26 Α' 2018

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 13/2018

Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ - ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Δ΄
20 Φεβρουαρίου 2018

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 26
20 Φεβρουαρίου 2018

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 13
Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιω- τικής Πολιτικής.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης -Περιβαλλο- ντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 174), όπως τρο- ποποιήθηκε με το άρθρο 27 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254), το άρθρο 55 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), το άρθρο 46 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74), το άρθρο 7 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) και το άρθρο πέμπτο του ν. 4464/2017 (Α΄ 46).
2. Την υπ’ αριθμ. Υ29/8.10.2015 απόφαση του Πρωθυ- πουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β΄ 2168).
3. Την από 17.5.2017 απόφαση του Κυβερνητικού Συμ- βουλίου Μεταρρύθμισης.
4. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2800.1/6682/2018/25-01-2018 εισήγηση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπη- ρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πο- λιτικής, όπως συμπληρώθηκε με τα υπ’ αριθμ. πρωτ. 2800.1/12501/2018/15-2-2018 και 2800.0/12518/2018/ 15-2-2018 έγγραφα ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος προκαλείται επιπλέον ετήσια δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προ- ϋπολογισμού στο ποσό των 1.016.600,00 €, η οποία θα προβλεφθεί στις σχετικές πιστώσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τους ΚΑΕ που εντάσσονται στην κατηγορία 0200 του ειδικού φορέα 41-120 «ΓΓΛΛΠΝΕ και λοιπές υπηρεσίες ΥΝΑΝΠ» και 41- 140 «ΑΛ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.» του Προϋπολογισμού ΥΝΑΝΠ, και θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο των δεσμευτικών ορίων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρα- τηγικής όπως αυτό ισχύει κάθε φορά. Όσον αφορά στην προκαλούμενη δαπάνη από τα επιδόματα θέσεων ευθύ- νης ύψους 19.320 €, θα βαρύνει τον ΚΑΕ 0200 του ειδικού φορέα 41-120 «ΓΓΛΛΠΝΕ και λοιπές υπηρεσίες ΥΝΑΝΠ».
5. Την υπ’ αριθμ. 27/2018 γνωμοδότηση του Συμβου- λίου της Επικρατείας, με πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτι-
κής, αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε την οργάνωση του Υπουργείου Ναυτιλί-
ας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως ακολούθως:

ΤΜΗΜΑ Δ΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄Γενική Διάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
Άρθρο 68Αποστολή - ΑρμοδιότητεςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων των άρθρων 32, 33 και 34 του ν. 4150/2013 (Α΄ 102) ως χώρος ευθύνης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ορίζονται όλα τα νησιά της ελληνικής επικράτειας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που προβλέπο- νται στο π.δ. 1/1986 (Α΄ 1), το π.δ. 326/2000 (Α΄ 267), το εδαφ. β. της παρ. 9 του άρθρου 25 του ν. 2508/1997 (Α΄ 124), το άρθρο 47 του ν. 1947/1991 (Α΄ 70) και το ν. 3201/2003 (Α΄ 282),όπως ισχύουν, ως χώρος ευθύνης ορίζονται τα νησιά που προβλέπονται στο άρθρο 1 του π.δ. 1/1986 (Α΄ 1).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτι- κής σχεδιάζει, συντονίζει και εφαρμόζει ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική για τα νησιά της ελληνικής επικρά- τειας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η αποστολή της Γενική Γραμματείας Αιγαίου και Νη- σιωτικής Πολιτικής (ΓΓΑΙΝΠ) είναι διττή και συνδέεται: α) Με την εκπόνηση και υλοποίηση νησιωτικής πολι- τικής με βάση το άρθρο 174 παρ. 3 της συνθήκης της Λισαβόνας και τα άρθρα 101 παρ. 4. και 106 παρ. 1 του Συντάγματος. Από τις παραπάνω διατάξεις προκύπτει ρητά ότι το Σύνταγμα απαιτεί: (αα) την πρόβλεψη ειδικών νομοθετικών μέτρων επί πολιτικών που επηρεάζουν τα νησιά και (ββ) την εφαρμογή ειδικών κλαδικών πολιτι- κών και προγραμμάτων που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου. β) Με την άμεση και έμμεση παρέμβαση για επίλυση προβλημάτων που αφορούν στα νησιά του Αιγαίου. Για το λόγο αυτό ασκούνται εκτελεστικές αρμοδιότητες ει- δικά σε θέματα περιβάλλοντος, υδροδότησης άνυδρων νησιών, πολιτισμού, πολιτικής προστασίας και παλλα- ϊκής άμυνας και υφίσταται η δυνατότητα παρέμβασης με οριζόντιες δράσεις και έργα σε χαμηλότερο χωρικό επίπεδο, με δεδομένες τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες του χώρου, ώστε να είναι περισσότερο αποτελεσματική (αρχή της επικουρικότητας).

Άρθρο 69Διάρθρωση Υπηρεσιών

Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νη- σιωτικής Πολιτικής, με την επιφύλαξη των οριζομένων των άρθρων 8 και 3 παρ. 3 του παρόντος, έχουν έδρα τη Μυτιλήνη και αποτελούνται από τις παρακάτω υπη- ρεσιακές μονάδες. α) Γραφείο Γενικού Γραμματέα. β) Γενική Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. γ) Αυτοτελές Τμήμα ΠΑΜ-ΠΣΕΑ που υπάγεται απευ- θείας στον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. δ) Στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πο- λιτικής λειτουργούν επιπλέον οι παρακάτω υπηρεσίες, σύμφωνα με τις ισχύουσες για αυτές διατάξεις: αα) Γραφείο Νομικού Συμβούλου. ββ) Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Άρθρο 70Γραφείο Γενικού ΓραμματέαΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Γραφείο του Γενικού Γραμματέα συγκεντρώνει τα αναγκαία στοιχεία για ενημέρωση του Γενικού Γραμμα- τέα κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους. Επιμε- λείται για την αλληλογραφία του γενικά και οργανώνει την επικοινωνία αυτού με τις υπηρεσίες και το κοινό.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Γραφείο του Γενικού Γραμματέα εδρεύει στη Μυ- τιλήνη, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και κλιμά- κιο του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα εδρεύει στον Πειραιά.

Άρθρο 71Γενική ΔιεύθυνσηΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Γενική Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Αιγαί- ου και Νησιωτικής Πολιτικής συντονίζει τις δράσεις των επιμέρους οργανικών μονάδων, από τις οποίες συγκρο- τείται: α) Διεύθυνση Νησιωτικής Πολιτικής. β) Διεύθυνση Μελετών / Έργων, Φυσικών Πόρων και Ενέργειας. γ) Διεύθυνση Περιβάλλοντος. δ) Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Γενική Διεύθυνση, πέραν των αρμοδιοτήτων του άρθρου 89, έχει και την ευθύνη της διαχείρισης των υλικών, εφοδίων, εξοπλισμού, βιβλίων, μηχανημάτων, οχημάτων κ.λπ., η φύλαξη των οποίων ανήκει στις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες.

Άρθρο 72Διεύθυνση Νησιωτικής ΠολιτικήςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Νησιωτικής Πολιτικής έχει ως στόχο τη χάραξη, εξειδίκευση και εκπόνηση ολοκληρωμένων πολιτικών για τις νησιωτικές περιοχές που υπάγονται στην περιφέρεια του, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος 1975/86/2001/2008 και στο άρ- θρο 174 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EL 30-3-2010/C83/47) (Ενοποιημένη Απόδοση).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση Νησιωτικής Πολιτικής είναι αρμόδια: (α) για τη διαμόρφωση προτάσεων που αφορούν στο περιεχόμενο της ευρωπαϊκής νησιωτικής πολιτικής (δι- αρθρωτική πολιτική και τομεακές πολιτικές) και της υι- οθέτησης τους από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, (β) για το σχεδιασμό, την εισήγηση και την εφαρμογή της εθνικής νησιωτικής πολιτικής που περιλαμβάνει τόσο την αναπτυξιακή στρατηγική, όσο και την προώθηση των επιμέρους τομεακών πολιτικών που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου και (γ) για την προώθηση εφαρμογής προγραμμάτων και έργων για την ανάπτυξη των νησιών με έμφαση την ανάδειξη του αιγαιοπελαγίτικου πολιτισμού και περιβάλ- λοντος αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε νησιού. Η Δ/νση Νησιωτικής Πολιτικής υποστηρίζει τη λειτουργία του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής, συμβουλευτικού οργάνου για την επεξεργασία προτά- σεων προς τη πολιτική ηγεσία και του Ερευνητικού Ινστι- τούτου Νησιωτικής Πολιτικής, επιστημονικού οργάνου τεκμηρίωσης και επεξεργασίας προτάσεων σχετικά με την νησιωτική πολιτική συνολικά και την εξειδίκευση της πολιτικής στους κρίσιμους για τα νησιά τομείς.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η Διεύθυνση Νησιωτικής Πολιτικής έχει τα παρα- κάτω Τμήματα: α) Τμήμα Σχεδιασμού, Παρακολούθησης και Εφαρμο- γής Νησιωτικής Πολιτικής. β) Τμήμα Εφαρμογής Ρήτρας Νησιωτικότητας. γ) Τμήμα Ευρωπαϊκών Θεμάτων. δ) Τμήμα Θαλασσίων Θεμάτων και Πολιτισμού.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Σχεδιασμού Παρακολούθησης και Εφαρ- μογής Νησιωτικής Πολιτικής έχει τις παρακάτω αρμο- διότητες: α) Τη συγκέντρωση και τεκμηρίωση, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής και με άλλους εξειδικευμένους φορείς, όλων των αναγκαίων στοιχείων που καταγράφουν τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις που αφορούν στο σύνολο των νησιών του Αιγαίου. β) Τη χρηματοδότηση μελετών και ερευνών σχετικά με την τεκμηρίωση ειδικών πολιτικών και προγραμμάτων για την ανάπτυξη των νησιών του Αιγαίου. γ) Την παρακολούθηση των εξελίξεων που αφορούν στην διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής Περιφερειακής Νη- σιωτικής Πολιτικής και η μέριμνα για την προώθηση προ- τάσεων ειδικών ρυθμίσεων που αναγνωρίζουν την ανά- γκη εφαρμογής της «νησιωτικότητας» στις ευρωπαϊκές πολιτικές και στρατηγικές, καθώς και για την προώθηση της έγκρισης ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμά- των για την ενίσχυση της οικονομίας και την ανάπτυξη των νησιωτικών περιφερειών και συνεργάζεται με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΝΑΝΠ. δ) Τη μέριμνα για τη διατύπωση προτάσεων προς τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ζητήματα που αφορούν το νησιωτικό χώρο. ε) Την ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές και προγράμμα- τα που αναφέρονται στην ανάπτυξη και τις ιδιαιτερότη- τες των νησιών και των δυνατοτήτων αξιοποίησης τους. στ) Τη μελέτη και εισήγηση για τη διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των νησιών και της πολιτικής για την εφαρμογή της, σε συνεργασία και με συναρμόδια υπουργεία και φορείς στο πλαίσιο του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής, η παρακολούθηση της εφαρμογής τους, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και των επιπτώσεων τους, καθώς και ο ανασχεδιασμός τους. ζ) Την εκπόνηση, παρακολούθηση, αξιολόγηση και εισήγηση ανασχεδιασμού των προγραμμάτων εφαρ- μογής της νησιωτικής πολιτικής σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς για την εξασφάλιση της εναρμόνισης τους προς την εθνική νησιωτική αναπτυξιακή στρατη- γική και πολιτική. η) Τη μελέτη, εξειδίκευση και εισήγηση, στο πλαίσιο της γενικότερης νησιωτικής πολιτικής και σε συνεργασία και με άλλους αρμόδιους φορείς, μέτρων πολιτικής και προγραμμάτων ανάπτυξης σε ειδικότερους τομείς που συνάδουν με τις ιδιαίτερες ανάγκες και ιδιαιτερότητες των νησιών (αγροτική πολιτική και πολιτική ανάπτυξης της υπαίθρου, αλιευτική πολιτική, ολοκληρωμένη θαλάσ- σια πολιτική, τουριστική πολιτική, πολιτική απασχόλη- σης και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού, πολιτική κοινωνικής ένταξης και αντιμετώπισης της φτώχειας, ενεργειακή πολιτική, ολοκληρωμένη διαχείριση φυσι- κών πόρων και παράκτιων περιοχών, περιβαλλοντική πολιτική, πολιτική για παροχή υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος κ.α.). θ) Την παρακολούθηση των δυνατοτήτων ένταξης προγραμμάτων, δράσεων και έργων σε κάθε είδους χρηματοδοτούμενα προγράμματα από διεθνείς, ευρω- παϊκούς και εθνικούς πόρους, σε συνεργασία με την Ει- δική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής με βάση το σχέδιο δράσης της Γενικής Γραμματείας. ι) Τον σχεδιασμό προγραμμάτων και την υποβολή προ- τάσεων για χρηματοδότηση δράσεων και έργων που εντάσσονται στη ολοκληρωμένη στρατηγική σε συνερ- γασία με άλλα τμήματα και διευθύνσεις της Γραμματείας και της φορείς της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης. ια) Την παροχή διοικητικής υποστήριξης στο Συμβού- λιο Νησιωτικής Πολιτικής (ΣΥΝΗΠΟ) και στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το Τμήμα Εφαρμογής Ρήτρας Νησιωτικότητας έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Την εφαρμογή της ρήτρας νησιωτικότητας που προ- βλέπεται στο άρθρο 32 του ν. 4150/2013 (Α΄ 102), όπως ισχύει, στις επιμέρους τομεακές πολιτικές. β) Την παρακολούθηση της παραγωγής του νομο- θετικού έργου και διοικητικών πράξεων της κεντρικής διοίκησης και η εισήγηση ειδικών ρυθμίσεων που απο- σκοπούν στην αναγνώριση των ειδικών χαρακτηριστι- κών του νησιωτικού χώρου στις επιμέρους δημόσιες πολιτικές σε συνεργασία με το Τμήμα Σχεδιασμού, Πα- ρακολούθησης και Εφαρμογής Νησιωτικής Πολιτικής. γ) Τη μελέτη, εξειδίκευση και εισήγηση - στο πλαίσιο της γενικότερης νησιωτικής πολιτικής - νομοθετικών ρυθμίσεων, διοικητικών πράξεων και μέτρων πολιτικής σε τομείς που συνδέονται με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ειδικά χαρακτηριστικά των νησιών (αγροτική πολι- τική και πολιτική ανάπτυξης της υπαίθρου, αλιευτική πολιτική, ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική, τουριστική πολιτική, πολιτική απασχόλησης και εκπαίδευσης αν- θρώπινου δυναμικού, πολιτική κοινωνικής ένταξης και αντιμετώπισης της φτώχειας, ενεργειακή πολιτική, ολο- κληρωμένη διαχείριση φυσικών πόρων και παράκτιων περιοχών, περιβαλλοντική πολιτική, πολιτική για παροχή υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος κ.α.) με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη των νησιών σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής διοίκησης και της αυ- τοδιοίκησης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Θεμάτων έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Την εισήγηση της πολιτικής σε θέματα ανάπτυξης των νησιών της χώρας και την εκπόνηση περιφερειακών προγραμμάτων για ένταξη τους στα διάφορα αναπτυξι- ακά προγράμματα. β) Την ευθύνη της αξιολόγησης, ιεράρχησης και λοιπής επεξεργασίας προτάσεων, μελετών, έργων και ενεργειών που υποβάλλονται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, τις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, τους ΟΤΑ και τους κοινωνικούς φορείς του Αιγαίου και τη σχετική πρόταση για ένταξη αυτών στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τον Τακτικό Προϋπολογισμό. γ) Την ενημέρωση των καθ’ ύλην αρμόδιων υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας για θέματα της αρμοδιότητας τους σχετικά με τις πολιτικές που αναπτύσσονται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. δ) Την εισήγηση και πρόταση μέτρων στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οικονομική ανάπτυξη του Αιγαίου. ε) Την παρακολούθηση των ρυθμίσεων που αποφασί- ζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα θέματα αυτά και τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. στ) Τη μέριμνα για κάθε άλλο θέμα που έχει σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του άλλου Τμήματος της Διεύθυνσης. ζ) Τον έλεγχο, παρακολούθηση και αξιολόγηση όλων των εκτελούμενων δράσεων στο πλαίσιο των Προγραμ- μάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Το Τμήμα Θαλασσίων Θεμάτων και Πολιτισμού έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Την προώθηση στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοι- νωνιών αιτημάτων φορέων που αφορούν σε θέματα θα- λασσίων μεταφορών. β) Τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την εισήγηση προ- γραμμάτων δράσης, με τη συνεργασία και άλλων φο- ρέων, για την προστασία, ανάδειξη και προβολή του δι- αχρονικού πολιτισμού και της πολιτιστικής παράδοσης στον χώρο των νησιών του Αιγαίου. γ) Τη μέριμνα για την εξεύρεση χρηματοδότησης, την προώθηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής των εγκεκριμένων προγραμμάτων δράσης που αποσκοπούν στην προστασία, ανάδειξη και προβολή του διαχρονικού πολιτισμού και της πολιτιστικής παράδοσης των νησιών του Αιγαίου. δ) Τη μέριμνα για την υλοποίηση συγκεκριμένων έρ- γων προστασίας, ανάδειξης και προβολής του διαχρο- νικού πολιτισμού και της πολιτιστικής παράδοσης στον χώρο των νησιών του Αιγαίου. ε) Την παρακολούθηση και αξιολόγηση του σχεδια- σμού και της εφαρμογής προγραμμάτων δράσης που σχεδιάζουν άλλοι φορείς για την προστασία, ανάδειξη και προβολή του διαχρονικού πολιτισμού και της πολιτι- στικής παράδοσης στον χώρο των νησιών του Αιγαίου. στ) Τη μέριμνα για την εναρμόνιση των γενικότερων κυβερνητικών πολιτικών στον τομέα του πολιτισμού με το περιεχόμενο των προγραμμάτων δράσης που σχεδι- άζει και υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νη- σιωτικής Πολιτικής. ζ) Τη συγκέντρωση και τεκμηρίωση στοιχείων για τους κάθε είδους φορείς που ασχολούνται με πολιτιστικά θέ- ματα στο χώρο του Αιγαίου. η) Τη μέριμνα για την ηθική και οικονομική ενίσχυ- ση φορέων που ασχολούνται με έρευνες, μελέτες και έργα στον τομέα της προστασίας της ανάδειξης και της προβολής του αιγαιοπελαγίτικου πολιτισμού και της παράδοσης. θ) Την ενθάρρυνση με κάθε μέσο φορέων, φυσικών και νομικών προσώπων για την συμμετοχή τους σε έργα και ενέργειες ανάδειξης και προβολής του αιγαιοπελα- γίτικου πολιτισμού και της παράδοσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. ι) Την προώθηση, ενθάρρυνση, παρακολούθηση και ενίσχυση κάθε είδους ενεργειών φορέων για την ενδυ- νάμωση, προώθηση και προβολή της σύγχρονης πολι- τιστικής δημιουργίας στο Αιγαίο. ια) Την οργάνωση προώθηση, ενθάρρυνση, παρακο- λούθηση και ενίσχυση κάθε είδους πολιτιστικών εκδη- λώσεων, που πραγματοποιούνται στα νησιά του Αιγαίου ή αναφέρονται σε αυτό. ιβ) Την προώθηση, ενθάρρυνση, παρακολούθηση και ενίσχυση κάθε είδους αθλητικών εκδηλώσεων στο χώρο των νησιών του Αιγαίου, ιδίως εκείνων που συνδέονται με την αξιοποίηση του θαλάσσιου χώρου. ιγ) Τη μελέτη, οργάνωση και εποπτεία καθώς και η ηθική ή οικονομική ενίσχυση συνεδρίων, και συναφών προς αυτά εκδηλώσεων, όπως σεμιναρίων, συμποσίων, ημερίδων, διαλέξεων, συναντήσεων πανελληνίων ή δι- εθνών που πραγματοποιούνται στα νησιά του Αιγαίου ή αναφέρονται στο Αιγαίο. ιδ) Την οργάνωση, εποπτεία διεθνών, πανελληνίων και τοπικών εκθέσεων καθώς και η ενίσχυση με κάθε μέσο φορέων, φυσικών και νομικών προσώπων για τη συμμε- τοχή τους σε εκθέσεις του εσωτερικού και εξωτερικού, που σκοπό έχουν την προβολή του Αιγαίου. ιε) Την έκδοση ή ενίσχυση έκδοσης βιβλίων ή άλλων εντύπων, που σκοπό έχουν την προβολή του Αιγαίου στο εσωτερικό και εξωτερικό καθώς και την παραγω- γή, αγορά ή ενοικίαση κινηματογραφικών ταινιών, βι- ντεοταινιών, κασετών, διαφανειών και φωτογραφικών αποτυπώσεων πολιτιστικού, ιστορικού, λαογραφικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου. ιστ) Τη μέριμνα για την ενίσχυση των κάθε είδους βιβλιοθηκών των νησιών του Αιγαίου με έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό για την πολιτιστική και πνευματική ανάπτυξη των κατοίκων της περιοχής. ιζ) Την επικοινωνία με τους φορείς των αποδήμων αι- γαιοπελαγιτών και η χορήγηση οικονομικών ή άλλων ενισχύσεων για την οργάνωση εκδηλώσεων προβολής του Αιγαίου στο εξωτερικό. ιη) Την οργάνωση ή η οικονομική ενίσχυση πολιτιστι- κών, γυμναστικών και αθλητικών εκδηλώσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς και η ενθάρρυνση συμμετοχής σε αντίστοιχες δραστηριότητες στο εσωτε- ρικό και το εξωτερικό. ιθ) Τη μέριμνα για τη βράβευση λογοτεχνικών, πνευ- ματικών έργων και η ενίσχυση των καλών τεχνών στην ημεδαπή ή αλλοδαπή με σκοπό την καλλιέργεια των γραμμάτων και μέσω αυτών την πολιτιστική ανάπτυξη των κατοίκων της περιοχής του Αιγαίου και την προβολή αυτού. κ) Την παροχή βραβεύσεων και χορηγιών σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης κα) Την μέριμνα για την πραγματοποίηση εκπαιδευτι- κών προγραμμάτων, με σκοπό την ενίσχυση της εκπαι- δευτικής κοινότητας. κβ) Την παρακολούθηση της εφαρμογής της κυβερ- νητικής πολιτικής για τη νέα γενιά και τον απόδημο ελ- ληνισμό. κγ) Τη μέριμνα, την ηθική και υλική στήριξη για την ανάπτυξη κοινωνικών υποδομών προστασίας καθώς και η κατάρτιση προγραμμάτων για υπερήλικες, νέους και παιδιά καθώς και σε ομάδες του πληθυσμού που αντιμε- τωπίζουν προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού. κδ) Την εκπόνηση και παρακολούθηση της εφαρμογής ειδικών προγραμμάτων για την εφαρμογή τουριστικής πολιτικής σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της αυτοδιοίκησης για τη βελτίωση της ποιότητας, τη δια- φοροποίηση και τη προβολή του τουριστικού προϊό- ντος αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα πολιτιστικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά του νησιωτικού χώρου και κάθε νησιού ξεχωριστά. κε) Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμο- γής της τουριστικής πολιτικής στο νησιωτικό χώρο και η πρόταση μέτρων για τη βελτίωση της αποτελεσματι- κότητας της. κστ) Την έκδοση αποφάσεων που βαρύνουν τα τακτικό προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επεν- δύσεων (Π.Δ.Ε.), στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω αρμοδιοτήτων.

Άρθρο 73Διεύθυνση Μελετών / Έργων, Φυσικών Πόρων και ΕνέργειαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Μελετών, Έργων, Φυσικών Πόρων και Ενέργειας έχει ως στόχο την εναρμόνιση και ενεργοποί- ηση της κυβερνητικής πολιτικής στον πρωτογενή το- μέα, της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, του ορυκτού πλούτου και των ήπιων μορφών ενέργειας στο χώρο του Αιγαίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση αποτελείται από τα παρακάτω Τμήμα- τα: α) Τμήμα Μελετών και Έργων β) Τμήμα Πρωτογενούς Τομέα Φυσικών Πόρων και Ενέργειας

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Μελετών και Έργων έχει τις παρακάτω αρ- μοδιότητες πλην αυτών που ανάγονται στις αρμοδιότη- τες της Διεύθυνσης Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Υποδομής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων: α) Τη διεκπεραίωση της διοικητικής διαδικασίας εκ- πόνησης και ανάθεσης μελετών που αφορούν την κα- τασκευή και εκτέλεση έργων. β) Την τήρηση, την εφαρμογή και τον έλεγχο των συμ- βάσεων εκπόνησης μελετών και εκτέλεση έργων. γ) Την παρακολούθηση των έργων, τη θεώρηση και παρακολούθηση των μελετών. δ) Την παραλαβή των μελετών και των έργων. ε) Τη διενέργεια κάθε άλλης πράξης που σχετίζεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων. στ) Τη χρηματοδότηση μελετών και έργων που ανα- θέτει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πο- λιτικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Πρωτογενούς Τομέα, Φυσικών Πόρων και Ενέργειας έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Τη διενέργεια ερευνών, εκπόνηση μελετών και υλο- ποίηση προγραμμάτων για την αξιοποίηση των φυσικών πόρων του Αιγαίου με στόχο: i) τη διατήρηση, προστασία, ανάπτυξη και προβολή του φυσικού και του ζωικού δυναμικού της περιοχής, ii) την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, του ορυκτού πλούτου και των ήπιων μορφών ενέργειας. β) Τη λήψη μέτρων, χρηματοδοτικών προγραμμάτων και δράσεων σε συνεργασία με τους αντίστοιχους ΟΤΑ για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειψυδρίας. γ) Την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών του Αιγαίου στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. δ) Την παρακολούθηση των θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ήπιων μορφών ενέργειας και του ορυκτού πλούτου του Αιγαίου. ε) Την από κοινού σύναψη προγραμμάτων με τα συ- ναρμόδια Υπουργεία για θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ήπιων μορφών ενέργειας και την εν γένει παρακολούθηση των θεμάτων αυτών. στ) Την έκδοση αποφάσεων που βαρύνουν τα τακτικό προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επεν- δύσεων (Π.Δ.Ε.), στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω αρμοδιοτήτων.

Άρθρο 74Διεύθυνση ΠεριβάλλοντοςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος έχει ως στόχο τον συ- ντονισμό της κυβερνητικής πολιτικής σε συνεργασία με τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α στον τομέα της προστασίας του δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος στον χώρο του Αιγαίου καθώς και τη συλλογή, μελέτη και επεξεργα- σία στοιχείων σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την κατάρτιση προγραμμάτων, για την αξι- οποίηση και την προβολή της παραδοσιακής αρχιτε- κτονικής και του φυσικού κάλλους. Για τον σκοπό αυτό λειτουργεί το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Αιγαίου (ΚΕΣΥΠΟΘΑΑ). Ειδικότερα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, σε συνερ- γασία με τις αρμόδιες διευθύνσεις, επεξεργάζεται προ- τάσεις για την υλοποίηση έργων και δράσεων τόσο για την ανάδειξη φυσικού δομημένου και πολιτιστικού πε- ριβάλλοντος των νησιών όσο και για την αντιμετώπιση κοινωνικοοικονομικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντι- κών προβλημάτων των νησιών στο πλαίσιο του συνο- λικού στρατηγικού σχεδίου δράσης της ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα: α) Τμήμα Παραδοσιακών Οικισμών. β) Τμήμα Διατηρητέων Κτιρίων και Φυσικού Κάλλους. γ) Τμήμα Αποκατάστασης, Προστασίας και Ανάδειξης του Φυσικού και Δομημένου Περιβάλλοντος. δ) Περιφερειακά Γραφεία Προστασίας Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Παραδοσιακών Οικισμών έχει τις παρα- κάτω αρμοδιότητες: α) Την προστασία, διατήρηση και ανάδειξη του φυσι- κού και δομημένου περιβάλλοντος λόγω του ιδιαίτερου ιστορικού, λαογραφικού, πολεοδομικού, αισθητικού και αρχιτεκτονικού χαρακτήρα του, μέσα από τον χαρακτη- ρισμό οικισμών και περιοχών ως προστατευόμενων με τον καθορισμό ειδικών όρων και μορφολογικών περι- ορισμών δόμησης αυτών, και χρήσεων γης, αλλά και προτάσεων για τη συντήρηση και την ανάδειξη τους. β) Την εισήγηση, σε συνεργασία με το αρμόδιο πε- ριφερειακό γραφείο, για τον χαρακτηρισμό οικισμών ή τμημάτων πόλεων ή οικισμών ή αυτοτελών οικιστι- κών τμημάτων εκτός αυτών ως παραδοσιακών, λόγω του ιδιαίτερου ιστορικού, λαογραφικού, πολεοδομικού, αισθητικού και αρχιτεκτονικού χαρακτήρα τους και η ει- σήγηση για τη θέσπιση ειδικών όρων και μορφολογικών περιορισμών δόμησης αυτών, και χρήσεων γης. γ) Την εισήγηση, σε συνεργασία με το αρμόδιο περιφερειακό γραφείο, για τον καθορισμό των ορίων και των όρων και περιορισμών δόμησης, καθώς και για την έγκριση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των σχεδίων πόλεων και πολεοδομικών μελετών των χαρακτηρισμένων οικισμών ως παραδοσιακών. δ) Την εισήγηση αναστύλωσης επισκευής και αποκατά- στασης ερειπωμένων ή παλαιών κτισμάτων του οικισμού Οίας της νήσου Θήρας. ε) Την εισήγηση σε συνεργασία με αρμόδιο περιφε- ρειακό γραφείο παρεμβάσεων για τη προστασία και ανάδειξη των παραδοσιακών οικισμών και άλλων σχη- ματισμών φυσικού και ανθρωπογενούς χαρακτήρα που αναδεικνύουν την ταυτότητα του νησιού. στ) Την αναστολή της έκδοσης Αδειών Δόμησης, κάθε εργασίας ανέγερσης νέων κτιρίων, κατεδάφισης, προ- σθήκης, αλλαγής εξωτερικής εμφάνισης υφισταμένων κτιρίων και διαμόρφωσης των κοινόχρηστων χώρων, για χρονικό διάστημα έως δύο (2) έτη, σε οικισμούς ή τμή- ματα τους, σε περιοχές εκτός οικισμών ή σε μεμονωμένα ακίνητα εντός ή εκτός οικισμών, ή την επιβολή όρων για την εκτέλεση των εργασιών αυτών με σκοπό τη σύνταξη πολεοδομικής μελέτης ή και ειδικού κανονισμού δόμη- σης για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η αναστολή μπορεί να παραταθεί για ένα (1) ακόμα έτος, εφόσον οι σχετικές μελέτες έχουν προοδεύσει σημαντικά και προκύπτει αυτό τεκμηριωμένα.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Διατηρητέων Κτιρίων και Φυσικού Κάλ- λους έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Το χαρακτηρισμό κτιρίων ή συγκροτημάτων κτιρίων και λοιπών στοιχείων του περιβάλλοντος χώρου αυτών, όπως και στοιχείων του φυσικού ή ανθρωπογενούς πε- ριβάλλοντα χώρου, καθώς και μεμονωμένων στοιχείων πολεοδομικού εξοπλισμού ή δικτύων ως διατηρητέων, καθώς και τη θέσπιση ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσης αυτών αλλά και προτάσεων για την συντήρηση και την ανάδειξή τους. β) Τον χαρακτηρισμό ως ζωνών ιδιαίτερου κάλλους, χώρων, τόπων, τοπίων ή και φυσικών σχηματισμών που συνοδεύουν ή περιβάλλουν στοιχεία αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, όπως και αυτοτελείς σχηματισμοί φυσικού ή ανθρωπογενούς χαρακτήρα εντός ή εκτός οικισμών. γ) Την εισήγηση, σε συνεργασία με το αρμόδιο πε- ριφερειακό γραφείο, για τον χαρακτηρισμό κτιρίων ή συγκροτημάτων κτιρίων και λοιπών στοιχείων του περι- βάλλοντος χώρου αυτών όπως και στοιχείων του φυσι- κού ή ανθρωπογενούς περιβάλλοντα χώρου καθώς και μεμονωμένων στοιχείων πολεοδομικού εξοπλισμού ή δικτύων, ως διατηρητέων καθώς και για τη θέσπιση ειδι- κών όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσης αυτών. δ) Τη μέριμνα για τη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου σε συνεργασία με το αρμόδιο περιφερειακό γραφείο για την προστασία των περιοχών φυσικού κάλλους, σύμ- φωνα με την ισχύουσα νομοθεσία με την έκδοση των σχετικών π.δ/των. ε) Την εισήγηση σε συνεργασία με το αρμόδιο περι- φερειακό γραφείο για την έκδοση ειδικών ρυθμίσεων (προσθήκη σε διατηρητέο κτήριο, ανακατασκευή δια- τηρητέων κτηρίων, κ.λπ).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το Τμήμα Αποκατάστασης, Προστασίας και Ανάδει- ξης του Φυσικού και Δομημένου Περιβάλλοντος έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Τη μέριμνα για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο ν. 3201/2003 (Α΄ 282) περί «απο- κατάστασης - προστασίας του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος των νησιών του Αιγαίου», πλην της συ- γκρότησης των συλλογικών οργάνων που προβλέπονται σ’ αυτόν. β) Τη διοικητική και γραμματειακή στήριξη των συλλο- γικών οργάνων και των διαδικασιών που προβλέπονται από τον ν. 3201/2003 (Α΄ 282).

Άρθρο 75Περιφερειακά Γραφεία Προστασίας Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής ΚληρονομιάςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Τα Περιφερειακά Γραφεία Προστασίας Περιβάλλο- ντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς λειτουργούν ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες της Διεύθυνσης Περιβάλ- λοντος και έχουν τοπική αρμοδιότητα ως εξής: α) Γραφείο Λέσβου, με έδρα τη Μυτιλήνη, για τα νησιά του Νομού Λέσβου. β) Γραφείο Χίου, με έδρα τη Χίο, για τα νησιά του Νο- μού Χίου. γ) Γραφείο Σάμου, με έδρα το Βαθύ Σάμου, για τα νησιά του Νομού Σάμου. δ) Γραφείο Δωδεκανήσου, με έδρα τη Ρόδο, για τα νησιά του Νομού Δωδεκανήσου πλην Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου. ε) Γραφείο Καλύμνου, με έδρα την Κάλυμνο, για τα νη- σιά Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου και στ) Γραφείο Κυκλάδων, με έδρα την Ερμούπολη Σύρου, για τα νησιά του Νομού Κυκλάδων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τα Περιφερειακά Γραφεία Προστασίας Περιβάλλο- ντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς έχουν τις ακόλου- θες αρμοδιότητες: α) Διατυπώνουν σύμφωνη γνώμη για κάθε μελέτη που αφορά την όποια οικοδομική δραστηριότητα στο χώρο ευθύνης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νη- σιωτικής Πολιτικής και υποστηρίζουν τις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος, Μελετών Έργων Φυσικών Πόρων και Ενέργειας καθώς και Νησιωτικής Πολιτικής στην άσκη- ση των αρμοδιοτήτων τους στα νησιά της περιφέρειας τους. Ειδικότερα επεξεργάζονται προτάσεις για έργα και δράσεις τόσο για την ανάδειξη φυσικού, δομημένου και πολιτιστικού περιβάλλοντος των νησιών όσο και για την αντιμετώπιση κοινωνικο-οικονομικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων των νησιών στο πλαίσιο του συνολικού στρατηγικού σχεδίου δράσης της ΓΓΑΙΝΠ, συνδράμοντας τις αρμόδιες διευθύνσεις στην υλοποίηση τους. β) Τη δυνατότητα να παραπέμπουν αυτεπαγγέλτως υποθέσεις της αρμοδιότητας τους, οι οποίες είναι εξει- δικευμένου χαρακτήρα ή μείζονος ενδιαφέροντος στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Αι- γαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, γ) Την ανάληψη κάθε θέματος που ανατίθεται σ’ αυτά με απόφαση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και αφορά αρμοδιότητες άλλων διευθύνσεων της ΓΓΑΙΝΠ στη πε- ριοχή ευθύνης της.

Άρθρο 76Διεύθυνση Διοικητικής ΥποστήριξηςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Η Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης είναι αρμό- δια για την ορθολογική διαχείριση των ανθρώπινων και τεχνικών πόρων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Τη Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης αποτελούν τα παρακάτω Τμήματα: α) Τμήμα Προσωπικού - Οργάνωσης. β) Τμήμα Γραμματείας - Διοικητικής Μέριμνας. γ) Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και Νέων Τεχνολογιών, και δ) Το Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης (Πειραιά).

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Προσωπικού - Οργάνωσης έχει τις παρα- κάτω αρμοδιότητες: α) Την εφαρμογή της Κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης στο χώρο αρμοδιότη- τας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και τη μελέτη και εισήγηση όλων των αναγκαίων μέτρων για την αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων που συνδέονται με το χώρο του Αιγαίου και αφορούν τα θέματα Διοίκησης. β) Την εφαρμογή του Υπαλληλικού Κώδικα και της ισχύουσας νομοθεσίας γενικά για θέματα υπηρεσιακής κατάστασης, μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης του κάθε είδους προσωπικού της Γενικής Γραμματείας. γ) Τη μελέτη και εισήγηση μέτρων για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας, καθώς και τη μέριμνα: αα) Για την κατάρτιση οργανογραμμάτων διάρθρωσης των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας. ββ) Για τη σύσταση ομάδων εργασίας για κάθε είδους θέματα. γγ) Για τη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων που είναι απαραίτητα για την άσκηση των αρμοδιοτήτων και τη λειτουργία της Γενικής Γραμματείας. δ) Τη συλλογή και επεξεργασία στοιχείων για την εκτί- μηση των αναγκών σε προσωπικό της Γενικής Γραμματεί- ας και εποπτευόμενα από αυτό νομικά πρόσωπα και πα- ρακολούθηση της λειτουργίας τους, καθώς και τη μελέτη των θεμάτων αντιμετώπισης των αναγκών προσωπικού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. ε) Την μέριμνα για την κάλυψη των αναγκών σε προ- σωπικό. στ) Την μέριμνα για την έκδοση, την ετήσια θεώρηση και τη συμπλήρωση μεταβολών στα ατομικά βιβλιάρια νοσηλείας του προσωπικού. ζ) Την εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση των συνθη- κών εργασίας. η) Τη μέριμνα για την απλούστευση της διατύπωσης των εγγράφων προς τους πολίτες. θ) Την μελέτη-διακρίβωση των αναγκών εκπαίδευσης του προσωπικού. ι) Την κατάρτιση του ετήσιου εκπαιδευτικού προγραμ- ματισμού. ια) Την κατάρτιση και εφαρμογή επί μέρους προγραμ- μάτων εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης του προσωπικού στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. ιβ) Την κατάρτιση επί μέρους προγραμμάτων επιμόρ- φωσης και εξειδίκευσης των υπαλλήλων. ιγ) Τον προγραμματισμό, οργάνωση και εκτέλεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, για την επαγγελματική κατάρτιση των υπαλλήλων και τη διαρκή για το σκοπό αυτό συνεργασία με τις εκπαιδευτικές μονάδες του Εθνι- κού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). ιδ) Την περιγραφή και ανάλυση των καθηκόντων και προσόντων του προσωπικού σε συνάρτηση με την ανά- πτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. ιε) Τη μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή συγ- χρόνων τεχνικών μεθόδων για την αύξηση της παρα- γωγικότητας των υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας. ιστ) Τον συντονισμό της νομοθετικής δραστηριότητας των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νη- σιωτικής Πολιτικής. ιζ) Τη μέριμνα για την έκδοση αποφάσεων μετακίνη- σης εκτός έδρας του πάσης φύσεως προσωπικού της Γενικής Γραμματείας και ιδιωτών. ιη) Τη μέριμνα για τη συγκρότηση και τη λειτουργία των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων και οργανισμών που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμ- ματεία. ιθ) Την εφαρμογή συστημάτων και μεθόδων μέτρησης αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των μονάδων της Γενικής Γραμματείας και των υπηρεσιών που υπάγο- νται σ’ αυτή, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρ- ρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. κ) Τη διεξαγωγή ερευνών αποδοτικότητας των ανω- τέρω υπηρεσιών. κα) Τον προσδιορισμό, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικη- τικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δεικτών μέτρησης αποδοτικότητας, αποτελεσματικότη- τας και ποιότητας. κβ) Την εφαρμογή πολιτικών για τη συγκριτική επί- δοση των υπηρεσιών των μονάδων της Γενικής Γραμ- ματείας και των υπηρεσιών που υπάγονται σ’ αυτή, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικό- τητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. κγ) Τη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της Γενικής Γραμματείας και των υπηρε- σιών που υπάγονται σ’ αυτή, ώστε να ανταποκρίνονται πληρέστερα στις ανάγκες των πολιτών. κδ) Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμο- γής των πιο πάνω προτάσεων. κε) Την εισήγηση των αναγκαίων μέτρων για την κα- θιέρωση συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας και διαδικασιών αυτό-αξιολόγησης (κοινό πλαίσιο αξιολό- γησης, διαδικασίες πιστοποίησης). κστ) Τη σύνταξη εκθέσεων αποτελεσμάτων για τις επι- μέρους αξιολογήσεις. κζ) Τη σύνταξη ετήσιας έκθεσης απολογισμού των αποτελεσμάτων λειτουργίας της Γενικής Γραμματείας. κη) Τη συλλογή στοιχείων και δεδομένων που αναφέ- ρονται στην αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και ποιότητα των μονάδων της Γενικής Γραμματείας και των υπηρεσιών που υπάγονται σ’ αυτή. κθ) Την παρακολούθηση της εξέλιξης και επεξεργασί- ας των ανωτέρω στοιχείων, καθώς και στην προώθηση της ενημέρωσης με κάθε πρόσφορο μέσο. λ) Τη συνεργασία με άλλα κέντρα τεκμηρίωσης απο- δοτικότητας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών. λα) Τον εντοπισμό των καλύτερων πρακτικών σε θέμα- τα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας σε συνεργα- σία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρο- νικής Διακυβέρνησης και τη συμμετοχή σε διαδικασίες βράβευσης σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρ- ρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. λβ) Την εισήγηση σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ποι- ότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με την οποία εξειδικεύονται περαιτέρω οι γενικοί και ορίζονται ειδικοί δείκτες, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 3230/2004 (Α΄ 44). λγ) Την οργάνωση και λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης παραπόνων και υποδείξεων. λδ) Τη συλλογή, καταγραφή, επεξεργασία, ανάλυση, αξιολόγηση και αξιοποίηση των ανωτέρω υποβαλλό- μενων παραπόνων και υποδείξεων. λε) Την εισήγηση στις αρμόδιες μονάδες που αφορούν τα παράπονα και οι υποδείξεις για τη λήψη των αναγκαί- ων μέτρων. λστ) Την παρακολούθηση της εξέλιξης και επεξεργα- σίας τους, καθώς και στην προώθηση της ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τα ανωτέρω, αλλά και γενικότερα θέματα που αφορούν στις παρεχόμενες υπηρεσίες από τη Γενική Γραμματεία και τις λοιπές δημόσιες υπηρεσίες. λζ) Την εισήγηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση μέτρων για την διαρκή βελτίωση της ποιότητας των πα- ρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών, όπως και της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσι- ών της Γενικής Γραμματείας όπως και της ανταπόκρισης των μονάδων αυτών στις ανάγκες των πολιτών. λη) Την εισήγηση στη Διεύθυνση Ποιότητας και Απο- δοτικότητας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμι- σης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την βράβευση των υπηρεσιακών μονάδων που διακρίνονται για την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα τους. λθ) Τη φροντίδα για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Το Τμήμα Γραμματείας - Διοικητικής Μέριμνας έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Τη φροντίδα για την τή- ρηση του κοινού και του εμπιστευτικού πρωτοκόλλου. β) Τη διακίνηση της αλληλογραφίας, δακτυλογρά- φηση, αντιπαραβολή και αναπαραγωγή εγγράφων και εντύπων. γ) Τη φύλαξη, ταξινόμηση, συσχέτιση και εκκαθάριση του αρχείου. δ) Τη μέριμνα για την παραλαβή των Φύλλων Εφημε- ρίδας της Κυβέρνησης ή άλλων εντύπων και τη διανομή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες. ε) Τη βεβαίωση: αα) Της ακριβείας αντιγραφών ή φωτοτυπιών οποιον- δήποτε εγγράφων. ββ) Του γνησίου της υπογραφής του προσωπικού και των πολιτών. στ) Τη μέριμνα για τη φύλαξη και την καθαριότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων της Γενικής Γραμματείας. ζ) Τη μέριμνα για τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέ- ντρου, των τηλετύπων και των λοιπών μέσων επικοινω- νίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης και Νέων Τεχνολο- γιών έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες που τις ασκεί σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρ- νησης και Επικοινωνιών του Υπουργείου: α) Τη συλλογή, καταχώριση και επεξεργασία δεδομέ- νων, σε συνεργασία με τις άλλες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας και άλλους φορείς, για την παρακολούθηση στατιστικών στοιχείων που αναφέρονται στα οικονομικά, δημογραφικά, κοινωνικά, πολιτιστικά κ.λπ., μεγέθη του χώρου ευθύνης της ΓΓΑΙΝΠ. β) Την πλήρη κάλυψη των μηχανογραφικών αναγκών της Γενικής Γραμματείας από πλευράς ανάλυσης, σχεδί- ασης, προγραμματισμού, τεκμηρίωσης και υλοποίησης των εφαρμογών. γ) Τη μέριμνα για την καλή λειτουργία, εκμετάλλευση και ασφάλεια των συστημάτων επικοινωνίας. δ) Τη μέριμνα για την διατήρηση την ασφάλεια και την ακεραιότητα των δεδομένων. ε) Τη συντήρηση του μηχανογραφικού εξοπλισμού, των δικτυακών υποδομών και των συστημάτων επικοι- νωνίας. στ) Την υποστήριξη σε εξειδικευμένους τομείς νέων τεχνολογιών και την εκπαίδευση του προσωπικού για τη χρήση τους. ζ) Τη μελέτη και εισήγηση μέτρων οργάνωσης, απλού- στευσης διαδικασιών και ροής εγγράφων με χρήση νέων τεχνολογιών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Το Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης εδρεύει στον Πειραιά και έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) Τη διοικητική στήριξη και υποβοήθηση του έργου της Κεντρικής Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας. β) Τη μέριμνα για την κίνηση, συντήρηση, επισκευή και εν γένει καλή κατάσταση καθώς και για τον εφοδιασμό με καύσιμα των οχημάτων των γραφείων Πειραιώς. γ) Τη βεβαίωση ακριβείας αντιγράφων οποιονδήποτε εγγράφων. δ) Τη θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του προ- σωπικού και των πολιτών. ε) Τη μέριμνα για την τήρηση κοινού και εμπιστευτικού πρωτοκόλλου. στ) Τη φύλαξη και εκκαθάριση του αρχείου των εγγρά- φων του Τμήματος. ζ) Τη διακίνηση της αλληλογραφίας, δακτυλογράφη- σης, αντιπαραβολής και αναπαραγωγής εγγράφων και εντύπων. η) Τη μέριμνα για κάθε άλλο θέμα διοικητικής υπο- στήριξης.

Άρθρο 77Αυτοτελές Τμήμα ΠΑΜ-ΠΣΕΑΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος καθο- ρίζονται από τις διατάξεις του π.δ. 195/1986 (Α΄ 78), του ν. 2641/1998 (Α΄ 211) και του ν. 3013/2002 (Α΄ 102), όπως ισχύουν. Οι ανωτέρω αρμοδιότητες ασκούνται υπό την επιφύ- λαξη όσων προβλέπονται στο άρθρο 3 του π.δ. 143/10 (Α΄ 236) «Οργανισμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αι- γαίου», στο άρθρο 29 του π.δ. 137/2010 (Α΄ 230) «Ορ- γανισμός Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου» και στο άρθρο 29 του π.δ. 130/2010 (Α΄ 223) «Οργανισμός Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου».

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος ΠΑΜ - ΠΣΕΑ είναι οι ακόλουθες: α) Συμμετέχει στη σύνταξη του Γενικού Σχεδίου Πο- λιτικής Προστασίας «Ξενοκράτης» και εξειδικεύει τον στρατηγικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτι- κής Προστασίας στις νησιωτικές περιοχές: αα) στους τομείς της πρόληψης, ενημέρωσης, εκ- παίδευσης και προετοιμασίας του πληθυσμού για την αντιμετώπιση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών με την οργάνωση σεμιναρίων σε συνεργασία με τους δήμους, ββ) στην κάλυψη δαπανών που προβλέπονται στον εθνικό σχεδιασμό για την κατασκευή και συντήρηση έργων υποδομής και την προμήθεια υλικών και μέσων πολιτικής προστασίας γγ) στην υποστήριξη των ομάδων εθελοντών με εξο- πλισμό και εκπαίδευση σε συνεργασία με τους δήμους δδ) στην ανάληψη δράσεων που σχετίζονται με ζητή- ματα χαρτογράφησης και εκτίμησης επιπτώσεων κιν- δύνου παρέχοντας την πληροφορία στους δήμους και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση με στόχο τη κατάρτιση του αρτιότερου κατά το δυνατόν σχεδίου. β) Συμμετέχει στη Μικτή Επιτελική Επιτροπή Επιθεω- ρήσεων (Μ.Ε.Ε.Ε.) της οργάνωσης των Διευθύνσεων, Τμη- μάτων και Γραφείων Παλλαϊκής Άμυνας των εκάστοτε φορέων αποκεντρωμένης διοίκησης και αυτοδιοίκησης του χώρου ευθύνης της και συμβάλλει στη προπαρα- σκευή και κινητοποίηση των πολιτικών δυνάμεων στα νησιά του Αιγαίου σε θέματα Παλλαϊκής Άμυνας.

Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2018
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός
Οικονομικών Διοικητικής Ανασυγκρότησης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ
Ταχυδρομική Διεύθυνση: Καποδιστρίου 34, τ.κ. 10432, Αθήνα ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: 210 5279000 - fax: 210 5279054 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ
Πωλήσεων: (Ισόγειο, τηλ. 210 5279178 - 180) Συνδρομητών: (Ημιόροφος, τηλ. 210 5279136)
Πληροφοριών: (Ισόγειο, Γρ. 3 και τηλεφ. κέντρο 210 5279000) Παραλαβής Δημ. Ύλης: (Ισόγειο, τηλ. 210 5279167, 210 5279139) Ωράριο για το κοινό: Δευτέρα ως Παρασκευή: 8:00 - 13:30 Ιστοσελίδα: www.et.gr
Πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία
της ιστοσελίδας: helpdesk.et@et.gr
Αποστολή ψηφιακά υπογεγραμμένων
εγγράφων προς δημοσίευση στο ΦΕΚ:
webmaster.et@et.gr
Πληροφορίες για γενικό πρωτόκολλο
και αλληλογραφία: grammateia@et.gr
Το Εθνικό Τυπογραφείο αποτελεί δημόσια υπηρεσία υπαγόμενη στο Υπουργείο Διοικητι κής Ανασυγκρότησης και έχει την ευθύνη τόσο για τη σύνταξη, διαχείριση, εκτύπωση και κυκλο- φορία των Φύλλων της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ), όσο και για την κάλυψη των εκτυπωτικών αναγκών του δημοσίου (ν. 3469/2006, ΦΕΚ Α΄ 131).
1. ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΦΕΚ) • Τα ΦΕΚ σε ηλεκτρονική μορφή διατίθενται δωρεάν στο www.et.gr, την επίσημη ιστο- σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου. Όσα ΦΕΚ δεν έχουν ψηφιοποιηθεί και καταχωριστεί στην ανωτέρω ιστοσελίδα αποστέλλονται επίσης δωρεάν με την υποβολή αίτησης, για την οποία αρκεί η συμπλήρωση των αναγκαίων στοιχείων σε ειδική φόρμα. • Τα ΦΕΚ σε έντυπη μορφή διατίθενται σε μεμονωμένα φύλλα είτε απευθείας από το Τμή- μα Πωλήσεων, είτε ταχυδρομικά με την αποστολή αιτήματος παραγγελίας μέσω των ΚΕΠ, είτε με ετήσια συνδρομή μέσω του Τμήματος Συνδρομητών. Tο κόστος ενός ασπρόμαυρου ΦΕΚ από 1 έως 16 σελίδες είναι 1,00 €, αλλά για κάθε επιπλέον οκτασέλιδο (ή μέρος αυτού) προ- σαυξάνεται κατά 0,20 €. Το κόστος ενός έγχρωμου ΦΕΚ από 1 έως 16 σελίδες είναι 1,50 €, αλλά για κάθε επιπλέον οκτασέλιδο (ή μέρος αυτού) προσαυξάνεται κατά 0,30 €. To τεύχος Α.Σ.Ε.Π. διατίθεται δωρεάν. • Τρόποι αποστολής κειμένων προς δημοσίευση: Α. Τα κείμενα προς δημοσίευση στο ΦΕΚ, από τις υπηρεσίες και τους φορείς του δημο σίου, αποστέλλονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση webmaster.et@et.gr με χρήση προηγμέ νης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης. Β. Κατ’ εξαίρεση, όσοι πολίτες δεν διαθέτουν προηγμένη ψηφιακή υπογραφή μπορούν είτε να αποστέλλουν ταχυδρομικά, είτε να καταθέτουν με εκπρόσωπό τους κείμενα προς δημοσίευση εκτυπωμένα σε χαρτί στο Τμήμα Παραλαβής Δημοσιευτέας Ύλης. • Πληροφορίες, σχετικά με την αποστολή/κατάθεση εγγράφων προς δημοσίευση, με την πώληση των τευχών και με τους ισχύοντες τιμοκαταλόγους για όλες τις υπη- ρεσίες μας, περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα μας. Η ενδεδειγμένη διαδρομή είναι: www.et.gr/ Φ.Ε.Κ./ Δημοσίευση Κειμένων ή Τεύχη ή Διάθεση ΦΕΚ ή Πώληση ή Συν- δρομητές. Επίσης μέσω της ιστοσελίδας μας δίδονται πληροφορίες σχετικά με την πορεία δημοσίευσης των εγγράφων, με βάση τον Κωδικό Αριθμό Δημοσιεύματος (ΚΑΔ). Πρόκειται για τον αριθμό που εκδίδει το Εθνικό Τυπογραφείο για όλα τα κείμενα που πληρούν τις προϋποθέσεις δημοσίευσης.
2. ΕΚΤΥΠΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Το Εθνικό Τυπογραφείο ανταποκρινόμενο σε αιτήματα υπηρεσιών και φορέων του δημο- σίου αναλαμβάνει να σχεδιάσει και να εκτυπώσει κάρτες, βιβλία, αφίσες, μπλοκ, μηχανογρα- φικά έντυπα, φακέλους για κάθε χρήση, κ.ά. Επίσης σχεδιάζει και κατασκευάζει σφραγίδες.
EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ