14 Α' 2012

ΝΟΜΟΣ 4038/2012

Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ - ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
02 Φεβρουαρίου 2012

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 14
2 Φεβρουαρίου 2012

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4038
Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Άρθρο 21ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για τους οφειλέτες των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης ή έχουν εκπέσει του δικαιώματος συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων, παρέχονται οι εξής δυνατότητες, εφόσον αυτοί υποβάλουν σχετική αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από το μήνα δημοσίευσης του παρόντος και καταβάλλουν ανελλιπώς τις, από 1.1.2012 και εφεξής, τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές: α) Υπαγωγή των οφειλών τους σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού κατά τις διατάξεις της παραγράφου Α1 του άρθρου 48 του ν.3943/2011, με έκπτωση 40% επί των πρόσθετων τελών της κεφαλαιοποιημένης την 31.12.2011 οφειλής τους. Αν η σχετική αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την ως άνω ημερομηνία δε θα παρέχεται η έκπτωση του 40% επί των πρόσθετων τελών της κεφαλαιοποιημένης την 31.12.2011 οφειλής. Η ανωτέρω έκπτωση παρέχεται επί των πρόσθετων τελών της κεφαλαιοποιημένης την 31.12.2010 οφειλής και στους οφειλέτες που έχουν ήδη υπαχθεί, είτε στη ρύθμιση του άρθρου 48 του ν.3943/2011 είτε στη ρύθμιση της παρ. 17 του άρθρου 20 του ν.4019/2011 (Α΄216) και είναι συνεπείς με τους όρους της ρύθμισης. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 48 του ν.3943/2011, με εξαίρεση τα οριζόμενα στην παράγραφο Α2. β) Κεφαλαιοποίηση της μέχρι 31.12.2011 οφειλής τους και καταβολή της κατά τις εξής διακρίσεις, σε ισόποσες μηνιαίες ή διμηνιαίες, κατά περίπτωση, δόσεις με τις αντίστοιχες εκπτώσεις επί των κάθε είδους προσαυξήσεων, πρόσθετων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων: αα) εφάπαξ ή έως και έξι (6) δόσεις με έκπτωση ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) και ββ) από επτά (7) έως και δέκα (10) δόσεις με έκπτωση ποσοστού εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%). Η εφάπαξ καταβολή και η καταβολή της πρώτης δόσης γίνεται υποχρεωτικά έως την τελευταία ημέρα του μεθεπόμενου μήνα από το μήνα δημοσίευσης του παρόντος. Μη καταβολή δύο (2) συνεχόμενων δόσεων συνεπάγεται έκπτωση από την παρούσα ρύθμιση. Η λήψη αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης αναστέλλεται έως την 31.12.2012 για τους οφειλέτες που θα υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση. Οι παράγραφοι 6 και 7 της περίπτωσης Α΄ του άρθρου 48 του ν.3943/2011 εφαρμόζονται αναλογικά και στην παρούσα ρύθμιση. Η διάταξη της περίπτωσης αυτής εφαρμόζεται και σε όσους έχουν ήδη υπαχθεί σε ρύθμιση και είναι συνεπείς στην καταβολή των δόσεων, κατόπιν αιτήσεώς τους. γ) Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 48 του ν.3943/2011 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Για τις επιχειρήσεις της παραγράφου 5ε του άρθρου 8 του α.ν. 1846/1951, όπως ισχύει, που θα υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος ή που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης προηγούμενων διατάξεων και είναι συνεπείς με τους όρους αυτών, θα χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για την είσπραξη λογαριασμών Δημοσίου Έργου, με παρακράτηση το ποσό δύο (2) μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης, εφόσον το έργο για το οποίο χορηγείται το αποδεικτικό δεν οφείλει τρέχουσες ή καθυστερούμενες οφειλές. Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής του έργου θα παρακρατείται πλέον των δύο (2) δόσεων και η συνολική οφειλή του έργου. Τα ανωτέρω θα ισχύουν για τα αποδεικτικά ασφαλιστικής ενημερότητας που θα χορηγηθούν μέχρι τις 31.12.2012 και εφόσον δεν πρόκειται για είσπραξη τελικού λογαριασμού Δημοσίου Έργου.» δ) Για την αναστολή των αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης, ασφαλιστικά ενήμερος θεωρείται ο οφειλέτης, ο οποίος υποβάλει αίτηση υπαγωγής στις ισχύουσες διατάξεις ρύθμισης των οφειλών του και καταβάλει την πρώτη δόση.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στα αρμόδια όργανα της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν.3863/2010 (Α΄115), για τη χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, παρέχεται η αρμοδιότητα της επανένταξης των οφειλετών σε καθεστώς ρύθμισης, στην οποία είχαν υπαχθεί και δεν τήρησαν τον όρο της εμπρόθεσμης καταβολής των δόσεων της ρύθμισης ή των απαιτητών τρεχουσών εισφορών, με την προϋπόθεση της καταβολής αυτών, καθώς και των αναλογούντων πρόσθετων τελών της εκπρόθεσμης καταβολής τους. Ειδικά για τους οφειλέτες που απώλεσαν το δικαίωμα συνέχισης της ρύθμισης, στην οποία είχαν υπαχθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και εφόσον δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης με νεότερες διατάξεις ρυθμίσεων, δύναται να επανενταχθούν σε αυτή, με την προϋπόθεση της καταβολής του συνόλου των απαιτητών δόσεων της ρύθμισης και των απαιτητών τρεχουσών εισφορών, καθώς και των αναλογούντων πρόσθετων τελών της εκπρόθεσμης καταβολής τους. Όπου στο παρόν άρθρο στα άρθρα 53 έως 60 του ν.3863/2010, στο άρθρο 48 του ν.3943/2011 και στην παρ. 17 του άρθρου 20 του ν.4019/2011 αναφέρεται ο όρος «ασφαλιστικές εισφορές», νοούνται οι πάσης φύσεως οφειλές ιδίως πόροι, ιατρόσημο και αγγελιόσημο, όπου αναφέρεται ο όρος «πρόσθετα τέλη» νοούνται τα πρόσθετα τέλη, οι προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις από την έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Επιχειρήσεις, εργοδότες ή ασφαλισμένοι, οι οποίοι, μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν.2256/1994 (Α΄ 196), είτε δέχθηκαν τρομοκρατική επίθεση και έχουν αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές από αυτή είτε έχουν ή είχαν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα σε περιοχές που επλήγησαν από θεομηνίες ή άλλες φυσικές καταστροφές, και οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, μπορούν, αφού υποβάλουν αντίστοιχη αίτηση στους ανωτέρω ΦΚΑ μέχρι την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από το μήνα δημοσίευσης του παρόντος νόμου, να υπαχθούν: α) Είτε στις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.2256/1994 (Α΄196), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, εφόσον δεν έχουν ποτέ στο παρελθόν υπαχθεί σε αυτές. Η αναστολή καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών της περίπτωσης β΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.2256/ 1994 αρχίζει από την επομένη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης. β) Είτε στον προσωρινό διακανονισμό της περίπτωσης Α΄ του άρθρου 48 του ν.3943/2011, με την κεφαλαιοποίηση της έως την 31.12.2011 οφειλής τους και την καταβολή ποσοστού 20% επί των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών. Ειδικά για την περίπτωση αυτή, δεν εφαρμόζεται ο περιορισμός του ποσοστού του 1,25% της περίπτωσης i και η παράγραφος 4 του ανωτέρω άρθρου.

Άρθρο 22ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο τέλος του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α΄136) προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής: «6. Χρόνος τέλεσης του αδικήματος των παραγράφων 1 και 2 για όσους οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές άνω των 150.000 ευρώ είναι το χρονικό διάστημα από την παρέλευση του μηνός από τότε που οι ασφαλιστικές εισφορές κατέστησαν απαιτητές μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής. Η ποινική δίωξη ασκείται ύστερα από αίτηση του Διοικητή του ΙΚΑ προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας του, που συνοδεύεται υποχρεωτικά από πίνακα των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών, συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους πρόσθετων τελών ή προσαυξήσεων. Η πράξη μπορεί να κριθεί ατιμώρητη, εάν το ποσό που οφείλεται εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Προκειμένου περί οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, ήδη ληξιπρόθεσμων κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας παραγράφου, τα ποινικά αδικήματα της παραγράφου 1, τελούνται με τη συνέχιση της μη καταβολής τους μετά την πάροδο τεσσάρων μηνών από την έναρξη ισχύος των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.

Άρθρο 23

Η περίπτωση γ΄ της παρ. 11 του άρθρου 44 του ν.3986/2011 (Α΄ 152) αντικαθίσταται από την έναρξη ισχύος της ως εξής: «γ) Εξαιρούνται της ανωτέρω εισφοράς όσοι αποστρατεύθηκαν με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας ή έχουν συνταξιοδοτηθεί λόγω αυτοδίκαιης λύσης της εργασιακής σχέσης, πλην εκείνων που συνταξιοδοτούνται από ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Επίσης εξαιρούνται της ανωτέρω εισφοράς και οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας ή γήρατος που λαμβάνουν το Εξωιδρυματικό Επίδομα ή το Επίδομα απολύτου Αναπηρίας του άρθρου 42 του ν.1140/1981 (Α΄ 68), όπως ισχύει, και της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν.2084/1992 (Α΄ 165) ή το επίδομα ανικανότητας του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007 (Α΄ 210) ή πρόκειται για θύματα τρομοκρατικών ενεργειών ή βίαιων συμβάντων, καθώς και ορφανικές οικογένειες αυτών.»

Άρθρο 24

Η παρ. 10 του άρθρου τρίτου του ν.3845/2010 (Α΄ 65) αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε, ως ακολούθως: «10. Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας, που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης, για τους συνταξιούχους και βοηθηματούχους όλων των Φορέων Κύριας Ασφάλισης, με εξαίρεση τους συνταξιούχους του Ο.Γ.Α., χορηγούνται εφόσον ο δικαιούχος έχει υπερβεί το 60ό έτος της ηλικίας και το ύψος τους καθορίζεται ως εξής: α) Το επίδομα εορτής Χριστουγέννων, στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ. β) Το επίδομα εορτής Πάσχα, στο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. γ) Το επίδομα αδείας, στο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Ειδικά για τους συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας ή λόγω θανάτου, το ποσό της οποίας είναι μικρότερο των τετρακοσίων (400) ευρώ, τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα αδείας, δεν μπορούν να είναι μεγαλύτερα των ποσών που ελάμβαναν με βάση τις προϊσχύουσες του ν.3845/2010 διατάξεις. Τα ανωτέρω επιδόματα αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για όλους τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και το Δημόσιο, κατά ενιαίο ποσοστό, έπειτα από οικονομική μελέτη που εκπονείται από τη Διεύθυνση Αναλογιστικών Μελετών της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εφόσον το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες των ταμείων και η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.»

Άρθρο 25ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Μετά το τέλος του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 1 και μετά το τέλος του τετάρτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν.4024/2011 (Α΄ 226), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Επίσης εξαιρούνται της ανωτέρω μείωσης: α) οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας ή γήρατος, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του ν.3232/2004, αλλά συνταξιοδοτήθηκαν σύμφωνα με άλλες διατάξεις, β) οι συνταξιούχοι λόγω γήρατος, των οποίων αποδεδειγμένα η αναπηρία, όπως αυτή προσδιορίζεται στο ν.612/1977 (Α΄ 164) και στο άρθρο 42 του ν.1140/1981 (Α΄ 68), όπως αυτοί έχουν συμπληρωθεί, τροποποιηθεί και ισχύουν, επήλθε μετά τη συνταξιοδότησή τους.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης γ΄ της παρ. 10 του άρθρου 1 του ν.4024/2011, προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Επίσης εξαιρούνται της μείωσης που προβλέπεται στην περίπτωση α΄, οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας ή γήρατος, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν βάσει των διατάξεων του άρθρου 2 του ν.3075/2002 και του άρθρου 3 του ν.3513/2006 (Α΄ 265), αλλά συνταξιοδοτήθηκαν σύμφωνα με άλλες διατάξεις, καθώς και οι συνταξιούχοι λόγω γήρατος, των οποίων αποδεδειγμένα η αναπηρία, όπως αυτή προσδιορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν.3075/2002 και του άρθρου 3 του ν.3513/2006 (Α΄ 265), όπως αυτοί έχουν συμπληρωθεί, τροποποιηθεί και ισχύουν, επήλθε μετά τη συνταξιοδότησή τους.»

Άρθρο 26ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παρ. 5 του άρθρου 6 του ν.3863/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «α) Η ειδική αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις των παραγράφων 7 και 10 του άρθρου 6 του ν.2556/1997 όπως ισχύει, καθορίζεται ως εξής: Ι) Για τους ιατρούς των υγειονομικών επιτροπών, για κάθε κρινόμενο περιστατικό για το οποίο εκδίδεται οριστική γνωμάτευση, σε εννέα (9) ευρώ για τον Πρόεδρο και έξι (6) ευρώ για κάθε μέλος. Για την κατ΄ οίκον εξέταση περιστατικών αναπηρίας, η ειδική αποζημίωση ανέρχεται σε ποσό ίσο με το τριπλάσιο της ως άνω αμοιβής. Τα ανωτέρω ποσά προσαυξάνονται κατά 2,5 ευρώ ανά περιστατικό που εξετάζεται εκτός έδρας του εξεταστού ιατρού. ΙΙ) Για τους εισηγητές ιατρούς των υγειονομικών επιτροπών, στο ποσό των τριών (3) ευρώ ανά περίπτωση. Η ως άνω ειδική αποζημίωση των περιπτώσεων Ι΄ και ΙΙ΄ καταβάλλεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 21 του ν.4024/2011 (Α΄ 226) και μέχρι του ποσού των οκτακοσίων (800) ευρώ μηνιαίως. β) Η ειδική αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 6 του ν.2556/1997 όπως ισχύει, καταβάλλεται στους ιατρούς της Επιτροπής Δειγματοληπτικού Ελέγχου των Γνωματεύσεων, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4024/2011 (Α΄ 226) και η οποία δεν υπερβαίνει τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 21 του ίδιου νόμου. γ) Για τους γραμματείς των υγειονομικών επιτροπών καταβάλλεται αποζημίωση δύο (2) ευρώ για κάθε κρινόμενο περιστατικό για το οποίο εκδίδεται οριστική γνωμάτευση, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4024/2011 (Α΄ 226) και η οποία δεν υπερβαίνει τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 21 του ίδιου νόμου. δ) Οι ως άνω αποζημιώσεις καταβάλλονται από το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ. ε) Για τις παρεχόμενες από τις Υγειονομικές Επι− τροπές υπηρεσίες κρίσης αναπηρίας αποδίδεται στο ΙΚΑΕΤΑΜ από όλους τους ΦΚΑ και το Δημόσιο το ποσό που ορίζεται στη Φ40021/26407/205/2006 (Β΄ 1829) υπουργική απόφαση.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, για τις ανάγκες του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας, μπορεί να συμβάλλεται με ιδιώτες ιατρούς, ύστερα από εκδήλωση ενδιαφέροντος και βάσει κριτηρίων επιλογής που καθορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. του Ιδρύματος. Οι συμβαλλόμενοι ιατροί αμείβονται από το αποδιδόμενο στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ ποσό, όπως ορίζεται στην παρ.5 του άρθρου 6 του ν.3863/2010, ως εξής: α) Ιατροί πρόεδροι ή μέλη υγειονομικών επιτροπών με το ποσό των εννέα (9) ευρώ για κάθε κρινόμενο περιστατικό για το οποίο εκδίδεται οριστική γνωμάτευση. Τα κρινόμενα περιστατικά ανά ιατρό δεν μπορούν να υπερβαίνουν μηνιαίως τα εκατόν πενήντα (150) ευρώ. β) Ιατροί που διενεργούν προέλεγχο των ιατρικών δικαιολογητικών των προς εξέταση περιπτώσεων με το ποσό των τεσσάρων (4) ευρώ για κάθε περίπτωση. Οι εξεταζόμενες ανά ιατρό περιπτώσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν μηνιαίως τις τριακόσιες (300). Οι εν λόγω ιατροί πρόεδροι ή μέλη υγειονομικών επιτροπών δεν μπορούν να διενεργούν προέλεγχο των ιατρικών δικαιολογητικών και αντίστροφα. Στις περιπτώσεις που δεν αποδίδεται στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ το ποσό που ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 6 του ν.3863/2010 όπως ίσχύει, η αμοιβή των ιδιωτών ιατρών καταβάλλεται από το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ.

Άρθρο 27ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Σε περίπτωση λήξης της σύμβασης μίσθωσης, εκμετάλλευσης ή άλλης συναφούς σύμβασης ορισμένου χρόνου ακινήτου που ανήκει σε ΦΚΑ ή καταγγελίας των συμβάσεων αυτών από τον ΦΚΑ για λόγους που ανάγονται στο πρόσωπου του αντισυμβαλλόμενου ή από τον ίδιο τον αντισυμβαλλόμενο, ο ΦΚΑ έχει τη δυνατότητα, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, που λαμβάνεται με αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων μελών, να καταρτίζει χωρίς διαγωνισμό, συμβάσεις παραχώρησης της χρήσης ή εκμετάλλευσης των παραπάνω ακινήτων του έναντι μειωμένου, σε σχέση με το προηγούμενο, ή συμβολικού ανταλλάγματος, διάρκειας μέχρι ενός κατ’ ανώτατο όριο έτους, με σκοπό τη διατήρηση της μισθωτικής και επιχειρηματικής αξίας των ακινήτων και των θέσεων εργασίας μέχρι την κατάρτιση νέας σύμβασης, εφόσον προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη σύναψη νέας σύμβασης εντός δύο μηνών από τη λήξη ή την καταγγελία της σύμβασης και ειδικά στην περίπτωση της λήξης της σύμβασης ορισμένου χρόνου, έχει προηγηθεί τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν την ημερομηνία λήξης της σύμβασης προκήρυξη για τη σύναψη νέας σύμβασης. Συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων μεταξύ Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. μπορούν να συναφθούν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης χωρίς να προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία, έπειτα από απόφαση του Διοικητικού τους Συμβουλίου. Κατά τα λοιπά και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, εφαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 715/1979 (Α΄212), του π.δ. 34/1995 (Α΄34), του ν.2741/1999 (Α΄199) και του άρθρου 79 του ν.3996/2011 (Α΄170).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο όγδοο εδάφιο της παραγράφου 19 του άρθρου 7 του ν.2741/1999 (Α΄199), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 79 του ν.3996/2011 (Α΄170) μετά τη φράση «με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου,» προστίθεται η φράση «που λαμβάνεται με αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων μελών.».

Άρθρο 28ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Tα τρία πρώτα εδάφια του άρθρου 7 του ν.3863/ 2010 (Α΄ 115), αντικαθίστανται από τότε που ίσχυσαν ως εξής: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας που εκδίδεται ύστερα από γνώμη Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής που συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και στην οποία συμμετέχει υποχρεωτικά εκπρόσωπος που υποδεικνύεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜεΑ) προκαθορίζεται με εκατοστιαία αναλογία για όλους τους Ασφαλιστικούς Φορείς και το Δημόσιο σε Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας το ποσοστό αναπηρίας που συνεπάγεται κάθε πάθηση ή βλάβη ή σωματική ή ψυχική ή πνευματική εξασθένηση ή η συνδυασμένη εμφάνιση τέτοιων παθήσεων ή βλαβών ή εξασθενήσεων, καθώς και οι υποτροπές αυτών. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται η σύνθεση των μελών της επιτροπής και η συγκρό− τησή της. Η ανωτέρω Ειδική Επιστημονική Επιτροπή καθορίζει επίσης και τις παθήσεις για τις οποίες η διάρκεια της αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ’ αόριστον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν.3846/2010 (Α΄ 66). Ο Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Αναπηρίας αναθεωρείται κάθε φορά, ύστερα από πρόταση της Διεύθυνσης Αναπηρίας του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ύστερα από γνώμη της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Μετά την παρ.1 του άρθρου 7 του ν.3863/2010 προστίθεται παράγραφος 2 ως εξής: « 2. Όπου στις διατάξεις του ν.3863/2010 ή οποιουδήποτε άλλου νόμου αναφέρεται ο Ενιαίος Κανονισμός Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας ή ο Κανονισμός Εκτίμησης Βαθμού Αναπηρίας νοείται ο Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.»

Άρθρο 29ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο τέλος της παρ.12 του άρθρου 28 του ν.3918/2011 (Α΄ 31) όπως συμπληρώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 6 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου 6.12.2011 (Α΄ 262) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι ιατροί των ενταχθέντων στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Φορέων, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μπορούν να παρέχουν ιατρική περίθαλψη στους ασφαλισμένους του Οργανισμού και στα ιδιωτικά τους ιατρεία μετά τη λήξη του ωραρίου εργασίας τους από 1.1.2012. Η αμοιβή, ο τρόπος και κάθε λεπτομέρεια καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

α) Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν.3918/2011 (Α΄31) προστίθενται εδάφια ως εξής: «Έως την ολοκλήρωση του Οργανισμού και τη λειτουργία Υπηρεσίας Προμηθειών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δια− γωνισμοί προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών διενεργούνται από το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.. Μέχρι την κατά τα ανωτέρω ολοκλήρωση του Οργανισμού, το ΙΚΑ−ΕΤΑΜ είναι η αρμόδια αρχή για την ολοκλήρωση των διαδικασιών σύναψης και εκτέλεσης των συμβάσεων προμηθειών που εκκρεμούν.» β) Οι κατά τα ανωτέρω πράξεις του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ που διενεργήθηκαν από 2.9.2011 έως τη δημοσίευση του παρόντος θεωρούνται έγκυρες.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Έως τις 31.12.2013, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρέχει τις υπηρεσίες της και στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατόπιν πρότασης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και αποφάσεως του Διοικητή του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ.

Άρθρο 30ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και οι Δικηγόροι που υπηρετούν με οποιαδήποτε έννομη σχέση στο ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και στους λοιπούς εντασσόμενους στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Φορείς εκπροσωπούν τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ενώπιον των Δικαστικών Αρχών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν.2556/1997 (Α΄ 270) εφαρμόζεται και στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. απαλλάσσεται από κάθε άμεσο ή έμμεσο φόρο, τέλος, δασμό ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου, καθώς και από τα δικαστικά τέλη και έχει όλες ανεξαίρετα τις ατέλειες και τα δικαστικά, διοικητικά και οικονομικά προνόμια που ισχύουν κάθε φορά για το Δημόσιο.

Άρθρο 31

Η περίπτωση Γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν.3918/ 2011 (Α΄ 31), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 72 του ν.3984/2011 (Α΄ 150), αντικαθίσταται ως εξής: «Γ. Σε κάθε νομό της χώρας συνιστάται μια Περιφερειακή Διεύθυνση. Κατ’ εξαίρεση, στο Νομό Θεσσαλονίκης συνιστώνται τρεις (3) Περιφερειακές Διευθύνσεις και στο Νομό Αττικής επτά (7) Περιφερειακές Διευθύνσεις. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση Διαχείρισης και Αγοράς Υπηρεσιών Υγείας και εντάσσονται στη διοικητική δομή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., όπως αυτή θα καθοριστεί με τον Οργανισμό της παραγράφου 5 του άρθρου 17. Μέχρι την έκδοση του Οργανισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., οι Διευθύνσεις αυτές αποτελούν Περιφερειακές Υπηρεσίες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η έδρα των οποίων καθορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Οργανισμού. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις διαρθρώνονται στα παρακάτω Τμήματα: α) Τμήμα Παροχών Ασθένειας. β) Τμήμα Λογιστηρίου. γ) Τμήμα Φαρμακευτικής. δ) Τμήμα Γραμματείας. Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης είναι η αναγνώριση, εκκαθάριση και εντολή πληρωμής των εξόδων όλων των υφιστάμενων Περιφερειακών Υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης των παρόχων υγείας και παρακολούθησης τήρησης της φαρμακευτικής νομοθεσίας των συμβεβλημένων φαρμακοποιών. Για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. συνιστώνται σε όλη τη χώρα Αποκεντρωμένα Γραφεία Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων, υπαγόμενα στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Με απόφαση του Προέδρου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Οργανισμού, καθορίζονται η έδρα τους, οι αρμοδιότητες, καθώς και η έναρξη λειτουργίας τους, ύστερα από συνδρομή των αναγκαίων προϋποθέσεων (στέγαση, στελέχωση, εξοπλισμός κ.λπ.).»

Άρθρο 32Λοιπές ρυθμίσειςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η περίπτωση γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 195 του ν.4001/2011 (Α΄179) αντικαθίσταται από τότε που ισχύει ως εξής: «(γ) τα άρθρα 25, 26, 27, 28, 30, 31, 32, 33 του ν.2773/1999 καταργούνται. Επίσης καταργείται το άρθρο 29 αυτού πλην της παραγράφου 6, η οποία εξακολουθεί να ισχύει αντικαθιστάμενη ως ακολούθως: «Τα τιμολόγια προμήθειας της ΔΕΗ Α.Ε. για τη χαμηλή τάση μέχρι την 30.6.2013 εγκρίνονται, μετά από γνώμη της ΡΑΕ, με αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, οι οποίες δύνανται να έχουν αναδρομική ισχύ.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η προβλεπόμενη από την παρ. 7 του άρθρου 5 του ν.3907/2011 (Α΄ 7) προθεσμία παρατείνεται κατά έξι μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν.4024/2011 καταργείται από τότε που ίσχυσε.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Δεύτερου Κεφαλαίου του ν.4024/2011 (Α΄ 226) οι υπάλληλοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου που κατέχουν θέση ιπτάμενων χειριστών αεροσκαφών και ελικοπτέρων στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ ή σε Ν.Π.Δ.Δ.. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία ισχύει αναδρομικά από 1.11.2011, καθορίζονται οι αποδοχές του προσωπικού του προηγούμενου εδαφίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στο τέλος της διάταξης της παρ. 7 του άρθρου 20 του ν.4024/2011 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η ωριαία αμοιβή για εργασία πέραν του πενθημέρου για το φυλακτικό προσωπικό και το προσωπικό καθαριότητας των Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, της Εθνικής Πινακοθήκης−Ίδρυμα Αλεξάνδρου Σούτζου, του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης και του ΚΕΛΕΣ καθορίζεται ίση με την αμοιβή της παρ. 3 περίπτωση γ΄ υποπεριπτώσεις αα΄ και ββ΄ του άρθρου 20 του ν.4024/2011. Με την ως άνω κοινή υπουργική απόφαση μπορεί επίσης να καθορίζεται σύμφωνα με τα ανωτέρω η καταβολή αμοιβής για την πέραν του πενθημέρου εργασία, που παρείχε το ως άνω προσωπικό κατά το διάστημα από τη δημοσίευση της υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/Α3/Φ52 α/122886/19.12.2011 απόφασης (Β΄ 2883) μέχρι και την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρούσας. Η προκαλούμενη δαπάνη για τις ως άνω πέραν του πενθημέρου αμοιβές βαρύνει τον προϋπολογισμό του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και καταβάλλεται από αυτό.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στην παρ. 1 του άρθρου 20 του ν.4024/2011 (Α΄226) μετά το εδάφιο 8 προστίθεται εδάφιο 9 ως εξής: «9. Για τις μονάδες του Εθνικού Συστήματος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Σ.Υ.Κ.Κ.Α.) και το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) οι δαπάνες αποζημίωσης για υπερωριακή εργασία και η αμοιβή για εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια εκάστου έτους δύνανται να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους με την προϋπόθεση ότι είχαν προβλεφθεί οι σχετικές πιστώσεις στον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν και δεν κατέστη δυνατή η πληρωμή τους.»

Άρθρο 33Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και ΘρησκευμάτωνΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στους σχολικούς συμβούλους που επιλέγονται και τοποθετούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Β΄ Κεφαλαίου του ν.3848/2010, εφόσον δεν διαθέτουν το βαθμό Α΄ που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν.4024/2011 (Α΄ 226), απονέμεται ο βαθμός αυτός για το χρόνο άσκησης της θητείας τους, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

α) Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 4 και στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 του ν.3848/2010 (Α΄ 71) η λέξη «τριών» αντικαθίσταται από τη λέξη «δύο». Στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 4 και στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 του ίδιου νόμου, ύστερα από τη φράση «Ο τρίτος» προστίθεται η φράση «και ο τέταρτος» και η λέξη «μοριοδοτείται» αντικαθίσταται από τη λέξη «μοριοδοτούνται». β) Από το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν.3848/2010 απαλείφεται η φράση «Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 4 για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς,». γ) Oι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διορίστηκαν το έτος 2010 δύνανται κατά το σχολικό έτος 2011−2012 να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, κατά παρέκκλιση της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

α) ΄ Υστερα από το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν.4009/2011 (Α΄195) προστίθενται τα εξής: «Έως τη συγκρότηση του Συμβουλίου της Αρχής σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, αν ο Πρόεδρος της Α.ΔΙ.Π. ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ασκεί το αρχαιότερο μέλος της Ολομέλειας που είναι καθηγητής Πανεπιστημίου. Έως την ανάδειξη του γενικού διευθυντή, τις αρμοδιότητές του ασκεί ο Πρόεδρος της Αρχής ή ο αναπληρωτής του.» β) Στις εξαιρέσεις της υποπαραγράφου 1α του άρθρου 33 του ν.4024/2011 (Α΄226) υπάγονται, από την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011, και οι κενές οργανικές θέσεις της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.). 4.Το εδάφιο β΄ του άρθρου 13 του ν.2174/1993 (Α΄ 210), αντικαθίσταται ως εξής: «Ο Οργανισμός διαλύεται μόνο σε περίπτωση αδυναμίας εκπλήρωσης των σκοπών του, είτε με κοινή συμφωνία των συμβαλλομένων είτε με καταγγελία ενός από αυτούς. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται θέματα απορρέοντα ή σχετιζόμενα με τη διάλυσή του.»

Άρθρο 34Πληρωμή οφειλών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

α. Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να χρηματοδοτήσει τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μέχρι του ποσού του ενός δισεκατομμυρίου πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη μέρους των υφιστάμενων κατά την 31.12.2011 οφειλών του Οργανισμού προς τα φαρμακεία και λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας (ιατρούς, κλινικές, διαγνωστικά κέντρα και εργαστήρια κ.λπ.). β. Ως υφιστάμενες οφειλές νοούνται εκείνες για τις οποίες έχουν εκδοθεί τα προβλεπόμενα κατά περίπτωση παραστατικά στοιχεία μέχρι την 31.10.2011.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι ανωτέρω οφειλές εξοφλούνται άμεσα, με την έκδοση σχετικών χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής σύμφωνα με τις ισχύουσες δημοσιολογιστικές διατάξεις, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) εφόσον παρασχεθεί έκπτωση επί της συναλλακτικής αξίας (αξία παραστατικού στοιχείου προ Φ.Π.Α., η οποία προκειμένου περί οφειλών προς τα φαρμακεία ορίζεται σε ποσοστό 3,5% επί της αξίας των χορηγηθέντων φαρμάκων με προσκόμιση στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. πιστωτικών τιμολογίων, β) εφόσον οι δικαιούχοι παραιτηθούν από οποιαδήποτε άλλη αξίωση συμπεριλαμβανομένων και των τόκων υπερημερίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η αποδοχή της ρύθμισης από τους δικαιούχους συντελείται με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης εκ μέρους του δικαιούχου − παρόχου που κατατίθεται στην αρμόδια Υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται το ποσοστό έκπτωσης που παρέχουν οι λοιποί (πλην φαρμακοποιών) πάροχοι υπηρεσιών υγείας και κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 35Λοιπές ρυθμίσειςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στην παράγραφο 4 του άρθρου 62 του ν.2214/1994 (Α΄ 75) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η απόφαση αυτή μπορεί να καταλαμβάνει και τα δάνεια που έχουν συνομολογηθεί πριν την έκδοση αυτής.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Μέχρι την πλήρη λειτουργία της προβλεπόμενης στο άρθρο 23 του ν.4002/2011 (Α΄ 180) Υπηρεσίας μπορεί να συγκροτείται το Τμήμα Α΄ και να λειτουργεί αυτοτελώς.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εθνικής Άμυνας, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του αρμόδιου Επιτελείου, δύναται να εξαιρεθεί από την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 33 και 34 του ν.4024/ 2011 πολιτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, που ανήκει στις κατηγορίες ΔΕ Τεχνικών Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων, ΔΕ Τεχνικού, ΔΕ Τεχνικών Αεροσκαφών, ΔΕ Τεχνικών και ΠΕ Μηχανικών. Ο αριθμός των εξαιρουμένων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 10 εργαζόμενους. Κριτήρια για την εφαρμογή της εξαίρεσης αποτελούν η σπουδαιότητα της ειδικότητας του εργαζόμενου για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και η κτηθείσα εμπειρία του για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Ειδικά για τους υπαλλήλους της παρ. 2 του άρθρου 149 του ν.3566/2007, οι περιορισμοί του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 37 του ν.3986/ 2011, δεν μπορεί να συνεπάγονται τη μείωση του αριθμού των υπαλλήλων, πέραν των 360 για το έτος 2012 και πέραν των 300 μέχρι και το 2015.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η φράση που προστέθηκε στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 47 του ν.2238/1994, με την παρ. 5 του άρθρου 24 περίπτωση α΄ του ν.3867/2010, καταργείται. Η ισχύς του προηγούμενου εδαφίου αρχίζει από την 1.1.2012 και εφαρμόζεται για εισοδήματα που αποκτώνται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Άρθρο 36Τροποποίηση του ν.3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις»ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν.3758/2009 (Α΄ 68) προστίθενται τα ακόλουθα: «Η τηλεφωνική επικοινωνία από την Εταιρεία για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση επιτρέπεται να πραγματοποιείται μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9:00 έως 20:00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες. Οι δανειστές παρέχουν στις Εταιρείες μόνο τα αναγκαία για την επικοινωνία στοιχεία των οφειλετών. Οι Εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα των οφειλετών για τους σκοπούς, για τους οποίους διαβιβάσθηκαν τα δεδομένα από τον δανειστή σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, καθώς και για την υπεράσπιση δικαιώματός τους ενώπιον των δικαστηρίων ή άλλης δημόσιας αρχής. Απαγορεύεται στις Εταιρείες η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους, με ή χωρίς αντάλλαγμα, καθώς και η χρήση τους για άλλους σκοπούς. Ως τρίτοι, κατά την έννοια του παρόντος νόμου, θεωρούνται και οι θυγατρικές εταιρείες των Εταιρειών. Πρόσβαση στα δεδομένα έχουν η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων του παρόντος νόμου, άλλες δημόσιες αρχές και οι δικαστικές αρχές στο πλαίσιο της άσκησης των εκ του νόμου αρμοδιοτήτων τους. Οι διατάξεις του άρθρου 10 του ν.2472/1997 (Α΄ 50) για το απόρρητο και την ασφάλεια της επεξεργασίας εφαρμόζονται αναλόγως στα αρχεία που περιέχουν δεδομένα οφειλετών που είναι νομικά πρόσωπα.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Στο άρθρο 6 του ν.3758/2009 προστίθενται παράγραφοι 7 και 8 ως ακολούθως: «7. Οι Εταιρείες τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο στο οποίο καταγράφονται τα στοιχεία όλων των τηλεφωνικών επικοινωνιών προς τον οφειλέτη, και ειδικότερα η ημερομηνία, η ώρα και η οφειλή για την οποία έγινε η επικοινωνία. Κατά την έναρξη της επικοινωνίας ο οφειλέτης ενημερώνεται για την καταγραφή των ανωτέρω στοιχείων και τη διάρκεια τήρησής τους. Τα στοιχεία αυτά καταστρέφονται μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία επικοινωνία, εκτός αν αιτηθεί τη διατήρησή τους ο οφειλέτης για τα στοιχεία που τον αφορούν ή η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων του παρόντος νόμου. Τα ανωτέρω στοιχεία απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για οποιονδήποτε σκοπό πέραν του ελέγχου της εκτέλεσης της σύμβασης από τον δανειστή, της τήρησης των διατάξεων του παρόντος νόμου και της υπεράσπισης δικαιώματος των Εταιρειών ενώπιον των δικαστηρίων. Οι Εταιρείες οφείλουν να παρέχουν, μετά από αίτηση του οφειλέτη ή μετά από αίτημα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, εντός δέκα ημερών και χωρίς επιβάρυνση αντίγραφο με τα στοιχεία των τηλεφωνικών επικοινωνιών που αφορούν στο συγκεκριμένο οφειλέτη. Υπεύθυνος επεξεργασίας κατά την έννοια του άρθρου 2 στοιχείο ζ΄ του ν.2472/1997 του αρχείου της παρούσας παραγράφου ορίζεται η Εταιρεία, η οποία απαλλάσσεται από την υποχρέωση γνωστοποίησης του άρθρου 6 του ν.2472/1997. 8. Οι φορείς παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών διαθέσιμων στο κοινό, οφείλουν, εφόσον τα τηρούν για το σκοπό της χρέωσης των υπηρεσιών τους, να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, και εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων, καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία της ταυτότητας του συνδρομητή της τηλεφωνικής σύνδεσης από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση των διατάξεων του παρόντος νόμου.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 8 του ν.3758/ 2009 αντικαθίστανται ως ακολούθως: «2. Οι Εταιρείες καταγράφουν υποχρεωτικώς το περιεχόμενο κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οφειλέτη. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικώς ή εξωδίκως, και διατηρείται από τις Εταιρείες υποχρεωτικώς για ένα έτος από την πραγματοποίηση της επικοινωνίας. Με την πάροδο του έτους η καταγραφή καταστρέφεται εκτός αν τη διατήρησή της αιτηθεί ο οφειλέτης ή μετά από καταγγελία αυτού η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Κατά την έναρξη της επικοινωνίας ενημερώνεται ο οφειλέτης για την καταγραφή της συνομιλίας, τη διάρκεια τήρησής της και ότι η καταγραφή γίνεται για τη διασφάλιση των δικών του δικαιωμάτων και μόνο. Οι Εταιρείες υποχρεούνται να χορηγούν ηλεκτρονικά αντίγραφα των καταγεγραμμένων επικοινωνιών με τους οφειλέτες στον ίδιο τον οφειλέτη για τα δεδομένα που τον αφορούν ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο πλαίσιο του ελέγχου σχετικών καταγγελιών ή αυτεπάγγελτου ελέγχου των Εταιρειών μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που θα τους ζητηθεί. Υπεύθυνος επεξεργασίας κατά την έννοια του άρθρου 2 στοιχείο ζ΄ του ν.2472/1997 του αρχείου της παρούσας παραγράφου ορίζεται η Εταιρεία, η οποία απαλλάσσεται από την υποχρέωση γνωστοποίησης του άρθρου 6 του ν.2472/1997. 3. Η καταγραφή της παραγράφου 2 επιτρέπεται, όταν οι Εταιρείες προβαίνουν, στο πλαίσιο ανάθεσης από τους δανειστές, σε ρύθμιση ή διακανονισμό οφειλής, μετά από ενημέρωση του οφειλέτη, να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό παροχής αποδεικτικών στοιχείων της πραγματοποιηθείσας εμπορικής συναλλαγής. Στην περίπτωση αυτή οι Εταιρείες υποχρεούνται να κοινοποιούν εντός δέκα ημερών στον οφειλέτη πρακτικό του διακανονισμού. Δεν επιτρέπεται η κατά τον παραπάνω τρόπο σύναψη ρύθμισης ή διακανονισμού που επιδεινώνει τη θέση του οφειλέτη. Η επικοινωνία με τον οφειλέτη και ο διακανονισμός με αυτόν δεν οδηγούν σε αναγνώριση της οφειλής εκ μέρους του οφειλέτη.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν.3758/2009 προστίθεται μετά τη φράση «του παρόντος» η φράση «ή σε άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα» και στο τέταρτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου μετά τη φράση «των Εταιρειών» η φράση «ή των άλλων προσώπων». Στο τέλος του άρθρου 9 του ν.3857/2009 προστίθεται παράγραφος 6 που έχει ως εξής: «6. Οι διατάξεις των άρθρων 4, 5 και 8 εφαρμόζονται και για τους δανειστές όταν προβαίνουν σε επαναλαμβανόμενη ενημέρωση των οφειλετών για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στην παρ. 1 του άρθρου 10 του ν.3758/2009 μετά τη φράση «σε βάρος των Εταιρειών» προστίθεται η φράση «και των δανειστών» και στο τέλος της παραγράφου προστίθενται εδάφια ως ακολούθως: «Ειδικά για τις παραβιάσεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 4, της παραγράφου 7 του άρθρου 6 και της παραγράφου 2 του άρθρου 8 από τις οποίες θίγεται το δικαίωμα στην προστασία προσωπικών δεδομένων φυσικών προσώπων αρμόδια είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Για το ύψος του προστίμου εφαρμόζεται η παρούσα παράγραφος.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η ισχύς των διατάξεων των παραγράφων 2 και 3 αρχίζει μετά την πάροδο δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 37Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις επί μέρους διατάξεις του. Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 2 Φεβρουαρίου 2012
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟI ΥΠΟΥΡΓΟI
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΚΑΨΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 2 Φεβρουαρίου 2012
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ