89 Α' 2012

ΝΟΜΟΣ 4075/2012

Θέματα Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ − ΕΤΑΜ, Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ - ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 57 - Ρυθμίσεις θεμάτων Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων (Ε.Τ.Π)
11 Απριλίου 2012

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 89
11 Απριλίου 2012

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4075
Θέματα Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ − ΕΤΑΜ, Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο 57Ρυθμίσεις θεμάτων Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων (Ε.Τ.Π)ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η διαδικασία που ακολουθείται από την Υπεύθυνη Αρχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων για την ανάθεση της υλοποίησης των τακτικών, συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων σε φορείς υλοποίησης και στην οποία περιλαμβάνονται οι κανόνες δημοσιοποίησης της σχετικής πρόσκλησης, τα στάδια συλλογής, επεξεργασίας και αξιολόγησης των προτάσεων, τα κριτήρια και η μέθοδος αξιολόγησης, η διαδικασία ανάθεσης των προκρινόμενων προγραμμάτων, καθώς και οι διαδικασίες εξέτασης των ενστάσεων και ενημέρωσης των συμμετεχόντων, περιγράφεται σε διακριτή διοικητική πράξη της Υπεύθυνης Αρχής, υπογεγραμμένη από τον έχοντα την αρμοδιότητα τελικής υπογραφής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η διαδικασία ανάθεσης τακτικών προγραμμάτων από την Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π. διέπεται από τα ρητώς προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η διαδικασία ανάθεσης έκτακτων προγραμμάτων από την Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π., σύμφωνα με το άρθρο 5 της Βασικής Πράξης του Ε.Τ.Π. και το άρθρο 40 της Απόφασης 2008/22/ΕΚ της Ε.Ε. που αφορούν στο πρόγραμμα «Επείγοντα Μέτρα», το οποίο απαιτεί άμεση έναρξη, λόγω επειγουσών συνθηκών που δημιουργούν κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή, την υγεία ή την πρόσβαση στην προστασία την οποία χορηγεί η κοινοτική νομοθεσία, σε άτομα που ενδεχομένως χρήζουν διεθνούς προστασίας, η Υπεύθυνη Αρχή δύναται να εξαντλεί τη διαχειριστική της ευχέρεια, η οποία παρέχεται από τις ισχύουσες, κοινοτικές, κανονιστικές πράξεις που ισχύουν κάθε φορά για τα εν λόγω προγράμματα του Ε.Τ.Π..

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Σε κάθε περίπτωση, είναι δυνατή η απευθείας ανάθεση προγραμμάτων, χωρίς προηγούμενη διαδικασία δημοσίευσης πρόσκλησης, σε φορείς υλοποίησης, οι οποίοι αξιολογούνται βάσιμα από την Υπεύθυνη Αρχή ως ικανοί να φέρουν εις πέρας τα εν λόγω έργα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Για τη διενέργεια διαδικασιών προμηθειών, στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας της Υπεύθυνης Αρχής, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις της Βασικής Πράξης του Ε.Τ.Π. και της εφαρμοστικής Απόφασης 2008/22/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτή συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε μεταγενέστερα, ακολουθούνται αποκλειστικά οι διαδικασίες που περιγράφονται ρητά στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Στους φορείς υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ε.Τ.Π. δύνανται να περιλαμβάνονται εθνικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές, εταιρείες του ιδιωτικού και δημόσιου δικαίου, διεθνείς οργανισμοί και φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Δεν επιτρέπεται περιορισμός της ευρύτητας της κατηγορίας των δυνητικών δικαιούχων, με την εφαρμογή οποιωνδήποτε κριτηρίων ομαδοποίησης αυτών που δεν προβλέπεται ρητά από την «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Για την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του Ε.Τ.Π., η Υπεύθυνη Αρχή του Ε.Τ.Π. δύναται να θέτει προϋπόθεση υποβολής εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης, το ύψος της οποίας θα καθορίζεται ρητά σε διοικητική πράξη, η οποία θα υπογράφεται από τον έχοντα αρμοδιότητα τελικής υπογραφής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος της εγγυητικής επιστολής δεν θα ξεπερνά το 10% της συνολικής αξίας του ανατιθέμενου έργου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Η ανωτέρω διάταξη θα εφαρμόζεται εξαιρετικά, κατά περίπτωση και μόνο όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από την Υπεύθυνη Αρχή, με κριτήριο το επισφαλές των ανατιθέμενων προγραμμάτων ή λόγω ενδεχόμενης αφερεγγυότητας των τελικών δικαιούχων, η οποία θα έχει επίπτωση ενδεχόμενη απώλεια των διατιθέμενων πόρων του εν λόγω Σχεδίου και εφόσον έχουν εξαντληθεί οι διαθέσιμες εναλλακτικές δυνατότητες διασφάλισης των πόρων. Στις περιπτώσεις αυτές, οι λόγοι που επιβάλλουν τη χρήση του μέσου της εγγυητικής επιστολής θα παρατίθενται με σαφήνεια στη διοικητική πράξη με την οποία θα αποφασίζεται το ακριβές ύψος αυτής από τον έχοντα αρμοδιότητα τελικής υπογραφής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Ο προσδιορισμός του αρμόδιου τελικού υπογράφοντος του συνόλου των διοικητικών πράξεων και διαδικαστικών εντύπων που απαιτούνται στο πλαίσιο της διαχείρισης των αρμοδιοτήτων της Υπεύθυνης Αρχής του Ε.Τ.Π. προβλέπεται ρητά στην «Περιγραφή των Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου (Management & Control Systems)» της Υπεύθυνης Αρχής, όπως αυτή εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ισχύει.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, καθορίζονται τα ειδικότερα θέματα εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου, σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της Υπεύθυνης Αρχής του Ε.Τ.Π., τη συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Κάθε ειδικότερη ή γενικότερη διάταξη, η οποία αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος και ρυθμίζει αντίστοιχες ή παραπλήσιες διαδικασίες σχετικών φορέων ή ευρύτερων κατηγοριών οργανισμών όπου ενδεχομένως εμπίπτει η Υπεύθυνη Αρχή, παύει να ισχύει.

Αθήνα, 11 Απριλίου 2012
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 11 Απριλίου 2012
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ