138 Α' 2005

Νόμος 3345/2005

Οικονομικά θέματα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και ρύθμιση διοικητικών θεμάτων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ - ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
16 Ιουνίου 2005

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 138

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3345
Οικονομικά θέματα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και ρύθμιση διοικητικών θεμάτων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Άρθρο 13Θέματα λειτουργίας Ληξιαρχείων και ομογενώνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο άρθρο 8 του ν. 344/1976 (ΦΕΚ 143 Α') προστίθεται παράγραφος 7, ως εξής: "7. Μετά την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Ειδικού Ληξιαρχείου Αθηνών, ο τύπος και ο τρόπος τήρησης των οικείων ληξιαρχικών βι­ βλίων καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Με απόφασή του ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης του Ειδικού Ληξιαρχείου Αθηνών του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης μπορεί να μεταβιβά­ ζει το δικαίωμα υπογραφής "με εντολή του" στους υπαλλή­ λους της Διεύθυνσης, προκειμένου για τη χορήγηση αντι­ γράφων ληξιαρχικών πράξεων από τα πρωτότυπα αυτών, κα­ θώς και για τη διεκπεραίωση της σχετικής αλληλογραφίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 127/1969 (ΦΕΚ 29 Α') αντι­ καθίσταται ως εξής: "1. Έλληνες πολίτες που κατοικούν ή διαμένουν προσωρι­ νά στην Ελλάδα και έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλι­ κίας τους υποχρεούνται να εφοδιασθούν με δελτίο αστυνο­ μικής ταυτότητας, το οποίο εκδίδεται ατελώς, κατά τις δια­ τάξεις του παρόντος νομοθετικού διατάγματος. Κατ' εξαίρεση οι στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λι­ μενικού Σώματος, το αστυνομικό προσωπικό, οι συνοριακοί φύλακες, οι ειδικοί φρουροί, καθώς και το πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος που τελούν στην ενέργεια ή σε πολεμική ή μόνιμη διαθεσιμότητα εφοδιάζο­ νται μόνο με ειδικά δελτία ταυτότητας που χορηγούνται από την Υπηρεσία τους."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το εδάφιο α' της παρ. 7 του άρθρου 4 του ν. 2556/1997 (ΦΕΚ 24 Α'), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 2790/2000 (ΦΕΚ 24 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "Το ποσοστό μείωσης των συντελεστών λόγω προσωπικής απασχόλησης του ομογενούς ορίζεται στο 50%. Η ισχύς της διάταξης επεκτείνεται μέχρι την 31.12.2006."

Άρθρο 14Θέματα Συνηγόρου του Πολίτη, Γενικού Επιθεωρητή Δη- μόσιας Διοίκησης και Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας ΔιοίκησηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 28 του ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102 Α') τροποποιείται ως ακολούθως: "Παρατείνεται αυτοδικαίως για μια τριετία από τη λήξη της η απόσπαση των υπαλλήλων που λήγει έως τις 30.4.2005, εφόσον δεν έχει ανανεωθεί σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του ν. 2477/1977."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 3051/2002 (ΦΕΚ 220 Α'), όπως συμπληρώθηκαν με αυτές του δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 3094/2003, ισχύουν και για τους υπηρετούντες με απόσπαση κατά την 31.1.2005 στον Συνήγορο του Πολίτη. Η μετάταξη μπορεί να γίνει σε κε­ νές οργανικές θέσεις ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς αντίστοιχου κλάδου με τον κλάδο ή την ειδικότητα όπου υπη­ ρετεί ο μετατασσόμενος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στο πλαίσιο των ελέγχων, επιθεωρήσεων και ερευνών που διενεργούνται από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Δι­ οίκησης ή κατόπιν εντολής του από το Σώμα Επιθεωρητών ­ Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και από τα ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου των φορέων της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3074/2002, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, είναι δυνατή, ύστερα από έγγραφη εντολή αυτού, η άρση του τραπεζικού, χρηματιστηριακού και φορολογικού απορρήτου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η άρση του τραπεζικού, χρηματιστηριακού και φορολο­ γικού απορρήτου είναι δυνατή και στο πλαίσιο του ελέγχου από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης των ετήσιων δηλώσεων οικονομικής κατάστασης ("πόθεν έσχες") των με­ λών των ιδιαίτερων Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων των παραγράφων 6, 7 και 8 του άρθρου 85 του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α').

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 3074/2002, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 3200/2003 (ΦΕΚ 281 Α'), αντικαθίσταται ως εξής: "Η γραμματειακή υποστήριξη του Γραφείου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης παρέχεται από δεκαπέντε κατ' ανώτατο όριο μόνιμους ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους του Δημοσίου, περιλαμβανομένων και δύο κατ' ανώτατο όριο υπαλλήλων των δικαστηρίων και εισαγγελιών, των Ν.Π.Δ.Δ., των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δι­ καίου και των δημοσίων επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων, τη δι­ οίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με δι­ οικητική πράξη ή ως μέτοχος."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3260/2004 (ΦΕΚ 151 Α'), το οποίο προστέθηκε στην αρχή της παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 3074/2002, εφαρμόζεται και για τους Ειδικούς Επιθεωρητές που υπηρετούν με απόσπαση ή με διετή θητεία στο Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημό­ σιας Διοίκησης από την έναρξη ισχύος του ν. 3074/2002.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Η διαπίστωση, ύστερα από διενέργεια επιθεώρησης ή ελέγχου, από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τα Σώματα και τις Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου της παρ. 2α του άρθρου 1 του ν. 3074/2002 πειθαρχικών παρα­ πτωμάτων υπαλλήλων, λειτουργών ή οργάνων των φορέων της προαναφερόμενης διάταξης δεσμεύει τα αρμόδια όργα­ να των φορέων αυτών για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

α. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 3074/2002 αντικαθίσταται ως εξής: "Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομι­ κών μπορούν να συνιστώνται ή να καταργούνται Περιφερει­ ακά Γραφεία του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.." β. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 3074/2002 αντικαθίσταται ως ακολούθως: "Στα Περιφερειακά Γραφεία προϊστανται Ειδικοί Επιθεω­ ρητές, οι οποίοι ορίζονται από τον Ειδικό Γραμματέα Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.." γ. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3074/2002 αντικαθίσταται ως εξής: "3. Ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. επικουρείται από οκτώ Ειδικούς Επιθεωρητές, οι οποίοι προέρχονται από τους υπηρετούντες Επιθεωρητές Ελεγκτές και ορίζονται ή παύο­ νται με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.. Οι Ειδικοί Επιθεωρητές έχουν αρμοδιότητα συντονισμού τομέων δράσης του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.. Επίσης εξουσιοδοτούνται από τον Ειδικό Γραμματέα παράλληλα με το έργο της επιθεώρη­ σης να προβαίνουν σε ενέργειες που αφορούν τις ελεγκτικές διαδικασίες και την παρακολούθηση της πορείας του ελεγκτι­ κού έργου, καθώς και να υπογράφουν κατ' εντολήν του. Με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα ορίζεται ένας από τους Ειδικούς Επιθεωρητές να τον αναπληρώνει, όταν απου­ σιάζει ή κωλύεται για την άσκηση των καθηκόντων του. Οι Ει­ δικοί Επιθεωρητές ­ Ελεγκτές, οι Επιθεωρητές­Ελεγκτές και οι Βοηθοί Επιθεωρητές ­ Ελεγκτές κατά τη διάρκεια της θη­ τείας τους μπορούν να μετακινούνται από την Κεντρική Υπη­ ρεσία προς τα Περιφερειακά Γραφεία και αντιστρόφως είτε μετά από αίτησή τους είτε για την κάλυψη σοβαρών υπηρε­ σιακών αναγκών με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.." δ. Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3074/2002 προ­ στίθεται εδάφιο ως εξής: "Για το σκοπό αυτόν υποβάλλουν δηλώσεις τόσο για τη δι­ κή τους περιουσιακή κατάσταση όσο και για την περιουσια­ κή κατάσταση των συζύγων και των ανήλικων τέκνων τους."

Άρθρο 15Επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων Κυρώνεται από την κατάρτισή της η παρακάτω προγραμ­ ματική συμφωνία: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Στην Αθήνα σήμερα 22 Νοεμβρίου 2004 οι κατωτέρω συμ­ βαλλόμενοι: Αφ' ενός:ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο ειδικώς εν προ­ κειμένω από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Προκόπιο Παυλόπουλο,

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκη­ σης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), εκπροσωπούμενο εν προκειμένω από τον Γενικό Γραμματέα αυτού κ. Γεώργιο Βούτσινο, και αφετέρου, η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., εκπροσωπούμενη εν προκειμένω από τον Πρόεδρό της κ. Σπύρο Παπασπύρο και τον Γενικό Γραμμα­ τέα της κ. Ηλία Ηλιόπουλο, έχοντες υπόψη τους την κοινή διαπίστωση για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός ολοκληρω­ μένου, σύγχρονου και αποτελεσματικού συστήματος ανά­ πτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού στη Δημόσια Διοίκηση, συμ­ φωνούν και συναποδέχονται να εργασθούν από κοινού σε μια δέσμη δράσεων στα κατωτέρω θέματα: 1. Ανίχνευση των αναγκών εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των Δημοσίων Υπαλλήλων (Δ.Υ.), 2. Διαρκής επιμόρφωση των Δ.Υ. και αξιοποίησή της στην υπηρεσιακή εξέλιξή τους,

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την πιστοποίηση των επαγ­ γελματικών προσόντων,

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Προώθηση της Προαγωγικής Εκπαίδευσης,

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Αναβάθμιση του προγράμματος της Εισαγωγικής Εκ­ παίδευσης,

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Ενίσχυση πρωτοβουλιών της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.. 1) Διάρκεια Η παρούσα συμφωνία διαρκεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2014, με δυνατότητα παράτασης μετά τη λήξη της, μετά από προηγούμενη έγγραφη συμφωνία των μερών. 2) Αντικείμενο της συμφωνίας Με την παρούσα, τα μέρη συμφωνούν την προώθηση επί μέρους δράσεων στα κατωτέρω ειδικότερα θέματα: 2.1) Ανίχνευση των αναγκών εκπαίδευσης και επιμόρφω­ σης των Δημοσίων Υπαλλήλων Με δεδομένη τη διαπίστωση ότι η ανίχνευση των αναγκών εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των Δημοσίων Υπαλλήλων πρέπει να σχεδιαστεί στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης συμφωνούνται τα ακόλουθα: ­ Προώθηση της άμεσης στελέχωσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Υπουργείων με προσωπικό αυξημένων προσόντων και δυνατοτήτων (ύστερα από σχετική, εκ μέ­ ρους του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., επιμόρφωση του προσωπικού αυτού), κατά τρόπο ώστε οι Διευθύνσεις αυτές να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία ανίχνευσης και καταγραφής των πραγματικών αναγκών επιμόρφωσης των Δ.Υ.. Κατά συνέ­ πεια, συμφωνείται η ανάγκη ενίσχυσης των ανωτέρω Διευ­ θύνσεων με προσωπικό υψηλών προσόντων για να μπορέ­ σουν αυτές να υποστηρίξουν αποτελεσματικά και θεσμικά μια "αλλαγή νοοτροπίας στη δημόσια διοίκηση". ­ Σύνταξη προγράμματος επιμόρφωσης των στελεχών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Υπουργείων σε θέματα α) διάγνωσης αναγκών, ανάλυσης και ιεράρχησής τους και β) αξιολόγησης επιπτώσεων των επιμορφωτικών προγραμμά­ των στους Δημόσιους Υπαλλήλους. ­ Υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α., για στελέχη των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Υπουργείων εντός του 2005. ­ Λειτουργία των Περιφερειακών Ινστιτούτων του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., με σκοπό την εκ μέρους τους κάλυψη του ελλείμ­ ματος ύπαρξης μηχανισμών εκπαίδευσης στις περιφέρειες και την καταγραφή του δυναμικού όλων των Υπηρεσιών των περιφερειών και των αντίστοιχων αναγκών εκπαίδευσής του. 2.2.) Διαρκής επιμόρφωση των Δημοσίων Υπαλλήλων και αξιοποίησή της στην εξέλιξη αυτών Λαμβανομένου υπόψη ότι η διαρκής επιμόρφωση των Δη­ μοσίων Υπαλλήλων αποτελεί ουσιαστική διαδικασία για την αναβάθμιση των προσόντων των δημοσίων λειτουργών, συμ­ φωνείται η σύνταξη ειδικής μελέτης με τη συνεργασία του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., και της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., για το σχεδιασμό της διαδικα­ σίας ενσωμάτωσης της επιμόρφωσης στα βασικά κριτήρια αξιολόγησης κατά την εξέλιξη των Δ.Υ.. 2.3) Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την πιστοποίηση επαγ­ γελματικών προσόντων, δεξιοτήτων και επιμόρφωσης Δεδομένης της ευρωπαϊκής απαίτησης για την πιστοποίη­ ση των προσόντων ή των γνώσεων που αποκτώνται από κά­ θε μορφής επιμόρφωση (η οποία συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση της επιμόρφωσης στην υπηρεσιακή εξέλιξη των Δημοσίων Υπαλλήλων), τα δύο μέρη συμφωνούν στη διε­ ρεύνηση φορέων ή μεθόδων σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο, για την ανάπτυξη συστήματος πιστοποίησης της επιμόρφω­ σης. 2.4) Προαγωγική εκπαίδευση Λαμβανομένης υπόψη της κοινής διαπίστωσης για την ανάγκη προώθησης της προαγωγικής εκπαίδευσης, καθώς και της διαπίστωσης περί των προβλημάτων που συνδέονται με αυτήν, συμφωνείται η ένταξη της προαγωγικής εκπαίδευ­ σης ως προαπαιτούμενης διαδικασίας για τις προαγωγές των Δ.Υ.. Επίσης προβλέπεται η επιμόρφωση από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. των μελών των πρωτοβάθμιων Υπηρεσιακών Συμ­ βουλίων σε συνεργασία με την Α.Δ.Ε.Δ.Υ., για την ανταπό­ κρισή τους στην εκτέλεση των καθηκόντων τους. 2.5) Αναβάθμιση του προγράμματος της εισαγωγικής εκ­ παίδευσης Με δεδομένη την κοινή διαπίστωση ότι υφίσταται έλλειμμα όσον αφορά την εισαγωγική εκπαίδευση των υπαλλήλων συμφωνείται η αναβάθμιση του προγράμματος εισαγωγικής εκπαίδευσης από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. σε συνεργασία με την Α.Δ.Ε.Δ.Υ.. 2.6) Ενίσχυση των πρωτοβουλιών της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Ενίσχυση των πρωτοβουλιών της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για τη λει­ τουργία του Ινστιτούτου "Κοινωνικό Πολύκεντρο" σε ερευνη­ τικά και επιστημονικά θέματα, σε δράσεις και πρωτοβουλίες σύμφωνα με τους σκοπούς του, καθώς και στην από κοινού υποβολή προτάσεων σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμμα­ τα. 3) Υποχρεώσεις των μερών και μέσα επίτευξης της συμ­ φωνίας 3.1) Για την επίτευξη του σκοπού της παρούσας συμφω­ νίας, τα συμβαλλόμενα μέρη δεσμεύονται στα κατωτέρω: ΦΕΚ 2035 3.1.1) Το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται ότι: ­ Θα προωθήσει τις απαραίτητες διοικητικές ρυθμίσεις, προκειμένου να καταστεί δυνατή η υλοποίηση της παρού­ σας. ­ Θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των συμφωνούμενων δράσεων. 3.1.2) Το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. δεσμεύεται ότι: ­ Θα υλοποιήσει τις δράσεις που αναφέρονται στην πα­ ρούσα συμφωνία εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και ­ Θα συνεργάζεται με την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στο σχεδιασμό και την προώθηση Πρωτοβουλιών στην υλοποίηση των παραπάνω δράσεων. 3.1.3) Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δεσμεύεται ότι: ­ Θα παρέχει έγκαιρα κάθε φορά στους αφ' ενός συμβαλ­ λόμενους την αναγκαία πληροφόρηση σχετικά με τις οργα­ νωτικές ή διοικητικές αλλαγές που επηρεάζουν την υλοποίη­ ση των ανωτέρω δράσεων. ­ Θα μεριμνά, ώστε, μέσω του εκπροσώπου που παρέχει στην κατωτέρω αναφερόμενη επιτροπή, να μεταφέρεται η γνώση της επί των αντικειμένων της παρούσας, προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση της διαχειρίσεως των συμφωνου­ μένων δράσεων. 3.2) Για τη χρηματοδότηση της υλοποίησης των συμφω­ νουμένων επί μέρους δράσεων τα μέρη συμφωνούν: στη θέσπιση χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου, το οποίο θα καλύπτεται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό σε ποσοστό 0,5% (0,5 τοις χιλίοις) των ετήσιων μισθολογικών δαπανών για το προσωπικό του Δημοσίου, Περιφερειών, Νομαρχια­ κών Αυτοδιοικήσεων, Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, Ιδρυμάτων Πρόνοιας και Ν.Π.Δ.Δ.. Το σχετικό ποσό θα τίθεται στη διά­ θεση του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., το οποίο και θα έχει τη διαχείρισή του. Η κατανομή του ανωτέρω ποσού στις συμφωνούμενες δρά­ σεις γίνεται από την Επιτροπή Συντονισμού Δράσεων. Από το ποσό αυτό ποσοστό 8% και 5% αντίστοιχα διατίθεται για τις ανάγκες διοικητικής και λειτουργικής στήριξης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και του Κοινωνικού Πολύκεντρου, καθώς και για τη διενέργεια αυτοτελών δράσεων επικοινωνίας, ενημέρω­ σης κ.λπ. (ημερίδες, συνέδρια κ.λπ.). 4) Συντονισμός των δράσεων Για το συντονισμό των δράσεων προς υλοποίηση της πα­ ρούσας συμφωνίας, Συμφωνείται η σύσταση τριμελούς διαρκούς Επιτροπής Συντονισμού Δράσεων, η οποία θα παρακολουθεί την εκτέ­ λεση των δράσεων που συμφωνούνται με την παρούσα και θα εισηγείται τα αναγκαία μέτρα για την εκτέλεση αυτών και την υλοποίηση της παρούσας συμφωνίας. Στην ανωτέρω Επιτροπή θα μετέχουν ένας εκπρόσωπος του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., ένας εκπρόσωπος του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και ένας εκπρόσωπος της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., οι οποίοι θα ορισθούν μέχρι την πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής και οι οποίοι θα μπορούν να αντικαθίστανται ελευθέρως από τα μέρη. Η Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά μία φορά κάθε μήνα, και εκτάκτως όποτε τα μέλη της (ή τα συμβαλλόμενα στην πα­ ρούσα) κρίνουν αναγκαία τη σύγκλησή της. 5) Τελικές Διατάξεις Οιαδήποτε τροποποίηση της παρούσας, ως και τυχόν πα­ ράταση της διάρκειας αυτής γίνεται μόνον εγγράφως. Τα συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν και συναποδέχονται ότι οι αναφερόμενες στην παρούσα υποχρεώσεις και δεσμεύσεις αναλαμβάνονται με σκοπό την προαγωγή της Δημόσιας Διοι­ κήσεως και τη βελτίωση του επιπέδου των Δημοσίων Υπαλλή­ λων. Για το λόγο αυτόν, τα μέρη συμφωνούν να εργασθούν από κοινού για την επιτυχία των συμφωνουμένων δράσεων, δεσμευόμενα να επιλύσουν καλόπιστα κάθε τυχόν ανακύ­ πτουσα διαφορά κατά την εκτέλεση της παρούσας ή σχετικά με την ερμηνεία των διατάξεών της με διαπραγματεύσεις και πάντοτε με γνώμονα την προαγωγή της Δημόσιας Διοίκησης. Ευνόητο είναι ότι σε περίπτωση κατά την οποία η εκτέλεση των συμφωνουμένων δράσεων καταστεί αδύνατη για οποι­ ονδήποτε λόγο, τα μέρη δεν θα έχουν καμία εκατέρωθεν απαίτηση, η δε Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δεν θα έχει καμία υποχρέωση για την εκτέλεση τυχόν συμφωνιών με τρίτα πρόσωπα ή φορείς. Σε περίπτωση, όμως, κατά την οποία η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφα­ σίσει να απόσχει από τις συμφωνούμενες διατάξεις ή να δια­ κόψει τη συνεργασία της με τους αφ' ενός συμβαλλόμενους η συνέχιση των δράσεων (εφόσον οι αφ' ενός συμβαλλόμε­ νοι το επιθυμούν) δεν θα πλήττεται, δεδομένου ότι αυτές αποσκοπούν, κατ' αρχάς στη βελτίωση της Δημόσιας Διοι­ κήσεως, η οποία αποτελεί βασική μέριμνα του Κράτους και του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.. Σε πίστωση των ανωτέρω συνετάγη η παρούσα προγραμ­ ματική συμφωνία σε τρία (3) πρωτότυπα, τα οποία, αφού ανε­ γνώσθησαν, υπεγράφησαν ως έπεται και κάθε συμβαλλόμε­ νο μέρος έλαβε από ένα. Για το Ελληνικό Δημόσιο Για το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Ο Υπουργός ΕΣ.Δ.Δ.Α. Ο Γενικός Γραμματέας Προκόπιος Παυλόπουλος Γεώργιος Βούτσινος Για την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Σπύρος Παπασπύρος Ηλίας Ηλιόπουλος"

Άρθρο 16Διεύρυνση αρμοδιοτήτων των Κ.Ε.Π. και λειτουργικά θέματα της ΔιοίκησηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μετά το προτελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102 Α') προστίθεται το εξής εδάφιο: "Βεβαίωση της ταυτοπροσωπείας ανηλίκων κάτω των δε­ κατεσσάρων ετών, οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι δελτίου αστυ­ νομικής ταυτότητας ή άλλου συναφούς δημοσίου εγγρά­ φου, επειδή δεν έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη από το νόμο ηλικία και για τους οποίους απαιτείται βεβαίωση των στοιχείων της ταυτότητάς τους για έκδοση διαβατηρίου ή για άλλο νόμιμο λόγο."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του π.δ. 417/1993 (ΦΕΚ 176 Α') προστίθεται η φράση "ή από τα Κ.Ε.Π.".

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α'), μετά τη φράση "από οποιαδήποτε δι­ οικητική αρχή", προστίθεται η φράση "ή τα Κ.Ε.Π.".

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέλος της πρώτης παραγράφου του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 προστίθεται εδάφιο ως εξής: "Δεν απαιτείται βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του ενδιαφερομένου, όταν προσέρχεται αυτοπροσώπως για υποθέσεις του στις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα ή τα Κ.Ε.Π., προσκομίζοντας το δελτίο ταυτότητας ή τα αντίστοι­ χα πρωτότυπα έγγραφα."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 αντικαθίσταται ως εξής: "2. Την επικύρωση αντιγράφου από το πρωτότυπο ή από το ακριβές αντίγραφο της διοικητικής αρχής που το εξέδωσε μπορεί να ζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος από όλες τις διοι­ κητικές αρχές και τα Κ.Ε.Π.. Αντίγραφα των ανωτέρω επικυ­ ρώνονται και από δικηγόρους ή συμβολαιογράφους, σύμ­ φωνα με τις διατάξεις που διέπουν την άσκηση των λειτουρ­ γημάτων τους. Ακριβή αντίγραφα από αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων ή εγγράφων που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές αρχές, τα οποία έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο ή δημόσια αρχή επι­ κυρώνονται από όλες τις διοικητικές αρχές και τα Κ.Ε.Π.. Η επικύρωση αντιγράφων εγγράφων που έχουν εκδοθεί από ημεδαπή διοικητική αρχή δεν απαιτείται αν τα αντίγραφα αυ­ τά συνοδεύονται από την κατά την παρ. 5 του άρθρου 3 υπεύ­ θυνη δήλωση, στην οποία ο ενδιαφερόμενος βεβαιώνει την ακρίβεια των στοιχείων."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 αντικαθίσταται ως εξής: "3. Τα επικυρωμένα κατά τα ανωτέρω αντίγραφα εγγρά­ φων που εξέδωσε διοικητική αρχή, καθώς και τα απλά αντί­ γραφα εγγράφων που εξέδωσε διοικητική αρχή που συνο­ δεύονται από την κατά την παρ. 5 του άρθρου 3 υπεύθυνη δήλωση, στην οποία ο ενδιαφερόμενος βεβαιώνει την ακρί­ βεια των στοιχείων, γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά από τη Διοίκηση, όπως τα πρωτότυπα."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Στο άρθρο 11 του ν. 2690/1999 προστίθεται παράγρα­ φος 4 ως εξής: "4. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Δι­ οίκησης και Αποκέντρωσης και του κάθε φορά αρμόδιου Υπουργού μπορεί να ορίζεται, κατά περίπτωση, εξαίρεση εγ­ γράφων ή διαδικασιών από τις ρυθμίσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου αυτού, εφόσον το επιβάλλουν ειδικοί λόγοι που αναφέρονται ρητώς σε αυτήν."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Οι μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, οι οποίοι υπηρε­ τούν σε τεχνικούς κλάδους της κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών/Ερ­ γοδηγών, εντάσσονται βαθμολογικά σε προσωρινό κλάδο κατηγορίας ΤΕ Εργοδηγών χωρίς πτυχίο ή δίπλωμα Τ.Ε.Ι. και εξομοιώνονται με τους υπαλλήλους της κατηγορίας αυτής. Η ανωτέρω ένταξη και εξομοίωση πραγματοποιείται, εφό­ σον είναι κάτοχοι απολυτηρίου εξατάξιου Γυμνασίου ή Λυ­ κείου και πτυχιούχοι μέσων τεχνικών σχολών Εργοδηγών τουλάχιστον διετούς φοίτησης, δημόσιων ή αναγνωρισμέ­ νων ως ισότιμων με αυτές ιδιωτικών, αντίστοιχων ειδικοτή­ των, που καταργήθηκαν με το ν. 576/1977 (ΦΕΚ 102 Α') και έχουν ήδη ενταχθεί μισθολογικά με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α'). Οι περιπτώσεις β', γ' και δ' της παρ. 22 του άρθρου 7 του ν. 2557/1997 εφαρμόζονται και για την παραπάνω κατηγορία υπαλλήλων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Το προτελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 24 του ν. 3200/2003 (ΦΕΚ 281 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "Η προκήρυξη και επιλογή του εν λόγω προσωπικού γίνε­ ται από το Α.Σ.Ε.Π. κατόπιν σχετικού αιτήματος του Υπουρ­ γείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης."

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Με αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται η ηλεκτρονική τήρηση των αρχείων των δημοσίων υπηρεσιών, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α πρώ­ του και δεύτερου βαθμού και η αποθήκευσή τους σε μαγνη­ τικά ή οπτικά μέσα, καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο μέσο αποθήκευσης προηγμένης τεχνολογίας. 11.Το προτελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρ­ θρου 31 του ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "Με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού καθορίζονται οι διοικητικές διαδικασίες με τα αντίστοιχα έντυπά τους, που πραγματοποιούνται και από τα Κ.Ε.Π.. Με κοινές υπουργικές αποφάσεις μπορούν να καθορίζονται διαδικασίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιούνται και από τα Κ.Ε.Π.." 12. Στην παράγραφο 8 του άρθρου 10 του ν. 3230/ 2004 (ΦΕΚ 44 Α') προστίθεται εδάφιο ως εξής: "Τα έγγραφα, τα οποία εμπίπτουν στις περιπτώσεις των διατάξεων του άρθρου 14 του ν. 2672/1998 (ΦΕΚ 290 Α') και των άρθρων 1 και 2 του π.δ. 342/2002 (ΦΕΚ 284 Α') και τα οποία εκδίδονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του π.δ. 150/2001 (ΦΕΚ 125 Α') και διακινούνται μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α' και β'βαθμού με ηλεκτρονική μορφή, επιτρέπεται να επικυρώνο­ νται από τον εξουσιοδοτημένο υπάλληλο της υπηρεσίας προς την οποία αποστέλλονται. Τα επικυρωμένα αυτά έγ­ γραφα έχουν ισχύ ακριβούς αντιγράφου. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέ­ ντρωσης θα ορισθούν οι προδιαγραφές ασφαλείας ανταλ­ λαγής ηλεκτρονικών μηνυμάτων μεταξύ των ανωτέρω φορέ­ ων."

Άρθρο 1Πρόγραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το άρθρο 1 του ν. 2880/2001 (ΦΕΚ 9 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 1 Περιεχόμενο Προγράμματος 1. Για την προσαρμογή της Δημόσιας Διοίκησης στις πολι­ τικές της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, τη διαρκή βελτίωσή της με την εισαγωγή νέων συστημάτων οργάνωσης και την αξιοποί­ ηση νέων τεχνολογιών, εκπονείται κάθε τρία χρόνια από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέ­ ντρωσης το Εθνικό Σχέδιο Δράσεων για τη Δημόσια Διοίκη­ ση (Πρόγραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ").

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Πρόγραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Υπουρ­ γού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μετά από γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Διοικητικής Με­ ταρρύθμισης, και διαρθρώνεται ενδεικτικά στα εξής υπο­ προγράμματα: α) Υποπρόγραμμα, για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα όπως ο ανασχεδιασμός των διοικητικών διαδικασιών και η άρση διοικητικών εμποδίων, η εξυπηρέτηση ειδικών ομάδων πολιτών. β) Υποπρόγραμμα, για την εισαγωγή νέων συστημάτων ορ­ γάνωσης και διοίκησης των δημοσίων υπηρεσιών, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα όπως καθιέρωση συστημάτων Διοί­ κησης Ολικής Ποιότητας, εισαγωγή συστημάτων στρατηγι­ κού σχεδιασμού, αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης. γ) Υποπρόγραμμα, για την ανάπτυξη της ηλεκτρονικής δια­ κυβέρνησης, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα όπως ενί­ σχυση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των δικτύων ηλε­ κτρονικών υπολογιστών των δημοσίων υπηρεσιών, ολοκλη­ ρωμένες ηλεκτρονικές συναλλαγές, ανάπτυξη δικτυακών τόπων, τεχνολογικές καινοτομίες και βελτίωση των υποδο­ μών. δ) Υποπρόγραμμα, για την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα, όπως προ­ γραμματισμός ανθρωπίνων πόρων, σχεδιασμός θέσεων ερ­ γασίας, στοχοθεσία, διαρκής επιμόρφωση των υπαλλήλων. ε) Υποπρόγραμμα, για τη διαφάνεια και τις αξίες της χρη­ στής διακυβέρνησης, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα όπως η συμμετοχή των πολιτών και επιχειρήσεων στη λήψη αποφάσεων, ανάπτυξη αποτελεσματικού κανονιστικού πλαι­ σίου για τη διαφάνεια. στ) Υποπρόγραμμα, για τη διαχείριση φυσικών καταστρο­ φών, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα, όπως καθιέρωση εθνικού συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης, καθιέρωση ενιαίου συστήματος εκπαίδευσης στελεχών πολιτικής προ­ στασίας. ζ) Υποπρόγραμμα, για την παροχή τεχνικής βοήθειας για την εξασφάλιση κάθε αναγκαίας υποστήριξης, ώστε να εξε­ λιχθεί αποτελεσματικά το σύνολο των στρατηγικών επιδιώ­ ξεων του προγράμματος, στο οποίο περιλαμβάνονται μέτρα, όπως η εκπόνηση μελετών, η ανάθεση της διαχείρισης έρ­ γων ή της αξιολόγησής τους, οι ενέργειες δημοσιότητας του προγράμματος.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Πρόγραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" εξειδικεύεται, μετά την έγκρισή του, σε Επιχειρησιακό Σχέδιο, στο οποίο παρατίθε­ νται αναλυτικά οι επί μέρους στόχοι των μέτρων και των δρά­ σεων του προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ".

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Δι­ οίκησης και Αποκέντρωσης, που εκδίδεται ύστερα από εισή­ γηση της Γενικής Διεύθυνσης Εκσυγχρονισμού, ε­γκρίνεται το Επιχειρησιακό Σχέδιο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η ένταξη των έργων και των ενεργειών στις δράσεις του εγκεκριμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου διενεργείται με από­ φαση της Επιτροπής Διοίκησης του Προγράμματος του επό­ μενου άρθρου. Με την απόφαση ένταξης ορίζεται ο φορέας εκτέλεσης, το ύψος της χρηματοδότησης, το χρονοδιά­ γραμμα ολοκλήρωσης της δράσεως και οι όροι, υπό τους οποίους διενεργείται η ένταξη και η εκτέλεση." 2. Το άρθρο 2 του ν. 2880/2001 αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 2 Διοίκηση του Προγράμματος 1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Επι­ τροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ", που αποτελείται από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Δι­ οίκησης και Αποκέντρωσης, ως Πρόεδρο, τον Γενικό Γραμ­ ματέα Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνη­ σης, ως αναπληρωτή του, έναν τουλάχιστο Γενικό Γραμμα­ τέα από κάθε Υπουργείο και τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών ως μέλη. Η Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" συνεδριάζει τουλάχιστον μία φο­ ρά το χρόνο. Στις συνεδριάσεις αυτές ενημερώνεται επί της πορείας εφαρμογής του προγράμματος, επί της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του Προγράμματος και μπορεί να απευθύνει συστάσεις στην Επιτροπή Διοίκησης του Προ­ γράμματος. Η Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμμα­ τος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" αποτελεί το όργανο διαβούλευσης και ανταλ­ λαγής απόψεων για την πορεία του Προγράμματος. Γραμμα­ τειακή υποστήριξη στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" παρέχεται από τους υπαλλήλους που εξασφαλίζουν γραμματειακή υποστήριξη στην Επιτροπή Διοίκησης του Προγράμματος της επόμενης παραγράφου. 2. Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Επι­ τροπή Διοίκησης του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ", που απο­ τελείται από τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως Πρόεδρο, τον αναπληρω­ τή του και ως μέλη στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, στελέχη άλλων δη­ μοσίων υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου, εμπειρογνώ­ μονες του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα που λόγω ειδικών γνώσεων, επιστημονικής κατάρτισης και εμπειρίας, μπο­ ρούν να συμβάλουν στην εφαρμογή του προγράμματος. Η γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής Διοίκησης παρέχεται από υπαλλήλους του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης αποκλειστικά ή πα­ ράλληλα με τα κύρια καθήκοντά τους. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι υπεύθυνοι των υποπρογραμμάτων, οι οποίοι υποβοηθούν την Επιτροπή Διοίκησης του Προγράμματος στην εφαρμογή του. 3. Η Επιτροπή Διοίκησης του Προγράμματος είναι αρμόδια για την ένταξη και απένταξη των έργων στα μέτρα του Προ­ γράμματος, παρακολουθεί και ελέγχει την εκτέλεση και ολο­ κλήρωση του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Για τη συ­ γκρότηση της Επιτροπής και την αμοιβή των μελών της, καθώς και των μελών της γραμματείας, την αμοιβή των υπευ­ θύνων υποπρογραμμάτων και των ομάδων στήριξης εφαρ­ μόζονται οι διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 18 του ν. 2503/ 1997 (ΦΕΚ 107 Α')." 3. Το άρθρο 3 του ν. 2880/2001 τροποποιείται ως εξής: "Άρθρο 3 Χρηματοδότηση Πόροι του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" είναι: α) Τακτικοί πόροι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό που εγ­ γράφονται κάθε έτος υπέρ του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ειδικά για το Πρό­ γραμμα "ΠΟΛΙΤΕΙΑ". β) Ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) του καθαρού ετήσι­ ου οικονομικού αποτελέσματος των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά για έργα ή ενέρ­ γειες του Προγράμματος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" της αντίστοιχης Περι­ φέρειας που εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. γ) Χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύ­ σεων. δ) Χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά Προγράμματα, με εξαίρεση το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης." 4. Το άρθρο 4 του ν. 2880/2001 αντικαθίσταται ως εξής: "Άρθρο 4 Κανονισμός του Προγράμματος 1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημό­ σιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονο­ μικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσε­ ως, θεσπίζεται ο Κανονισμός Εφαρμογής του Προγράμμα­ τος "ΠΟΛΙΤΕΙΑ". 2. Με τον Κανονισμό καθορίζονται: α) Η διαδικασία, ο τρόπος και ο χρόνος κατάρτισης του Προγράμματος. β) Η διαδικασία χρηματοδότησης του Προγράμματος "ΠΟ­ ΛΙΤΕΙΑ", διαχείρισης, απορρόφησης και εκταμίευσης των πό­ ρων και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια. γ) Τα κριτήρια και η διαδικασία ένταξης των έργων ή των ενεργειών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και οι δαπάνες που χρηματοδοτούνται. δ) Η συγκρότηση και ο τρόπος λειτουργίας των οργάνων για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εκτέλεση των δράσεων και έργων του Επιχειρησιακού Προγράμματος, ο τρόπος λει­ τουργίας, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις τους, περι­ λαμβανομένων και των φορέων υλοποίησης. ε) Και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1 έως 3, καθώς και του παρόντος άρθρου." 5. Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2880/ 2001, όπως αντικαθίστανται με την παρ. 1 του άρθρου αυτού, ισχύ­ ουν αναδρομικώς από 18.2.2005.

Άρθρο 18Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και ΑποκέντρωσηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ιδρύεται Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλή­ λων με έδρα την Αθήνα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Ταμείο αποτελεί ένωση προσώπων χωρίς νομική προ­ σωπικότητα, με την επωνυμία "Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκη­ σης και Αποκέντρωσης", στο οποίο υπάγονται και οι υπάλλη­ λοι του Εθνικού Τυπογραφείου, του Εθνικού Κέντρου Δημό­ σιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και των Τ.Ε.Δ.Κ.. Στο Ταμείο εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις που αφορούν τις ενώσεις προσώπων του άρθρου 107 Α.Κ., με τις εξαιρέσεις που εισάγονται στις παρακάτω παραγρά­ φους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Μέλη του Ταμείου μπορεί να είναι οι τακτικοί και με σχέ­ ση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Απο­ κέντρωσης και των λοιπών υπηρεσιών που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο και υπηρετούν κατά τη δη­ μοσίευση του παρόντος, καθώς και οι υπάλληλοι που απο­ χώρησαν από 1.1.2004 και έως τη δημοσίευση του παρόντος από την υπηρεσία. Τα ανωτέρω μέλη μπορούν να διατηρήσουν την ιδιότητά τους αυτή και σε περίπτωση υποχρεωτικής μετάταξής τους. Τα μέλη του Ταμείου διατηρούν, επίσης, την ιδιότητά τους και απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματά τους επί μία δεκαπε­ νταετία μετά τη συνταξιοδότησή τους, ενώ ισοβίως διατη­ ρούν τα δικαιώματά τους που απορρέουν από την περίπτω­ ση α' της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου και αφορούν τη συμπληρωματική κάλυψη δαπάνης νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψής τους. Για τα μετά την ισχύ του νόμου αυτού εγγραφόμενα μέλη, προκειμένου να ασκή­ σουν τα δικαιώματά τους ως συνταξιούχοι, απαιτείται πάρο­ δος δεκαπενταετούς υπηρεσίας από την εγγραφή τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Σκοπός του Ταμείου είναι η ανάπτυξη της αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας των μελών του μέσω: α) Της συμπληρωματικής κάλυψης δαπάνης νοσοκομεια­ κής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψής τους, καθώς και των συζύγων και τέκνων αυτών. β) Της καταβολής χρηματικής αρωγής σε περιπτώσεις βα­ ριάς ασθένειας ή ατυχήματος ή βοηθήματος στους κληρο­ νόμους σε περίπτωση θανάτου μέλους, εφόσον οι κληρονό­ μοι είναι σύζυγος ή συγγενής πρώτου βαθμού. γ) Της λειτουργίας κατασκηνώσεων σε συνεργασία με φο­ ρείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλους οργανισμούς. δ) Της παροχής έκτακτων βοηθημάτων στα μέλη του κατά τα Χριστούγεννα και τις καλοκαιρινές διακοπές. ε) Της διοργάνωσης κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώ­ σεων για τα μέλη του και τις οικογένειές τους, προς σύσφιγ­ ξη των σχέσεων και ανάπτυξη των πολιτιστικού χαρακτήρα ενδιαφερόντων τους, που μπορούν να πραγματοποιούνται και σε συνεργασία με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Έσοδα του Ταμείου είναι: α) Εισφορές των μελών του σε ποσοστό 5% επί των τακτι­ κών τους αποδοχών. Σε αντίστοιχη εισφορά υποχρεούνται και οι συνταξιούχοι, εφόσον συνεχίζουν να είναι μέλη του Τα­ μείου. β) Τα έσοδα από τη λειτουργία κατασκηνώσεων. γ) Δύο χιλιοστά επί των Εσόδων των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού που εγγράφονται ετη­ σίως, τόσο στον τακτικό προϋπολογισμό όσο και στον προϋ­ πολογισμό δημοσίων επενδύσεων, όπως αυτοί ενισχύονται, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της ισχύουσας, κάθε φορά, σχετι­ κής νομοθεσίας. δ) Δωρεές τρίτων προσώπων, επιχορηγήσεις Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, έσοδα από διενέργεια εκδηλώσεων, κληροδοσίες, καθώς και κάθε άλλη ενίσχυση ή βοήθημα που δεν αντίκειται στους σκοπούς του Ταμείου και στα χρηστά ήθη. ε) Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης καθορίζεται η διοίκηση, η στε­ λέχωση, ο τρόπος λειτουργίας και η διαδικασία διαχείρισης των πόρων του Ταμείου, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτο­ μέρεια.

Άρθρο 19Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος αυτού του νόμου καταργείται κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη, η οποία έχει αντίθετο περιεχό­ μενο. Αρθρο 20 Παρατείνεται η προθεσμία, η οποία είχε οριστεί με την παρ. 11 του άρθρου 17 του ν. 3144/2003 (ΦΕΚ 111 Α') για την έναρξη λειτουργίας των τριών (3) Υποδιευθύνσεων του Πε­ ριφερειακού Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α. ­ Ε.Τ.Α.Μ. Αθήνας που συστήθηκαν με την παρ. 4 του άρθρου 26 του π.δ. 266/1989 (ΦΕΚ 127 Α') μέχρι 31.5.2007. Η ισχύς της παρούσας διάταξης αρχίζει από 1.6.2005. Αρθρο 21 Η ισχύς του ν. 3310/2005 (ΦΕΚ 30 Α') αναστέλλεται από την ψήφιση της διάταξης αυτής από τη Βουλή έως την 31.10.2005, με εξαίρεση τις διατάξεις του άρθρου 11 και της παρ. 29 του άρθρου 12 του ως άνω νόμου.

Άρθρο 22Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν από τις διατά­ ξεις του ορίζεται διαφορετικά. Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφη­ μερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 16 Ιουνίου 2005
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Π. ΜΟΛΥΒΙΑΤΗΣ Δ. ΣΙΟΥΦΑΣ
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Ν. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 16 Ιουνίου 2005
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ