥποδομώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών διαρθρώνεται στα εξής τμήματα: α) Τμήμα Προμηθειών, Έρευνας και Τεχνολογίας. β) Τμήμα Μελετών και Δημοσίων Έργων. γ) Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων. δ) Τμήμα Έρευνας και Αξιοποίησης χρηματοδοτούμενων πηγών από την Ε.Ε. ή άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Τμήμα Προμηθειών, Έρευνας και Τεχνολογίας είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, τη διαβούλευση και κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, την έρευνα αγοράς, στους τομείς των πληροφοριακών συστημάτων, συστημάτων τεχνολογίας και επικοινωνιών, καθώς και μεταφορικών μέσων και διαρθρώνεται στα ακόλουθα γραφεία: α) Στο Γραφείο Πληροφορικών συστημάτων. β) Στο Γραφείο Μεταφορικών Μέσων και λοιπών προμηθειών. Τα ανωτέρω γραφεία έχουν τις ακόλουθες, ανά τομέα, αρμοδιότητες: αα) την προετοιμασία των τεχνικών δελτίων, ββ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών δελτίων, γγ) την προετοιμασία των τεχνικών προδιαγραφών των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης, δδ) την έρευνα αγοράς για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, εε) τη διαβούλευση με τους τελικούς δικαιούχους για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, στστ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, ζζ) την εκπόνηση μελετών και ηη) τις αρμοδιότητες της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 3979/2011 για θέματα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Σωμάτων και των Υπηρεσιών αυτού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Μελετών και Δημοσίων Έργων είναι ιδίως αρμόδιο για: αα) την προετοιμασία των τεχνικών δελτίων, ββ) την προετοιμασία των τεχνικών προδιαγραφών των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης, γγ) την έρευνα αγοράς για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, δδ) τη διαβούλευση με τους τελικούς δικαιούχους για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, εε) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών, στστ) την ανάθεση ή εκπόνηση μελετών, ζζ) την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία και σύνταξη των σχετικών Προκηρύξεων, τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης, τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων στους τομείς υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών, εξοπλισμών και πληροφορικής, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων και τον έλεγχο ορθής εκτέλεσης αυτών και διαρθρώνεται στα ακόλουθα γραφεία: α) Στο Γραφείο Διαγωνισμών το οποίο έχει ως αρμοδιότητες: αα) Την προετοιμασία και σύνταξη των Προκηρύξεων. ββ) Τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης. γγ) Τη μέριμνα για τη σύσταση των συλλογικών οργάνων που προβλέπονται για την υλοποίηση των συμβάσεων. Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή, ορίζονται τα μέλη των εν λόγω συλλογικών οργάνων. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Γενικού Διευθυντή, ορίζεται η κατά περίπτωση συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών άλλων Υπουργείων ή Δημόσιων Φορέων στα ανωτέρω συλλογικά όργανα. δδ) Την κατάρτιση και σύναψη των συμβάσεων. εε) Τον έλεγχο ορθής εκτέλεσης των συμβάσεων. στστ) Τη μέριμνα για την παραλαβή των παραδοτέων. β) Στο Γραφείο νομικής υποστήριξης, το οποίο έχει ως αρμοδιότητα την παροχή νομικής υποστήριξης, τη σύνταξη σχετικών γνωμοδοτήσεων και την εκπόνηση νομικών κατευθύνσεων στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων του Τμήματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το Τμήμα Έρευνας και Αξιοποίησης χρηματοδοτούμενων πηγών από την Ε.Ε. ή άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, είναι ιδίως αρμόδιο για: α) Την προετοιμασία, την κατάρτιση και τη σύνταξη τεχνικών δελτίων έργων προς τις αρμόδιες Διαχειριστικές και Υπεύθυνες Αρχές. β) Τη διεκδίκηση και αξιολόγηση πιστώσεων, μέσω των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. και λοιπούς οργανισμούς προγραμμάτων, με σκοπό τη χρηματοδότηση έργων υποδομής, προμηθειών, παροχής υπηρεσιών και μελετών των φορέων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του προσωπικού τους και συναφών προς την αποστολή τους δράσεων. γ) Την κατάρτιση και την υποβολή προτάσεων έργων προς τις Διαχειριστικές Αρχές των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε.. Επιχειρησιακών και λοιπών προγραμμάτων για την έγκριση χρηματοδότησής τους, καθώς και τη φροντίδα υλοποίησής τους μέχρι την οικονομική ολοκλήρωσή τους. δ) Την εξασφάλιση της περιοδικής πληροφόρησης των Διαχειριστικών Αρχών, για τα υλοποιούμενα έργα, καθώς και την προετοιμασία για τη διεξαγωγή επιθεωρήσεων και επαληθεύσεων από τα αρμόδια εθνικά και Ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα, αναφορικά με τα έργα αυτά.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης μπορεί να αναθέτει ειδικότερα καθήκοντα σε υπαλλήλους εντός του ιδίου Τμήματος, ανεξαρτήτως της αρμοδιότητας των Γραφείων, εφόσον απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για τη διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων του Τμήματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Με απόφαση των Υπουργών Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορεί να διενεργούνται, κατά τις διατάξεις του παρόντος και για ζητήματα αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης και εκτέλεσης των προς συγχρηματοδότηση δράσεων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επιστροφής, διαγωνιστικές διαδικασίες για συγκεκριμένες προμήθειες αγαθών, υπηρεσιών, μελετών και έργων, με εξαίρεση αυτές που εντάσσονται στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών (Ε.Π.Π.), από τη Διεύθυνση Έρευνας και Υποδομών του παρόντος, για λογαριασμό του Λιμενικού Σώματος.

Άρθρο 6Σύσταση Διεύθυνσης Δημοσιονομικής ΔιαχείρισηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη συστήνεται Διεύθυνση Δημοσιονομικής Διαχείρισης, η οποία υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η ανωτέρω Διεύθυνση είναι αρμόδια για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του φορέα του και των χρηματοδοτούμενων από αυτόν φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και εποπτεύει τις διαδικασίες που αφορούν στον προϋπολογισμό και τη λογιστική αποτύπωση των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών και των φορέων του Υπουργείου που αναφέρονται στο άρθρο 7, σύμφωνα με το άρθρο 3Β του ν. 2362/1995 (Α΄ 247), όπως ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Τη θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Διαχείρισης κατέχει ανώτερος ή ανώτατος αξιωματικός των Σωμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ή υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ με βαθμό τουλάχιστον Β΄, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ευθύνεται για την ομαλή λειτουργία αυτής και την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής της. Στο πλαίσιο αυτό ιδίως: α. Αξιολογεί τις ανάγκες των Τμημάτων και κατανέμει το προσωπικό σε αυτές, βάσει των ειδικότερων γνώσεων και ικανοτήτων του. β. Ορίζει τους προϊσταμένους των Τμημάτων βάσει των ισχυουσών διατάξεων, του βαθμού και των ειδικότερων προσόντων τους. γ. Επικοινωνεί και συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα και Υπηρεσίες των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και με οποιαδήποτε άλλη αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής της Διεύθυνσης της οποίας προΐσταται. δ. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση επί θεμάτων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης και συμμετέχει σε επιτροπές, συνέδρια και συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο αυτής. ε. Καθορίζει τις προτεραιότητες της Διεύθυνσης, οργανώνει τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών και παρέχει στο προσωπικό τις απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις για την ακριβή εκτέλεση των καθηκόντων του. στ. Ορίζει εκπροσώπους για τα διάφορα συνέδρια, επιτροπές και συναντήσεις, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης. ζ. Γνωματεύει στις εκθέσεις αξιολόγησης που συντάσσονται από τους υφισταμένους του για το προερχόμενο από το Σώμα στο οποίο ανήκει προσωπικό της Διεύθυνσης σύμφωνα με το άρθρο 8 παραγραφος 4 του παρόντος. η. Μεριμνά για την παροχή έγκαιρων και αξιόπιστων πληροφοριών σχετικά με τον προϋπολογισμό του οικείου φορέα προς: αα) τον επικεφαλής του, ββ) τον επικεφαλής του φορέα από τον οποίο ενδεχομένως χρηματοδοτείται, γγ) τον Υπουργό Οικονομικών, δδ) τη Βουλή και εε) την κοινή γνώμη μέσω του τύπου ή του διαδικτύου. θ. Μεριμνά για την πιστή τήρηση των ανωτάτων ορίων του προϋπολογισμού του φορέα του και της ανάληψης δεσμεύσεων από το φορέα αυτόν και τους εποπτευόμενους φορείς του, για τη διενέργεια δαπανών μόνον εφόσον υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον οικείο προϋπολογισμό. ι. Φροντίζει για τη διαχείριση και αξιοποίηση των πόρων του φορέα του και των εποπτευόμενων από αυτόν φορέων, σύμφωνα με τις αρχές του ν. 2362/1995, όπως ισχύει. ια. Μεριμνά για την τήρηση των υποχρεωτικών οδηγιών και εγκυκλίων που εκδίδει το Υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. ιβ. Μεριμνά για τη διαβίβαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους των δημοσιονομικών στοιχείων του φορέα του, σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 2362/1995, όπως ισχύει. ιγ. Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής του. ιδ. Ασκεί τις αρμοδιότητες της παρ. 3 του άρθρου 3Β του ν. 2362/1995, όπως ισχύει.

Άρθρο 7Διάρθρωση Διεύθυνσης Δημοσιονομικής ΔιαχείρισηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Δημοσιονομικής Διαχείρισης διαρθρώνεται στα εξής Τμήματα: α. Τμήμα Τακτικού Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. β. Τμήμα Δημοσιονομικής Παρακολούθησης και Αναφορών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Τακτικού Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων είναι ιδίως οι ακόλουθες: α. Η μέριμνα για την κατάρτιση, αναμόρφωση και εκτέλεση του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου. β. Η μέριμνα για την κατάρτιση, αναμόρφωση και εκτέλεση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου. γ. Η παρακολούθηση των προϋπολογισμών των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων. δ. Η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων και των λοιπών διαχειριστικών βιβλίων για κάθε διαχειριστική πράξη των υπηρεσιών του Υπουργείου. ε. Η παρακολούθηση τήρησης του Μητρώου Δεσμεύσεων από τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς του Υπουργείου και η παροχή οδηγιών για την ορθή τήρησή του. στ. Η παρακολούθηση της ανάληψης δεσμεύσεων, των σχετικών παραστατικών και των πληρωμών, καθώς και η παρακολούθηση των σχετικών δημοσιονομικών στοιχείων των υπηρεσιών του Υπουργείου. ζ. Η παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων. η. Η διαχείριση των χρηματορροών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων των υπηρεσιών του Υπουργείου. θ. Η μέριμνα για την ένταξη και χρηματοδότηση του συνόλου των εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Αναπτυξιακών, Επιχειρησιακών και λοιπών δράσεων του Υπουργείου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. ι. Τη σύνταξη προτάσεων για εγγραφή πιστώσεων και προκαταρκτικών εκτιμήσεων των ανωτέρω στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων ή και Μελετών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. ια. Την κατάρτιση των αιτημάτων και κατανομών χρηματοδότησης για τα ανωτέρω έργα, τα οποία περιλαμβάνονται στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων ή και Μελετών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. ιβ. Η μέριμνα για την παροχή κατευθύνσεων προς τους αρμόδιους ειδικούς φορείς για θέματα συναφή με την εκτέλεση του προϋπολογισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και η συλλογή και επεξεργασία στοιχείων προς τις αρμόδιες εθνικές αρχές. ιγ. Η παρακολούθηση της πορείας των δαπανών και της εκτέλεσης των έργων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Σωμάτων και φορέων. ιδ. Η μέριμνα για την έκδοση των εντολών κύριου διατάκτη και η μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες των υπηρεσιών του Υπουργείου. ιε. Η μέριμνα για το διορισμό των δημοσίων υπολόγων των υπηρεσιών του Υπουργείου. ιστ. Η κατανομή, ανακατανομή και ο έλεγχος κίνησης της πάγιας προκαταβολής των υπηρεσιών του Υπουργείου. ιζ. Η έγκριση πραγματοποίησης των δαπανών των Υπηρεσιών του Υπουργείου που προβλέπονται από τις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 εδάφιο γ΄ του άρθρου 2 του ν. 2800/2000 (Α΄ 41) και η διενέργεια των επιπλέον διαδικασιών που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις αναφορικά με όσες δαπάνες καθορίζεται να πληρώνονται χωρίς τη χρήση της πάγιας προκαταβολής. ιη. Η μέριμνα για τη σύνταξη των εκθέσεων κάλυψης δαπανών των υπηρεσιών του Υπουργείου που προκαλούνται από την έκδοση νόμων και κανονιστικών πράξεων. ιθ. Η προετοιμασία νομοθετικών ρυθμίσεων και διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητάς του. κ. Η φροντίδα για την προστασία των έννομων συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, λόγω ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οχήματα των υπηρεσιών του Υπουργείου που προβλέπονται από τις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 εδάφιο γ΄ του άρθρου 2 του ν. 2800/2000. κα. Η μέριμνα για την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, πρακτικών συμβιβασμού και την έκδοση καταλογιστικών αποφάσεων για οφειλές των υπηρεσιών του Υπουργείου. κβ. Η μέριμνα για τον ορισμό εκκαθαριστή των αποδοχών του προσωπικού του Υπουργείου, καθώς και των δαπανών ενοικίων μισθωμένων ακινήτων υπηρεσιών του Υπουργείου. κγ. Η συγκέντρωση και ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών των δαπανών των υπηρεσιών του Υπουργείου που πληρώνονται από την Πάγια Προκαταβολή ή με Τακτικά Χρηματικά Εντάλματα που εκδίδονται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου σε βάρος του εκτελούμενου Προϋπολογισμού Εξόδων του Υπουργείου. κδ. Η συγκέντρωση και ο έλεγχος πληρότητας των δικαιολογητικών των δαπανών που αφορούν τις πάσης φύσεως αποδοχές, τα οδοιπορικά έξοδα και τις λοιπές αποζημιώσεις και αμοιβές του προσωπικού, τις δαπάνες μετακίνησης στο εξωτερικό του Υπουργού, του Υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Τάξης, του Υπουργείου. κε. Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν τις αποδοχές, αποζημιώσεις και κάθε είδους αμοιβές του προσωπικού του Υπουργείου. κστ. Η μέριμνα για την κατάρτιση και την έγκριση του προγράμματος προμηθειών του Υπουργείου και η παρακολούθηση της εκτέλεσής του. κζ. Η μέριμνα για τη διενέργεια προμηθειών και την παροχή υπηρεσιών που καλύπτονται από τις πιστώσεις των απορρήτων δαπανών του Υπουργείου. κη. Ο έλεγχος των βιβλίων διαχειρίσεων υλικού των υπηρεσιών του Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Δημοσιονομικής Παρακολούθησης και Αναφορών είναι ιδίως οι ακόλουθες: α. Η σύνταξη οικονομικών καταστάσεων και αναφορών σχετικά με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς. β. Η μέριμνα για τη διαβίβαση των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων προς τη Βουλή των Ελλήνων, το Υπουργείο Οικονομικών και την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). γ. Η επεξεργασία, η ανάλυση και ο έλεγχος της εγκυρότητας των οικονομικών στοιχείων που υποβάλλονται από τα εποπτευόμενα Σώματα και φορείς του Υπουργείου. δ. Η ηλεκτρονική παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης των εκτελούμενων – χρηματοδοτούμενων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και την τήρηση ηλεκτρονικού Μητρώου Δεσμεύσεων. ε. Την τήρηση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής εφαρμογής για την παρακολούθηση της φυσικής και οικονομικής εξέλιξης των υλοποιούμενων έργων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και τη διαχείριση της χρηματοδότησης και πληρωμής αυτών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Τα Τμήματα της Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Διαχείρισης ασκούν, αναλόγως της αρμοδιότητάς τους, και κάθε άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με το σκοπό της Διεύθυνσης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης μπορεί να αναθέτει ειδικότερα καθήκοντα σε υπαλλήλους της Διεύθυνσης, ανεξαρτήτως της αρμοδιότητας των Τμημάτων, εφόσον απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για τη διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης.

Άρθρο 8Προσωπικό – ΣτελέχωσηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι Διευθύνσεις, τα Τμήματα και τα Γραφεία που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού, στελεχώνονται από ένστολο ή πολιτικό προσωπικό που μετατάσσεται, μεταφέρεται ή αποσπάται από τις υπαγόμενες στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Υπηρεσίες ή εποπτευόμενους από αυτό φορείς, καθώς και από Υπηρεσίες του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή Ν.Π.Δ.Δ. κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι αποσπάσεις του προσωπικού για τη στελέχωση των Διευθύνσεων, Τμημάτων και Γραφείων της παραγράφου 1 διενεργούνται για χρονικό διάστημα μέχρι τριών (3) ετών και μπορούν να ανανεώνονται μία φορά με κοινή απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του συναρμόδιου Υπουργού, μετά από πρόταση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Διεύθυνσης, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη. Οι μετατάξεις διενεργούνται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011 κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Αρμόδια για τα θέματα του πολιτικού προσωπικού είναι τα υπηρεσιακά συμβούλια που είναι αρμόδια για τους πολιτικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Για την αξιολόγηση, τον πειθαρχικό έλεγχο και τα λοιπά συναφή με την υπηρεσιακή κατάσταση του πολιτικού προσωπικού ζητήματα εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως ισχύουν κάθε φορά.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Οι εκθέσεις αξιολόγησης του ένστολου προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού συντάσσονται και υπόκεινται σε γνωμάτευση από αξιωματικούς του οικείου Σώματος ως εξής: α. Οι εκθέσεις αξιολόγησης του προσωπικού των Τμημάτων των Διευθύνσεων συντάσσονται από τον οικείο Προϊστάμενο του Τμήματος και ελλείψει ή κωλύματος αυτού από τον ανώτερο ή αρχαιότερο αξιωματικό του Τμήματος. Οι ως άνω εκθέσεις υπόκεινται σε γνωμάτευση από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης και ελλείψει ή κωλύματος αυτού από τον ανώτερο η αρχαιότερο αξιωματικό της Διεύθυνσης. β. Οι εκθέσεις αξιολόγησης των Προϊσταμένων των Τμημάτων συντάσσονται από τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης και ελλείψει ή κωλύματος αυτού από τον ανώτερο ή αρχαιότερο αξιωματικό της Διεύθυνσης. Οι ως άνω εκθέσεις υπόκεινται σε γνωμάτευση από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού και ελλείψει ή κωλύματος αυτού από τον ανώτερο ή αρχαιότερο αξιωματικό της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού. γ. Οι εκθέσεις αξιολόγησης των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων συντάσσονται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού και ελλείψει ή κωλύματος αυτού από τον ανώτερο ή αρχαιότερο αξιωματικό της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού. Οι ως άνω εκθέσεις υπόκεινται σε γνωμάτευση από τον αρμόδιο για θέματα προσωπικού Προϊστάμενο Κλάδου ή Επιτελείου του οικείου Σώματος. δ. Η έκθεση αξιολόγησης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού συντάσσεται από τον αρμόδιο για θέματα προσωπικού Προϊστάμενο Κλάδου ή Επιτελείου του οικείου Σώματος και υπόκειται σε γνωμάτευση από τον άμεσο προϊστάμενο του συντάκτη. ε. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι ισχύουσες για τις εκθέσεις αξιολόγησης διατάξεις του οικείου Σώματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Ο πειθαρχικός έλεγχος του ένστολου προσωπικού ασκείται από τους προερχόμενους από το ίδιο Σώμα ιεραρχικά προϊσταμένους του, σύμφωνα με το ισχύον για το κάθε Σώμα πειθαρχικό δίκαιο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του, αναπληρώνεται από τον ανώτερο κατά βαθμό ή αρχαιότερο ένστολο προϊστάμενο των Τμημάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Οι προϊστάμενοι των Τμημάτων διευθύνουν, εποπτεύουν, ελέγχουν και συντονίζουν τις εργασίες του Τμήματός τους και παρέχουν τις αναγκαίες προς τούτο εντολές και οδηγίες στο προσωπικό. Συνεργάζονται μεταξύ τους, καθώς και με τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Σωμάτων και Υπηρεσιών του Υπουργείου επί θεμάτων αρμοδιότητάς τους, παρακολουθούν, κατά λόγο αρμοδιότητας, τον τρόπο και την πορεία υλοποίησης των επιχειρησιακών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, εισηγούνται τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών υλοποίησης των δράσεων που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της αποστολής της Υπηρεσίας και ευθύνονται για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του Τμήματός τους. Επίσης, συμμετέχουν ως εκπρόσωποι της Υπηρεσίας σε ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, διεθνή ή και σε εγχώρια συνέδρια, συναντήσεις, επιτροπές και ομάδες εργασίας και εκτελούν κάθε άλλο έργο που τους ανατίθεται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης και ανάγεται στα καθήκοντά τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Οι προϊστάμενοι των Γραφείων εποπτεύουν, ελέγχουν και συντονίζουν τις εργασίες του Γραφείου τους και παρέχουν τις αναγκαίες προς τούτο εντολές και οδηγίες στο προσωπικό.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Οι Υπηρεσίες των Σωμάτων και του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη συνεργάζονται άμεσα με τις Διευθύνσεις, τα Τμήματα και τα Γραφεία της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, προς το σκοπό της πληρέστερης αξιοποίησης και αποτελεσματικότερης υλοποίησης των προγραμμάτων και των επιμέρους δράσεων του παρόντος νόμου. Προς τούτο επικοινωνούν τακτικά με τις Διευθύνσεις, τα Τμήματα και τα Γραφεία της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, αναφέρουν σε αυτά τυχόν δυσλειτουργίες και προβλήματα που ανακύπτουν στην πορεία υλοποίησης των διαφόρων προγραμμάτων και συμμορφώνονται στις σχετικές υποδείξεις και κατευθύνσεις που δίδονται από αυτά.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού συστήνονται εκατόν είκοσι (120) θέσεις, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων των προϊσταμένων των οργανικών της μονάδων, οι οποίες καλύπτονται από ένστολο προσωπικό των Σωμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, καθώς και από πολιτικό προσωπικό κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κατανέμονται οι θέσεις αυτές στις διευθύνσεις, στα τμήματα και γραφεία της Γενικής Διεύθυνσης και καθορίζονται ανά διεύθυνση, τμήμα και γραφείο, η κατηγορία, η ειδικότητα και ο βαθμός του προσωπικού για την κάλυψή τους.

Άρθρο 9Εξουσιοδοτικές, μεταβατικές και λοιπές διατάξειςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να συστήνονται, να καταργούνται ή να συγχωνεύονται Διευθύνσεις ή Τμήματα ή Γραφεία της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού, να μεταβάλλονται αρμοδιότητες, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες του Υπουργείου, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος νόμου. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Διευθύνσεων ή Τμημάτων ή Γραφείων, η διάρθρωσή τους, οι θέσεις του προσωπικού και η στελέχωσή τους, η υπηρεσιακή και πειθαρχική κατάσταση του προσωπικού τους και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζεται η έναρξη λειτουργίας της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού. Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, οι αρμοδιότητές της συνεχίζουν να ασκούνται από τις υφιστάμενες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και των εποπτευόμενων φορέων, το δε Τμήμα Κτιρίων της Διεύθυνσης Τεχνικών του Επιτελείου της Ελληνικής Αστυνομίας κατά το χρονικό αυτό διάστημα ασκεί καθήκοντα Διευθύνουσας ή Επιβλέπουσας υπηρεσίας. Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, οι αρμοδιότητες που καθορίζονται με τον παρόντα νόμο περιέρχονται στις αντίστοιχες Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού που συστήνονται με το νόμο αυτόν.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

α. Οι αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Διαχείρισης και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του άρθρου 3 του ν. 3938/ 2011 δεν θίγονται. β. Το εδάφιο γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3938/ 2011 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Ως προϊστάμενος της Υπηρεσίας τοποθετείται ανώτατος ή ανώτερος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Πυροσβεστικού Σώματος ή πολιτικός υπάλληλος με βαθμό τουλάχιστον Β.» γ. Το εδάφιο γ΄ της παρ. 1 και η παρ. 6 του άρθρου 2 του π.δ. 82/2011 (Α΄ 198) καταργούνται, η δε παράγραφος 7 του ιδίου άρθρου αναριθμείται σε 6.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέταρτο εδάφιο πριν από το τέλος της παρ. 1 του άρθρου 3Β του ν. 2362/1995, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 παρ. 7 του ν. 4024/2011, η φράση «Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών προγραμμάτων του άρθρου 3 του ν. 3938/ 2011 (Α΄ 61)» αντικαθίσταται από τη φράση «Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 20 του ν. 3448/ 2006 (Α΄ 57), όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με το άρθρο 9 του ν. 4208/2013 (Α΄ 252), προστίθεται περίπτωση δ΄ ως εξής: «δ. Με απόφαση του οικείου Αρχηγού ή του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ορίζονται οι Αρχές Εγγραφής που υπάγονται στην κάθε Υποκείμενη Αρχή, καθώς και οι οργανικές μονάδες που λειτουργούν ως γραφεία υποδοχής (Εντεταλμένα Γραφεία) αιτήσεων υπαλλήλων του εκάστοτε φορέα για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στην παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 2452/1996 (Α΄ 283) οι λέξεις «άγαμη» και «άγαμο» διαγράφονται. Η φράση «μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) ετών» αντικαθίσταται από τη φράση «μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ετών».

Άρθρο 10Συμμετοχή του Συνηγόρου του Πολίτη στο Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μετά το εδάφιο γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61) προστίθεται εδάφιο δ΄ και το εδάφιο δ΄ αναριθμείται ως ε΄ ως εξής: «δ. παράνομη συμπεριφορά που υπάρχουν ενδείξεις ότι διενεργήθηκε με ρατσιστικό κίνητρο ή ενέχει άλλου είδους διακριτική μεταχείριση για λόγους εθνοτικής ή φυλετικής καταγωγής ή θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού ή της ταυτότητα φύλου και ε. κάθε άλλη προσβλητική της προσωπικότητας συμπεριφορά σε βάρος ατόμου που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια, καθώς και τις συναφείς πράξεις, εφόσον αυτές εκδηλώθηκαν από το ίδιο πρόσωπο στον ίδιο τόπο και χρόνο.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το εδάφιο α΄ της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3938/ 2011 (Α΄ 61), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 4058/2012 (Α΄ 63), αντικαθίσταται ως εξής: «3. Στο Γραφείο συνιστάται Τριμελής Επιτροπή, η οποία συγκροτείται από έναν επίτιμο δικαστικό ή εισαγγελικό λειτουργό ή συνταξιούχο του Συμβουλίου της Επικρατείας – Νομικού Συμβουλίου του Κράτους – Ελεγκτικού Συνεδρίου ή διατελέσαντα στη θέση του Συνηγόρου ή βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη ή Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ή Πρέσβη επί τιμή, ως πρόεδρο, ένα μέλος του Γραφείου του Νομικού Συμβούλου του Κράτους στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και έναν δικηγόρο, εγγεγραμμένο σε μητρώο Δικηγορικού Συλλόγου της Ελληνικής Επικράτειας, διορισμένο παρ’ Αρείω Πάγω, ως μέλη. Στην ανωτέρω Επιτροπή, παρίσταται, χωρίς δικαίωμα ψήφου, με δυνατότητα υποβολής προτάσεων ή παροχή γνώμης, ο Συνήγορος του Πολίτη, με εκπρόσωπό του, που ορίζεται από τον ίδιο μαζί με τον νόμιμο αναπληρωτή του.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η παρ. 9 του άρθρου 1 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61) αντικαθίσταται ως εξής: «9. Η Επιτροπή υποβάλλει κατ’ έτος έκθεση στον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για τις δραστηριότητες του Γραφείου και τα προτεινόμενα μέτρα βελτίωσης της λειτουργίας του, την οποία κοινοποιεί και στο Συνήγορο του Πολίτη. Στην έκθεση επισημαίνονται οι διαπιστώσεις της Επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, για τα αίτια της παραβατικής συμπεριφοράς του ένστολου προσωπικού των Σωμάτων, αξιολογούνται τα πορίσματα των πειθαρχικών οργάνων και προτείνονται μέτρα για την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς του προσωπικού και τη βελτίωση του πειθαρχικού ελέγχου. Η έκθεση αυτή διαβιβάζεται από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή της Βουλής, προς ενημέρωση των μελών της. Στον ιστότοπο του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη αναρτώνται κατ’ έτος στατιστικά στοιχεία των υποθέσεων που επελήφθη η Επιτροπή.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η παρ. 14 του άρθρου 1 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 18 του ν. 4058/2012 (Α΄ 63), αντικαθίσταται ως εξής: «14. Τα μέλη της τριμελούς Επιτροπής διορίζονται με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Το μέλος του Νομικού Συμβούλου του Κράτους και ο αναπληρωτής του προτείνονται από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ύστερα από σχετικό έγγραφο του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Ομοίως, ο εκπρόσωπος της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» και ο νόμιμος αναπληρωτής αυτού, προτείνονται από τον επικεφαλής του, ύστερα από σχετικό έγγραφο του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής ασκεί και τη διοίκηση του Γραφείου. Η θητεία του Προέδρου και των μελών της Επιτροπής στις εν λόγω θέσεις ορίζεται τριετής και μπορεί να ανανεωθεί μία φορά για τρία ακόμη έτη.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η παρ. 16 του άρθρου 1 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61) αντικαθίσταται ως εξής: «16. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται οι αποδοχές του Προέδρου και η αποζημίωση των μελών που μετέχουν στην Επιτροπή της παραγράφου 3.»

Αθήνα, 24 Μαρτίου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
ΔΙΟΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ−ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ−ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 24 Μαρτίου 2014
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ