89 Α' 2012

ΝΟΜΟΣ 4075/2012

Θέματα Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ − ΕΤΑΜ, Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ - ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
11 Απριλίου 2012

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 89
11 Απριλίου 2012

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4075
Θέματα Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ − ΕΤΑΜ, Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 55Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και νοσοκομείων ΕΣΥΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στο άρθρο 1 του π.δ. 136/2011 (Α΄ 267) στην υποπερίπτωση ιι) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Για τις δαπάνες των νοσοκομείων του ΕΣΥ από το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ και άνω.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 35 του ν. 4025/2011 (Α΄228) αντικαθίσταται ως ακολούθως: « Η ισχύς της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου αρχίζει από 1.1.2013. Αιτήσεις που υποβάλλονται στις οικείες περιφέρειες μέχρι 31.12.2012 εξετάζονται από αυτές. Η ισχύς της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου αρχίζει από 1.4.2012. Αιτήσεις που υποβάλλονται στις οικείες περιφέρειες μέχρι 31.3.2012 εξετάζονται από αυτές.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τις Δ.Υ.ΠΕ. ισχύει η ρύθμιση της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν. 3984/2011 (Α΄ 150) προστίθεται μετά τη φράση «παράγραφο 3» η φράση «και κατόπιν συναίνεσης της οικογένειάς του».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στην παράγραφο 10 του άρθρου 6 του ν. 4052/2012 (Α΄41) μετά τη φράση «του έτους 2011» προστίθεται η φράση «και των ιατρών του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, καθώς και του λοιπού ιατρικού, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού που εντάχθηκαν στο ΕΣΥ, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 3918/2011 (Α΄31) για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του έτους 2011,».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 39 του ν. 2725/1999, όπως προστέθηκε εκ νέου με το άρθρο 76 του ν. 3057/2002 και αντικαταστάθηκε με την παρ.10 του άρθρου 34 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41), μετά τις λέξεις «που εποπτεύονται από αυτήν,» προστίθεται η φράση «καθώς και οι φορείς που υλοποιούν προγράμματα Άθλησης για Όλους μετά από έγκρισή της,».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 36 του ν. 3918/2011 (Α΄31) η φράση «31 Οκτωβρίου» αντικαθίσταται από τη φράση «30 Νοεμβρίου».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Η διάταξη της περίπτωσης γ΄της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν. 1418/1984 (Α΄23) επανέρχεται σε ισχύ ως μηδέποτε καταργηθείσα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Εξαιρείται από τις προβλέψεις της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) το πάσης φύσεως προσωπικό του ΕΟΦ. Στο εν λόγω προσωπικό καταβάλλεται αποκλειστικά από ανταποδοτικούς πόρους ειδικό επιμίσθιο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ύστερα από πρόταση του ΕΟΦ, καθορίζεται το ύψος του επιμισθίου, ο τρόπος υπολογισμού, η διαδικασία καταβολής και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου.

Άρθρο 56Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφοράς της Πρόνοιας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής ΑσφάλισηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στην παράγραφο 29 του άρθρου 9 του ν.4052/2012 (Α΄ 41) στην υπάρχουσα διάταξη τίθεται στην αρχή της περίπτωση α΄ και προστίθεται περίπτωση β΄ ως ακολούθως: «β) Η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ε.Ο.Κ.Φ., η οποία σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 3106/2003 περιήλθε στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 3106/2003 περιήλθε στις Δ.Υ.Π.Ε. και δεν έχει παραχωρηθεί για χρήση σε Ν.Π.Δ.Δ. από τις Διευθύνσεις ή Τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας μεταφέρεται αυτοδικαίως από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τις Δ.Υ.ΠΕ. στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, με την επιφύλαξη των κειμένων διατάξεων περί δωρεών, κληρονομιών και κληροδοσιών. Μέσα σε προθεσμία έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος υποχρεούνται οι οικείες Υ.Π.Ε. και το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε διενέργεια απογραφής όλων των ακινήτων, που κατά τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου περιέχονται στην κυριότητά του και στην υποβολή των σχετικών εκθέσεων στον Γενικό Γραμματέα Πρόνοιας. Απόσπασμα της έκθεσης απογραφής που περιγράφει τα ακίνητα που αποκτώνται κατά κυριότητα από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων καταχωρίζεται ατελώς στα οικεία βιβλία του υποθηκοφυλακείου. Η αξιοποίηση, ιδίως εκμίσθωση, εκποίηση, παραχώρηση με ή άνευ ανταλλάγματος και διαχείριση της ως άνω κινητής και ακίνητης περιουσίας πραγματοποιείται με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πρόνοιας.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 20 του άρθρου 9 ν. 4052/2012 (Α΄ 41) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Οι θέσεις μόνιμου προσωπικού του άρθρου 115 του π.δ. 95/2000, των Ιδρυμάτων Παιδικής Προστασίας κατά κατηγορία, κλάδο και αριθμό θέσεων μεταφέρονται αυτοδικαίως στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Στην παράγραφο 15 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41) μετά τη φράση «κατέχει προσωποπαγείς θέσεις» προστίθεται η φράση «που έχει τοποθετηθεί και υπηρετεί στις διευθύνσεις και τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέλος της παραγράφου 17 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Ομοίως και όσοι αναλάβουν θέση ευθύνης μέχρι 30.6.2012. Υπάλληλοι των Διευθύνσεων και Τμημάτων της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας που έχουν υποβάλλει μέχρι 1.3.2012 αιτήσεις για κρίση σε θέση ανώτερου επιπέδου ευθύνης άλλης οργανικής μονάδας, σε περίπτωση επιλογής τους τοποθετούνται στην οργανική μονάδα που έχουν επιλεγεί.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στο τέλος της παραγράφου 16 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Οι ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και στο προσωπικό που θα τοποθετηθεί ή θα μετακινηθεί στις Διευθύνσεις και Τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας μέχρι 30.6.2012. Ομοίως εφαρμόζονται και στο προσωπικό που θα τοποθετηθεί σε θέση οποιουδήποτε επιπέδου ευθύνης Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης και Τμήματος της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας μέχρι 30.6.2012.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στο τέλος της παραγράφου 22 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41) προστίθενται εδάφιο ως ακολούθως: «Αποζημιώσεις για πρόσθετες αμοιβές, εργασία εξαιρέσιμων ημερών, νυκτερινών ωρών, υπερωριακή απασχόληση προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου, κάλυψη εκτάκτων ή εποχιακών υπηρεσιακών αναγκών του πάσης φύσεως προσωπικού, των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, όπως προέκυψαν από τις διατάξεις του ν. 4025/2011 (Α΄228) και τα Ν.Π.Δ.Δ. «Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών» (Κ.Ε.Α.Τ.), «Εθνικό Ίδρυμα Κωφών» (Ε.Ι.Κ.) και Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και τα παραρτήματα τους, καταβάλλονται με χρηματικά εντάλματα που εκδίδονται από τις οικείες Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) στους νομούς και περιφέρειες σε βάρος των πιστώσεων, του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που τους μεταβιβάζονται με επιτροπικά εντάλματα. Κατά τον ίδιο τρόπο καταβάλλονται και αντίστοιχες αποζημιώσεις στο ιατρικό και λοιπό προσωπικό των ανωτέρω φορέων, που απορρέουν από την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων. Από 1.7.2012 θα πραγματοποιείται σε βάρος των πιστώσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. 7. Στο άρθρο 10 του ν. 3329/2005 (Α΄81) στην παράγραφο 9 μετά τη φράση «Για την κάλυψη των αναγκών» προστίθεται η φράση «των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας και». 8. Στο τέλος της παραγράφου 23 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Δεν υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου η αρμοδιότητα της παραγράφου 5 του άρθρου 19 του ν. 2646/1998 (Α΄ 236).» 9. Στο τέλος του άρθρου 24 του ν. 3599/2007 (Α΄176) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως: «Για τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και τα Ν.Π.Δ.Δ. Ε.Κ.Κ.Α., Ε.Ι.Κ. και Κ.Ε.Α.Τ. η μετακίνηση του προσωπικού σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και η μισθοδοσία τους για το διάστημα της μετακίνησής τους βαρύνει την οργανικής τους θέση. Η ισχύς της παρούσας άρχεται την 1.7.2012.» 10. Στο άρθρο 30Β του π.δ. 368/1989 (Α΄ 163), όπως αυτό συμπληρώθηκε με το ν.4052/2012 (Α΄ 41) υποπερίπτωση δ΄ της περίπτωσης 2, Διάρθρωση− Αρμοδιότητες Διεύθυνσης (Π2) Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, η φράση «Ως Αρμοδιότητα του Τμήματος ορίζεται η μελέτη, η κατάρτιση και η παρακολούθηση των προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας και οικονομικής ενίσχυσης των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο. Το Τμήμα διαρθρώνεται σε τέσσερα γραφεία ως εξής:» αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Ως αρμοδιότητες του Τμήματος ορίζονται οι ακόλουθες: (1) Η μελέτη, επεξεργασία, κατάρτιση, ανάθεση, παρακολούθηση και έλεγχος της εφαρμογής προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας που αποσκοπούν στην εφαρμογή πλήρους δέσμης μέτρων σχετικών με την υποδοχή και φιλοξενία των αιτούντων άσυλο και την παροχή προστασίας ατόμων που διαπιστευμένα χρήζουν διεθνούς προστασίας, δηλαδή αναγνωρισμένων προσφύγων, δικαιούχων επικουρικής προστασίας και δικαιούχων ανθρωπιστικού καθεστώτος. Οι υποχρεώσεις καθορίζονται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία και απορρέουν ρητά από το διττό ρόλο της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης ως Αρμόδιας Αρχής Υποδοχής και Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και ως Υπεύθυνης Αρχής της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικότερα, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων, στην Ελλάδα. (2) Ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων παροχής κοινωνικής προστασίας στις ομάδες−στόχος, σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. (3) Η συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, φορείς της κοινωνίας των πολιτών και άλλους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς, για τη χάραξη και υλοποίηση των ως άνω πολιτικών. (4) Η διαβούλευση με τους εταίρους. (5) Η υποβολή προτάσεων πολυετών και ετήσιων προγραμμάτων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (6) Η διοργάνωση και δημοσίευση, εφόσον ενδείκνυται, προσκλήσεων για την υποβολή προσφορών και για την υποβολή προτάσεων. (7) Η διενέργεια της προβλεπόμενης διαδικασίας για την επιλογή των σχεδίων για συγχρηματοδότηση και η έκδοση των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων για την ανάθεση αυτών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. (8) Η λήψη των πληρωμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της υλοποίησης των εγκεκριμένων πολυετών και ετήσιων προγραμμάτων. (9) Η εξασφάλιση της συνοχής και της συμπληρωματικότητας μεταξύ των συγχρηματοδοτήσεων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων και εκείνων που προβλέπονται στο πλαίσιο άλλων εθνικών και κοινοτικών χρηματοδοτικών μέσων. (10) Η παρακολούθηση της παράδοσης των συγχρηματοδοτούμενων προϊόντων και υπηρεσιών και ο έλεγχος του κατά πόσον οι δηλωθείσες δαπάνες για τις δράσεις έχουν όντως πραγματοποιηθεί και συμμορφώνονται με τους κοινοτικούς και εθνικούς κανόνες. (11) Η μέριμνα ώστε να υφίσταται σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής και αποθήκευσης της λογιστικής καταχώρισης κάθε δράσης που υπάγεται στα ετήσια προγράμματα και να συλλέγονται τα δεδομένα που αφορούν την υλοποίηση και απαιτούνται για την οικονομική διαχείριση, την παρακολούθηση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση. (12) Η διασφάλιση ότι οι τελικοί δικαιούχοι και οι άλλοι οργανισμοί που συμμετέχουν στην εφαρμογή των συγχρηματοδοτούμενων από το Ταμείο δράσεων χρησιμοποιούν είτε ένα χωριστό σύστημα λογιστικής είτε ανάλογη λογιστική κωδικοποίηση όλων των συναλλαγών που έχουν σχέση με τη δράση, υπό την επιφύλαξη των εθνικών λογιστικών κανόνων. (13) Η διασφάλιση ότι οι αξιολογήσεις του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων πραγματοποιούνται εντός των οριζόμενων προθεσμιών και ότι ανταποκρίνονται στα πρότυπα ποιότητας που συμφωνήθηκαν μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του κράτους − μέλους. (14) Η θέσπιση διαδικασιών για την εξασφάλιση της διατήρησης όλων των εγγράφων που αφορούν σε δαπάνες και λογιστικούς ελέγχους, τα οποία απαιτούνται για να εξασφαλισθεί κατάλληλη διαδρομή ελέγχου. (15) Η διασφάλιση ότι η ελεγκτική αρχή λαμβάνει, για τους σκοπούς της διεξαγωγής των οριζόμενων λογιστικών ελέγχων, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις εφαρμοζόμενες διαδικασίες διαχείρισης και για τα συγχρηματοδοτούμενα σχέδια. (16) Η εξασφάλιση ότι η αρχή πιστοποίησης λαμβάνει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, σχετικά με τις διαδικασίες και τις επαληθεύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε σχέση με δαπάνες για τους σκοπούς της πιστοποίησης. (17) Η σύνταξη και διαβίβαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκθέσεων προόδου και τελικών εκθέσεων σχετικά με την εφαρμογή των ετήσιων προγραμμάτων, δηλώσεων δαπανών πιστοποιημένων από την αρχή πιστοποίησης και αιτήσεων πληρωμών ή δηλώσεων επιστροφής. (18) Η παροχή πληροφοριών ή συμβουλών και η εξασφάλιση της διάδοσης των αποτελεσμάτων των υποστηριζόμενων δράσεων. (19) Η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τις υπεύθυνες αρχές των άλλων κρατών − μελών. (20) Η επαλήθευση της εφαρμογής των κατευθυντηρίων οδηγιών από τους τελικούς δικαιούχους. (21) Η συγκρότηση των επιτροπών που προβλέπονται για την υλοποίηση των επιδοτούμενων προγραμμάτων. (22) Η διενέργεια των απαραίτητων διαδικασιών για τη σύναψη και εκτέλεση συμβάσεων προμήθειας ειδών και παροχής υπηρεσιών για την Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π., η συγκρότηση επιτροπών διενέργειας και αξιολόγησης των διαγωνισμών και των επιτροπών παραλαβής των ειδών, η παρακολούθηση του έργου τους και η αποστολή των σχετικών φακέλων των διαγωνισμών στο αρμόδιο τμήμα της Διεύθυνσης Οικονομικού για την εκκαθάριση της δαπάνης και ο χειρισμός κάθε άλλου σχετικού θέματος. (23) Σύμφωνα με την 573/2007/ΕΚ απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, εφεξής «Βασική Πράξη», καθώς και την 2008/22/ΕΚ εφαρμοστική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτή συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε μεταγενέστερα, οι αρμοδιότητες της Υπεύθυνης Αρχής του Ε.Τ.Π. ανατέθηκαν στη Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με το άρθρο 28 παράγραφος 10 στοιχείο β΄ του ν. 3613/2007 (Α΄ 263) και ασκούνται από το Τμήμα (Π2δ) Προστασίας Προσφύγων και Αιτούντων Άσυλο της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, όπως αυτό συστάθηκε με το άρθρο 51 παράγραφος 11 στοιχείο α΄ του ν. 3918/2011 (Α΄ 31), συμπληρώθηκε με το άρθρο 9 παράγραφος 8 του ν. 4052/2012 (Α΄ 41). Το Τμήμα διαρθρώνεται σε τέσσερα γραφεία, ως εξής:».

Άρθρο 57Ρυθμίσεις θεμάτων Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων (Ε.Τ.Π)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η διαδικασία που ακολουθείται από την Υπεύθυνη Αρχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων για την ανάθεση της υλοποίησης των τακτικών, συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων σε φορείς υλοποίησης και στην οποία περιλαμβάνονται οι κανόνες δημοσιοποίησης της σχετικής πρόσκλησης, τα στάδια συλλογής, επεξεργασίας και αξιολόγησης των προτάσεων, τα κριτήρια και η μέθοδος αξιολόγησης, η διαδικασία ανάθεσης των προκρινόμενων προγραμμάτων, καθώς και οι διαδικασίες εξέτασης των ενστάσεων και ενημέρωσης των συμμετεχόντων, περιγράφεται σε διακριτή διοικητική πράξη της Υπεύθυνης Αρχής, υπογεγραμμένη από τον έχοντα την αρμοδιότητα τελικής υπογραφής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η διαδικασία ανάθεσης τακτικών προγραμμάτων από την Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π. διέπεται από τα ρητώς προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η διαδικασία ανάθεσης έκτακτων προγραμμάτων από την Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π., σύμφωνα με το άρθρο 5 της Βασικής Πράξης του Ε.Τ.Π. και το άρθρο 40 της Απόφασης 2008/22/ΕΚ της Ε.Ε. που αφορούν στο πρόγραμμα «Επείγοντα Μέτρα», το οποίο απαιτεί άμεση έναρξη, λόγω επειγουσών συνθηκών που δημιουργούν κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή, την υγεία ή την πρόσβαση στην προστασία την οποία χορηγεί η κοινοτική νομοθεσία, σε άτομα που ενδεχομένως χρήζουν διεθνούς προστασίας, η Υπεύθυνη Αρχή δύναται να εξαντλεί τη διαχειριστική της ευχέρεια, η οποία παρέχεται από τις ισχύουσες, κοινοτικές, κανονιστικές πράξεις που ισχύουν κάθε φορά για τα εν λόγω προγράμματα του Ε.Τ.Π..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Σε κάθε περίπτωση, είναι δυνατή η απευθείας ανάθεση προγραμμάτων, χωρίς προηγούμενη διαδικασία δημοσίευσης πρόσκλησης, σε φορείς υλοποίησης, οι οποίοι αξιολογούνται βάσιμα από την Υπεύθυνη Αρχή ως ικανοί να φέρουν εις πέρας τα εν λόγω έργα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Για τη διενέργεια διαδικασιών προμηθειών, στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας της Υπεύθυνης Αρχής, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις της Βασικής Πράξης του Ε.Τ.Π. και της εφαρμοστικής Απόφασης 2008/22/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτή συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε μεταγενέστερα, ακολουθούνται αποκλειστικά οι διαδικασίες που περιγράφονται ρητά στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στους φορείς υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ε.Τ.Π. δύνανται να περιλαμβάνονται εθνικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές, εταιρείες του ιδιωτικού και δημόσιου δικαίου, διεθνείς οργανισμοί και φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Δεν επιτρέπεται περιορισμός της ευρύτητας της κατηγορίας των δυνητικών δικαιούχων, με την εφαρμογή οποιωνδήποτε κριτηρίων ομαδοποίησης αυτών που δεν προβλέπεται ρητά από την «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Για την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ε.Τ.Π., η Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π. δύναται να θέτει προϋπόθεση υποβολής εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης, το ύψος της οποίας θα καθορίζεται ρητά σε διοικητική πράξη, η οποία θα υπογράφεται από τον έχοντα αρμοδιότητα τελικής υπογραφής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος της εγγυητικής επιστολής δεν θα ξεπερνά το 10% της συνολικής αξίας του ανατιθέμενου έργου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Η ανωτέρω διάταξη θα εφαρμόζεται εξαιρετικά, κατά περίπτωση και μόνο όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από την Υπεύθυνη Αρχή, με κριτήριο το επισφαλές των ανατιθέμενων προγραμμάτων ή λόγω ενδεχόμενης αφερεγγυότητας των τελικών δικαιούχων, η οποία θα έχει επίπτωση ενδεχόμενη απώλεια των διατιθέμενων πόρων του εν λόγω Σχεδίου και εφόσον έχουν εξαντληθεί οι διαθέσιμες εναλλακτικές δυνατότητες διασφάλισης των πόρων. Στις περιπτώσεις αυτές, οι λόγοι που επιβάλλουν τη χρήση του μέσου της εγγυητικής επιστολής θα παρατίθενται με σαφήνεια στη διοικητική πράξη με την οποία θα αποφασίζεται το ακριβές ύψος αυτής από τον έχοντα αρμοδιότητα τελικής υπογραφής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Ο προσδιορισμός του αρμόδιου τελικού υπογράφοντος του συνόλου των διοικητικών πράξεων και διαδικαστικών εντύπων που απαιτούνται στο πλαίσιο της διαχείρισης των αρμοδιοτήτων της Υπεύθυνης Αρχής του Ε.Τ.Π. προβλέπεται ρητά στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, καθορίζονται τα ειδικότερα θέματα εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου, σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της Υπεύθυνης Αρχής του Ε.Τ.Π., τη συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Κάθε ειδικότερη ή γενικότερη διάταξη, η οποία αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος και ρυθμίζει αντίστοιχες ή παραπλήσιες διαδικασίες σχετικών φορέων ή ευρύτερων κατηγοριών οργανισμών όπου ενδεχομένως εμπίπτει η Υπεύθυνη Αρχή, παύει να ισχύει.

Άρθρο 58ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η παράγραφος 2 του άρθρου 43 του ν. 4025/2011 (Α΄228) τροποποιείται ως εξής: «2. Οι υγειονομικές διατάξεις εκδίδονται μετά από αιτιολογημένη εισήγηση των Κεντρικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή μετά από γνώμη του ΕΣΥΔΥ ή του ΚΕΣΥ ή του ΚΕΕΛΠΝΟ ή του ΟΚΑΝΑ ή του ΕΟΦ ή του ΕΦΕΤ ή των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών, η εκτέλεση των οποίων ανατίθεται στα αρμόδια υγειονομικά – ελεγκτικά όργανα.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παράγραφος 1 του άρθρου 43 του ν. 4025/2011 (Α΄ 228) τροποποιείται ως εξής: «1. Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εκδίδει υγειονομικές διατάξεις με άμεσα εκτελεστό χαρακτήρα για την προστασία της δημόσιας υγείας για θέματα που αφορούν στην υγιεινή και καθαριότητα καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών και εν γένει νοσηλευτικών ιδρυμάτων, καθώς και για την αντιμετώπιση κινδύνου προερχόμενου από μεταδοτικά νοσήματα ή μικροβιολογικές μολύνσεις. Ρητά ορίζεται πως η αρμοδιότητα έκδοσης υγειονομικών διατάξεων δεν υπεισέρχεται και δεν αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης των ανωτέρω φορέων, όπως αυτό προσδιορίζεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η παράγραφος 8 του άρθρου 43 του ν. 4025/2011 (Α΄ 228) τροποποιείται ως εξής: «8. Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ή ο Περιφερειάρχης, μετά από προηγούμενη αιτιολογημένη γνωμοδότηση−εισήγηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας ή των κατά περίπτωση αρμόδιων φορέων, μπορεί να απαγορεύσει τη λειτουργία, πρόσκαιρα ή οριστικά, κάθε επιχείρησης υγειονομικού ενδιαφέροντος ή την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας ή επιτηδεύματος, καθώς και τη χρήση οικίας ή άλλου χώρου που χρησιμοποιείται για διαβίωση αν μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Οι ως άνω επιχειρήσεις, οικίες και χώροι, κλείνουν υποχρεωτικά χωρίς άλλες διατυπώσεις και σφραγίζονται από την αρμόδια αστυνομική αρχή. Κατ’ εξαίρεση για κλείσιμο επιχειρήσεων που έχουν λάβει άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς και για αναστολή της άδειάς τους πάνω από τριάντα (30) ημέρες απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Στο τέλος του άρθρου 43 του ν. 4025/2011 (Α΄ 228) προστίθεται παράγραφος 12 ως εξής: «12. 0ι παραβάσεις των διατάξεων του Υγειονομικού Κανονισμού (Β΄ 275) και όλες οι παραβάσεις των διατάξεων όλων των Υγειονομικών Διατάξεων, που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 του α.ν. 2520/1940 (Α΄ 73) ή κατ’ εξουσιοδότηση άλλου νόμου, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρις ενός έτους ή χρηματική ποινή τουλάχιστον 2.000 ευρώ, εκτός αν από άλλες διατάξεις τιμωρούνται βαρύτερα. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 31 παρ. 2 του ν. 3904/2010 (Α΄ 218).»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 10 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011 (Α΄ 218) προστίθενται εδάφια ως εξής: «Ειδικά, τα εισπραχθέντα ποσά του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. μηνός Μαρτίου 2012 δύνανται να αποδοθούν, από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, μέχρι την 30ή Ιουνίου 2012. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον γίνει χρήση της παράτασης, δεν εφαρμόζεται η παρακράτηση του ποσοστού 0,25% από τις εισπράξεις, που ορίζεται στην παράγραφο αυτή. Οι αναλυτικές καταστάσεις θα αποστέλλονται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων μέχρι την 12η Απριλίου 2012.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

α) Στο τέλος της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 4 του ν. 3808/2009 (Α΄ 227) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Στην περίπτωση των φορέων των υποπεριπτώσεων ββ΄ και γγ΄ της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.2322/1995 (Α΄ 143), των οποίων οι εγγυημένες από το Ελληνικό Δημόσιο οφειλές ανέρχονται σε ποσοστό ίσο ή μεγαλύτερο του 20% των συνολικών υποχρεώσεών τους, επί αιτήματος συμφωνίας με το Δημόσιο, κατά τις διατάξεις του 6ου και του 7ου Κεφαλαίου του ν. 3588/2007, όπως ισχύει, αρμόδιο για τη γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Οικονομικών είναι το Συμβούλιο Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, μετά από γνώμη της αρμόδιας για την είσπραξη των δημοσίων εσόδων Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών.» β) Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του ν. 2322/1995 (Α΄ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 10 του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 (Α΄ 38), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Παραίτηση του Ελληνικού Δημοσίου από την ένσταση της διζήσεως, με την απόφαση αυτή, επιτρέπεται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου.» γ) Στην παράγραφο 3 του άρθρου 11 του ν. 2322/1995 (Α΄ 143), όπως ισχύει, προστίθενται εδάφια δεύτερο και τρίτο ως εξής: «Προς εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου με ενέργειες των Δ.Ο.Υ. η πλήρης υποκατάσταση του Ελληνικού Δημοσίου επέρχεται αφ’ ενός αυτοδίκαια από το νόμο για το εγγυημένο τμήμα των οφειλών που βεβαιώνεται στις Δ.Ο.Υ. και αφ’ ετέρου με έγγραφη συμβατική εκχώρηση στο Ελληνικό Δημόσιο, από τις τράπεζες, όλων των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις, με σκοπό την επιδίωξη της είσπραξης αποκλειστικά από τις Δ.Ο.Υ.. Οι Δ.Ο.Υ. που πραγματοποιούν εισπράξεις με χρησιμοποίηση των ασφαλειών των τραπεζών υποχρεούνται να αποδίδουν τα ποσά που αναλογούν στις δανείστριες τράπεζες για το μη εγγυημένο τμήμα των ανεξόφλητων απαιτήσεών τους με βάση τα στοιχεία της βεβαιώσας υπηρεσίας του Γ.Λ.Κ..»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Στο άρθρο 2 του ν. 3965/2011 (Α΄ 113 ) προστίθεται παράγραφος 6, ως εξής: «6. Μέχρι τη σύσταση της ανωνύμου εταιρείας του άρθρου 3 παράγραφος 1 του παρόντος νόμου, επιτρέπεται στο Ταμείο να χορηγεί από το δεσμευμένο τομέα του δάνεια προς νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και ανώνυμες εταιρείες κοινωφελούς χαρακτήρα, μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, εφαρμοζόμενων αναλογικά των διατάξεων του π.δ. 256/1984 (Α΄101).»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

α. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να χορηγεί χρηματικές προκαταβολές στη Δ.Ε.Η. έναντι των ληξιπρόθεσμων οφειλών ή και λοιπών οφειλών της τρέχουσας χρήσης των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, όπως ορίζονται με την παράγραφο 2 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995, προς τη Δ.Ε.Η. και μέχρι την εξόφλησή τους. Οι προκαταβολές αυτές επιστρέφονται ή συμψηφίζονται κατά το μέρος και το χρόνο εξόφλησης των οφειλών αυτών. β. Το συνολικό ύψος των κατά την προηγούμενη υποπαράγραφο οφειλών, προκειμένου να προσδιοριστεί το ύψος των χρηματικών προκαταβολών, βεβαιώνεται είτε με επίσημα έγγραφα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης είτε με επίσημα έγγραφα της Δ.Ε.Η. προς τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης είτε με θεωρημένα αντίγραφα των τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων των αρμόδιων δικαστηρίων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007−2013 (Ε.Σ.Π.Α.) και ιδίως στις συγχρηματοδοτούμενες πράξεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, η παροχή υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς και δημοσίους υπαλλήλους προς όλους ανεξαιρέτως τους φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων γίνεται κατά τους όρους του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), ως ιδιωτικό έργο. Οι διατάξεις των παραγράφων 1 έως 5 του άρθρου 55 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), όπως και οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση αυτών διοικητικές πράξεις καταργούνται αναδρομικά από το χρόνο ισχύος τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

α) Στο εδάφιο α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 131 του π.δ. 96/2007, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 10 του άρθρου 19 του προσφάτως ψηφισθέντος σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση − Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ», μετά τη λέξη «Εσωτερικών» διαγράφεται η λέξη «και», τίθεται κόμμα και μετά τις λέξεις «Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» προστίθενται οι λέξεις «και Προστασίας του Πολίτη». β) Το εδάφιο β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 131 του π.δ. 96/2007, όπως ισχύει, διαγράφεται.

Άρθρο 59ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 του π.δ. 114/2010 (Α΄ 195) προστίθεται περίπτωση δ΄ ως εξής: «δ. Συνιστά κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, επειδή πάσχει από λοιμώδες νόσημα ή ανήκει σε ομάδες ευάλωτες σε λοιμώδεις ασθένειες, ιδίως λόγω της χώρας προέλευσης ή της χρήσης ενδοφλέβιων μη σύννομων ουσιών ή του ότι είναι εκδιδόμενο πρόσωπο, κατά την έννοια των διατάξεων του ν. 2734/1999 (Α΄ 161) ή του ότι διαμένει υπό συνθήκες που δεν πληρούν τους στοιχειώδεις 2. κανόνες υγιεινής, όπως τα θέματα αυτά καθορίζονται από υγειονομικές διατάξεις.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η περίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 76 του ν.3386/2005 (Α΄ 212) αντικαθίσταται ως εξής: «δ. Η παρουσία του στο ελληνικό έδαφος συνιστά κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, επειδή πάσχει από λοιμώδες νόσημα ή ανήκει σε ομάδες ευάλωτες σε λοιμώδεις ασθένειες, ιδίως λόγω της κατάστασης της δημόσιας υγείας στη χώρα προέλευσής τους ή της χρήσης ενδοφλέβιων μη σύννομων ουσιών ή του ότι είναι εκδιδόμενο πρόσωπο, κατά την έννοια των διατάξεων του ν. 2734/1999, ή του ότι διαμένει υπό συνθήκες που δεν πληρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής, όπως τα θέματα αυτά καθορίζονται από υγειονομικές διατάξεις.»

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Τα πρόσωπα που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους υποβάλλονται υποχρεωτικά σε υγειονομική εξέταση και στην προσήκουσα νοσηλεία. Για τους χώρους νοσηλείας εφαρμόζονται οι περί κρατουμένων διατάξεις, εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις κράτησής τους.

Άρθρο 60

Οι δαπάνες μετακινήσεων και εκπαίδευσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, Λιμενικού ΣώματοςΕλληνικής Ακτοφυλακής, που πραγματοποιήθηκαν έως 31.12.2011, καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων ή χωρίς την πιστή τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας στο π.δ. 113/2010, λόγω κάλυψης επιτακτικών αναγκών δημόσιας ασφάλειας, μπορούν, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, να πληρωθούν έως την 31.12.2012, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού εξόδων της Ελληνικής Αστυνομίας, Λ.Σ. − ΕΛ.ΑΚΤ. έτους 2012.

Άρθρο 61

Στο ν. 4052/2012 στο κεφάλαιο Η «Ρυθμίσεις σχετικά με τα φάρμακα» στο άρθρο 21 προστίθεται παράγραφος 8, ως εξής: «Ειδικά επιτρέπεται η χονδρική πώληση προϊόντων από παραγωγούς, αντιπροσώπους και εισαγωγείς προς άλλες φαρμακευτικές εταιρίες, νόμιμα εγκατεστημένες και λειτουργούσες στην Ελληνική Επικράτεια, με τη σύμφωνη γνώμη από τον ΕΟΦ, σε τιμή που θα καθορίζεται από την μεταξύ τους συμφωνία και με την προϋπόθεση ότι η τελική πώληση του προϊόντος προς τους χονδρεμπόρους, τα φαρμακεία, τις φαρμακαποθήκες, το δημόσιο και πάσης φύσεως νοσηλευτικά ιδρύματα και ιδιωτικές κλινικές, θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τις τιμές που ορίζει η εκάστοτε ισχύουσα αγορανομική νομοθεσία. Με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες υλοποίησης της προαναφερόμενης συμφωνίας και ο ενδεχόμενος καθορισμός νέας τιμής λιανικής πώλησης».

Άρθρο 62

Ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, βεβαιωμένες στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.), που οφείλονται από φόρο μεταβίβασης ονομαστικών μετοχών, μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο, επιχειρήσεων που ανέλαβαν να λειτουργήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, εφόσον καταβάλλονται εφάπαξ για το σύνολο της κύριας οφειλής, απαλλάσσονται κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) από τις κατά ΚΕΔΕ προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και τους πρόσθετους φόρους ή τα πρόσθετα τέλη που προβλέπονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του ν. 2523/1997 και συμβεβαιώθηκαν με την κύρια οφειλή. Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να κατατεθεί μέχρι και την 31η Μαΐου 2012 στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., όπου είναι βεβαιωμένες οι οφειλές.

Άρθρο 63Έναρξη ισχύος

Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου άρχεται από τη δημοσίευση του νόμου, εκτός αν ορίζεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 11 Απριλίου 2012
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 11 Απριλίου 2012
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ